بازدید 10042
مروری بر روزنامه های دوشنبه پنجم مهرماه؛

تحلیل ها پیرامون وضعيت جديد رئيس دولت سابق!/ دفاع اردوغان از رضا ضراب

روزنامه های امروز، موضوع انتخابات و جدال میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و همچنین موضوع نهی احمدی نژاد را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع برجام و پشه های سفید از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۲۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 26 September 2016

روزنامه های امروز، موضوع انتخابات و جدال میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و همچنین موضوع نهی احمدی نژاد را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع برجام و پشه های سفید از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز موضوع انتخابات را در کانون توجه قرار داده اند.

روزنامه وطن امروز در گفت و گو با محمدرضا باهنر با عنوان «لاریجانی را ترجیح می‌دهم» به نقل از وی نوشت: «ایشان را به آقای روحانی ترجیح می‌دهم. ما به‌ عنوان فعال سیاسی از میان کسانی که در مظان ریاست‌جمهوری هستند برخی را ترجیح می‌دهیم ولی احساس می‌کنیم که قابل رای‌آوری نیستند. آدم‌های لایقی هستند ولی الان قابل بازسازی در اذهان مردم نیستند».

تحلیل ها پیرامون وضعيت جديد رييس دولت سابق!/ دفاع اردوغان از رضا ضراب 

روزنامه آرمان نیز در گفت و گو با مرتضی مبلغ با عنوان «سناريوی انتخاباتي اصولگرايان با محوريت روحاني» نوشت: «در شرایط کنونی وضعیت سیاسی احمدی نژاد باید از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد؛ اول آنکه احمدی نژاد به این نکته آگاهی دارد که در شرایط طبیعی در رقابت با آقای روحانی و حتی کاندیداهای دیگر شکست خواهد خورد و نمی تواند به اهدافی که از قبل برای خود طراحی کرده دست پیدا کند. مردم ایران یک اشتباه را ۲ بار تکرار نمی کنند. عملکرد او در هشت سال ریاست جمهوری و خسارت‌های بی‌شماری که سیاست‌های غلط و ناکارآمدشان به کشور وارد کرد به خوبی بیانگر وضعیت سیاسی وی است. البته سخن بنده به این معنا نیست که احمدی نژاد دارای هیچ پایگاه رأیی نیست بلکه معتقدم وی دارای پایگاه حداقلی رای است اما به میزانی نیست که بتواند در فضای سیاسی ایران تاثیرگذار باشد. کما اینکه همه نامزدهای انتخاباتی از میزانی رای برخوردارند. نکته دیگر اینکه اگر احمدی نژاد مدعی یک ولایت‌مدار واقعی است هیچ دلیلی ندارد عدم حضور خود را به نظر رهبری گره بزند. نکته مهم‌تر آنکه باید قبل از همه این بحث‌ها تکلیف آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان در رابطه با خسارت‌های عظیمی که برنامه‌ها و سیاست‌های غلط و ناکارآمدشان به کشور وارد کرده‌اند با دستگاه قضائی و ملت ایران روشن شود و بعد نوبت به این تحرکات و اقدام‌ها برسد.

صلاح‌طلبان حتی تلاش خواهند کرد با اصولگرایان نیز وارد مذاکره شوند تا آنها را نیز به سمت یک گفتمان متعدل سازنده برای اداره بهتر کشور دعوت کنند.در شرایط کنونی مصلحت کشور ایجاب می‌کند که اصلاح‌طلبان از آقای روحانی به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای مدیریت کشور حمایت کنند.»

تحلیل ها پیرامون وضعيت جديد رييس دولت سابق!/ دفاع اردوغان از رضا ضراب 

جلایی پور نیز در گفت و گویی با روزنامه اعتماد وضعيت جديد رئيس دولت سابق را تحليل مي‌كند. در این تحلیل با عنوان « احمدي‌نژاد ديگر معجون جذابي نيست» می خوانیم: «حميد‌رضا جلايي‌پور، تحليلگر و تئوريسين اصلاح‌طلب پيرامون وضعيت جديد احمدي‌نژاد در عرصه انتخابات سال ٩٦ تحليل خاصي دارد. او معتقد است جريان اصولگرا به دنبال حذف احمدي‌نژاد نيست و مي‌خواهد او را كنترل كند. جلايي‌پور يك پيش بيني خاص هم دارد. او مي‌گويد ممكن است در فرايند كنترل احمدي‌نژاد او خود نامزد انتخابات نشود اما در قامت معاون اول كانديداي اصولگرايان كه مي‌تواند عزت‌الله ضرغامي باشد وارد صحنه شود».

برجام

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «اعتراف به بدعهدی آمریکا کافی نیست، خسارت‌های برجام را جبران کنید» نوشت:« دور جدید اعتراف‌های دولتمردان به بدعهدی آمریکا که با سخنان حسن روحانی به اوج خود رسید و محمدجواد ظریف نیز در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا مهر تاییدی بر آن زد، به نظر می‌رسد صرفا اعتراف به بدعهدی آمریکایی‌ها علی‌رغم قابل تقدیر بودن، کافی نبوده و دولت باید راهی برای جبران خسارت‌های برجام بجوید».

 

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان «دفاع اردوغان از رضا ضراب » نوشت: « رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در بازگشت از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، به خبرنگاران همراه خود گفت: «رضا ضراب، بازرگان ایرانی‌تبار ترکیه‌ای شهروند ماست و بی‌گناه در آمریکا در زندان به‌سر می‌برد». به گزارش «ایرنا»، اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران همراه خود در هواپیما، با انتقاد از اینکه آمریکا که به درخواست‌ها و اصرارهای مکرر ترکیه در اعاده فتح‌الله گولن به این کشور پاسخ نداده است، گفت: «اما این کشور یک شهروند بی‌گناه ترکیه (رضا ضراب) را زندانی کرده است». اردوغان با اشاره به گفت‌وگوی دوساعته خود با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، در نیویورک افزود: «در این دیدار موضوع قضائی در آمریکا و زندانی‌شدن رضا ضراب را مطرح کرده است».

 تحلیل ها پیرامون وضعيت جديد رييس دولت سابق!/ دفاع اردوغان از رضا ضراب

رئیس‌جمهوری ترکیه با یادآوری اینکه «رچارد برمان» قاضی و «بهارا»، دادستان آمریکایی که پرونده اتهامات رضا ضراب در کنترل آنهاست، به دعوت تشکل‌های وابسته به گروه تروریستی گولن، به ترکیه آمده و از سوی این نهادها مدتی در استانبول میزبانی و پذیرایی شده‌اند، گفته است: «قوه قضائی آمریکا رضا ضراب را که از نظر ترکیه بی‌گناه است، دستگیر و تسلیم کسانی کرده است که با گروه گولن مرتبط بوده‌اند. حتی در ادعانامه‌ای که از سوی این افراد آماده شده، به‌نوعی تلاش شده که اسم من و خانواده‌ام نیز در آن قرار گیرد». اردوغان با اشاره به اینکه رضا ضراب شهروند ترکیه است و ما مجبور به حراست حقوقی از او هستیم، گفته است: «تحقیقات وزارت دادگستری و اقتصاد ترکیه نشان می‌دهد این شخص مرتکب جرمی نشده است». 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل