بازدید 3658

می‌خواهند تصمیم‌گیری را به دولت بعد موکول کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عدم درحالیکه حجم حاشیه‌های پیرامون فیلم «رستاخیز» را غیرطبیعی می‌داند، می‌گوید: به نظر می‌رسد متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهند تصمیم‌گیری در این خصوص را به دولت بعد واگذار کنند.
کد خبر: ۶۲۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 26 September 2016
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی پیرامون فیلم سینمایی "رستاخیر" و ادامه عدم نمایش آن پس از یکسال و نیم توقیف، گفت: فیلم سینمایی رستاخیر همچنان توقیف است و متولیان امر نتوانسته‌اند راهی برای برون‌رفت از موانع اکران در بازه زمانی پیدا کرده و با صاحبان اثر به تفاهم برسند، لذا عدم اکران رستاخیز را باید بلادلیل و حتی مشکوک دانست چراکه این حجم حاشیه پیرامون این فیلم طبیعی نیست و می‌بایست زودتر تعیین تکلیف می‌شد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فیلم سینمای رستاخیز با اصلاحاتی جزئی قابلیت نمایش دارد، افزود: مسئولیت پایان دادن به حواشی پیرامون این فیلم و اکران عمومی آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما در ادامه انفعال همیشگی متولیان این وزارتخانه، آن‌ها تاکنون اقدام نتیجه بخشی را هم درخصوص به سامان رساندن رستاخیز انجام نداده‌اند.  

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: به نظر می‌رسد متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمایلی به اکران فیلم سینمای رستاخیز ندارند و می‌خواهند تصمیم‌گیری دراین خصوص را به دولت بعد واگذار کنند، البته این مسئله می‌تواند دلایلی همچون محافظه‌کاری و شانه خالی کردن از هزینه‌های اجتماعی، سیاسی، مالی و... آن داشته باشد.  

وی با بیان اینکه باید یکی دیگر از دلایل بلاتکلیفی فیلم رستاخیز را با وجود رأی اولیه‌ دادگاه به نفع آن، عدم تفاهم ارشاد با صاحبان اثر دانست، گفت: رای دادگاه مبنی بر تعیین خسارت به نفع فیلم رستاخیز نباید موجب عدم تلاش وزارت فرهنگ برای اکران آن شود چراکه درصورت عدم نمایش این فیلم، ارشاد باید هزینه قابل توجهی را به منظور پرداخت خسارت آن متقبل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بیان کرد: نمایش جهانی فیلم سینمایی رستاخیز می‌تواند فواید و ثمرات زیادی برای اهداف فرهنگی ایران به دنبال داشته باشد و جهانیان را حماسه امام حسین(ع) آشنا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار