بازدید 4496

پرواز ۴۰ بمب‌افکن چینی در رزمایش اقیانوس آرام

نیروی هوایی چین روز یکشنبه بیش از 40 بمب افکن و جنگنده‌ خود را از تنگه بین دو جزیره ژاپنی و مسیر انجام رزمایشی در غرب اقیانوس آرام به پرواز درآورد.
کد خبر: ۶۲۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 26 September 2016
نیرویی هوایی چین برای دومین مرتبه در ماه جاری رزمایشی را در غرب اقیانوس آرام برگزار کرد.

به گزارش فارس، نیروی هوایی چین روز یکشنبه بیش از 40 بمب افکن و جنگنده‌ خود را از تنگه بین دو جزیره ژاپنی و مسیر انجام رزمایشی در غرب اقیانوس آرام به پرواز درآورد.

به نوشته «رویترز» «شن جینک» سخنگوی نیروی هوایی چین اعلام کرد که  اجرای رزمایش‌های مرتب در غرب اقیانوس آرام و گشت‌زنی بر فراز دریای چین جنوبی از اقدام‌های نیروی هوایی برای محافظت از تمامیت ارضی و امنیت ملی چین است.

در بخشی از بیانیه نیروی هوایی چین آمده است: «رصد دقیق و تعیین این‌که آیا جنگنده‌های بیگانه  وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی شده‌اند و اقدام‌های لازم برای مقابله با تهدیدهای مختلف هوایی و حفظ قلمروی ملی از دلایل این گشتزنی‌ها هستند.»

بر این اساس، آمریکا و ژاپن در سال 2013 هنگامی‌که چین منطقه شناسایی دفاع هوایی (ADIZ) را در دریای چین جنوبی برقرار کرد، محکوم کردند.

در این رزمایش هواپیماهای جنگی ارتش خلق چین بعد از پرواز بر فراز تنگه «میاکو» بین جزیره میاکو و اوکیناوای ژاپن رزمایش خود را انجام دادند.

بمب افکن‌ها، جنگنده‌ها، هواپیماهای هشدار دهنده و سوخت رسان هوایی چین اوائل ماه جاری نیز از آبراه «باشی» که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند، برای انجام رزمایشی در غرب اقیانوس آرام استفاده کردند.

نیروی دریایی چین نیز اغلب از تنگه راهبردی مهم میاکو به عنوان مسیر انجام رزمایش از شرق چین تا اقیانوس آرام استفاده نموده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر