بازدید 10670

اگر احمدی نژاد به نصیحت «ولی» عمل می کرد

کد خبر: ۶۲۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 26 September 2016
دکتر محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان در یادداشتی تلگرامی به تحلیل بیانات امروز رهبر انقلاب پرداخت.

متن کامل یادداشت دکتر احدیان در ادامه می آید:

1- از میان این همه حرف و حدیث آنچه رهبری بیش از همه به آن تاکید داشتند، وحدت بود و جالب است که با ذکر فعالیت رسانه های خارجی مشخص می شود که حفظ وحدت در برابر دشمن خارجی مهمترین دغدغه رهبری است. اولین و مهمترین درس که نباید هیچ گاه فراموش کنیم این است که وحدت در میان نیروهای انقلابی در برابر دشمن، مهمترین اصل است و این یکی از دو رمزی است که حضرت امام در وصیت نامه خود، حفظ انقلاب اسلامی را به رعایت آن داستند و قرآن یکی از دلایل اصلی شکست اسلام در جنگ احد اعلام کرده است.

2- اگر آقای احمدی نژاد همانطور که توقع می رفت به نصیحت «ولی» عمل می کرد ما متحمل این همه هزینه نمی شدیم. حال اگر نمی خواست به این نصیحت عمل کند نباید از جلسه خود با رهبری، با قول و فعل خود اطلاعات نادرست به اطرافیان می داد و با سفر فوری به گرگان برای حامیانش در سراسر کشور، تصویرسازی نادرستی و معکوسی از جلسه خود با رهبری ارائه می کرد. متاسفانه در نتیجه تلاش برای مصادره به مطلوب کردن ماجرا توسط آقای احمدی نژاد، رهبری ابتدا مجبور شدند، از طرق رسمی و غیر رسمی اما بصورت غیرعلنی، توصیه به انتشار خبر جلسه کنند و در نهایت هم متاسفانه مجبور به علنی شدن این مساله توسط خودشان شدند. هزینه بسیار سنگینی که اگر کمی تبعیت یا حداقل عقلانیت سیاسی وجود داشت هیچ ضرورتی برای پرداخت آن نبود . 

3- لازم می دانم بر نقش حامیان انقلابی آقای احمدی نژاد در پرداخت این هزینه تاکید کنم چرا که اگر آن ها بجای توجیه تراشی و بهانه های بنی اسرائیلی (از کدخدایی گرفته تا استفاده گزینشی و نادرست از بیانات رهبری) بر آقای احمدی نژاد فشار می آورند که به نصیحت رهبری عمل کند، ما اکنون نه شاهد این همه هزینه بودیم و نه آقای احمدی نژاد بعنوان کسی که نصیحت رهبری را عمل نکرده، در پایان راه سیاسی خود قرار گرفته بود. 

* از این فرایند تلخ این تجربه مهم بدست آمد که «کد خدایی» و « فقط دو لب مبارک» یا «ما صرفا به سخنان علنی آقا توجه می کنیم» مبنایی درست ندارد و اولا مواضع منتقل شده از نهاد رهبری به مثابه نظر خود ایشان است (اگر همه به هر دلیل اشتباهی صورت گیرد به تصریح رهبری حتما اصلاح می شود) و ثانیا در صورتی که خبری از منابع کاملا موثق و مطمئن بیرون بیاید، می تواند مبنای عمل قرار گیرد. امیدوارم این تجربه باعث شود، ما نیروهای انقلابی با توجیه تراشی های خود در زمان هایی که خبرهای موثق از رهبری اما مخالف میل خود می شنویم، بار دیگر هزینه بسیار سنگین ورود علنی و مسقتیم شخص رهبری به مسائل غیر ضروری را ایجاد نکنیم گرچه باید همچنین تاکید کرد، جوان مومن انقلابی باید به بصیرت و قدرت تحلیلی برسد که وابسته به این قبیل خبرها نباشد مگر در مواقعی که ضرورتی توسط ولی تشخیص داده شود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار