بازدید 18732

واکنش امارات به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران

وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تکرار کرد.
کد خبر: ۶۲۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶ 26 September 2016
«انور بن محمد قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه این کشور را تکرار کرد.

به گزارش فارس، پیش از این، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل ایران را به تلاش برای برهم زدن ثبات در منطقه متهم کرده و گفته بود: «برخلاف انتظار پس از توافق هسته ای با ایران، این کشور همچنان موجب ناامنی در منطقه است.»

وزیر خارجه امارات همچنین گفت: «امارات از ایران می خواهد که داوطلبانه جزایر سه گانه را به امارات بازگرداند در غیر اینصورت به دادگاه بین المللی رجوع می کنیم.»

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات گفت: «تلاش وزیر خارجه امارات برای فرافکنی و متهم ساختن دیگران به بی ثبات کردن اوضاع منطقه در حالی صورت می‌گیرد که ابوظبی در سال‌های اخیر نقش سنتی محافظه کارانه خود را به نفع بازیگران تندرو و جنگ افروز منطقه کنار گذاشته و به جای کمک به کاهش تنش‌ها، مشوق عمیق‌تر شدن شکاف‌ها و گسترش جنگ افروزی بوده است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان با اشاره اینکه جزایر سه گانه ایرانی جز لاینفک قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی است، افزود: «تکرار ادعاهای بی اساس واقعیات تاریخی را تغییر نمی‌دهد.»

«انور بن محمد قرقاش» بامداد دوشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر گفت که مخالفت ایران با اظهارات وزیر خارجه امارات در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حقایق را تغییر نخواهد داد.

وی نوشت: «رژیم شاه، جزایر سه‌گانه امارات را اشغال کرد و این اشغالگری تا همین امروز ادامه پیدا کرده است. در میان تمامی کشورهای منطقه اجماع وجود دارد که سیاست‌های منطقه‌ای ایران یکی از دلایل اصلی بی‌ثباتی در جهان عرب است و این در حالی است که تهران در اعتقاد به خلاف این موضوع، تنها است.»

قرقاش در واکنش به بیانیه وزارت خارجه ایران نوشت: «انکار متداول و غیرمتقاعدکننده این حقایق توسط سخنگوی وزارت خارجه ایران به موضوعی وحشت‌آور تبدیل شده چون همسایه‌های ایران از مداخله‌جویی‌های این کشور در تنگنا قرار گرفته‌اند. اعتراف به این موضوع، نیمی از مسئله را حل می‌کند.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۳۲
ايران هميشه ايران است يك وجب از خاكش را نيز به احدي واگذار نخواهد گرد ختي اگر همه كفتارها متحد شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
خدا عاقبت ما را به خیر کند ما این افراد را داخل ادم حساب نمی کردیم حالا برایمان شاخ وشانه میکشند
در جواب ایشان باید گفت اگر راست میگویی یک نظر سنجی در سازمان ملل انجام بدهید ببینیدما راست میگوئیم یه شما تازه به دوران رسیده ها.
وقتی امارات می گوید در مورد جزایر سه گانه به دادگاه بین المللی رجوع می کنیم معلوم می شود در آنجا نفوذ دارند واز حکم آن به نفع خودشان مطمئن اند.
امارات اگر به دادگاه مراجعه کند باید کل امارات را تحویل ایران دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
برادر اونجا لابی میکنند و پول خرج میکنند.
جوابی برای حرف مفت نباید داد.
همه میدونند که شما بازیچه آل سعود ،آمریکا و اسراییل هستید وحرفهای شما برای خودشرینی آنهاست
بدبختی ما این است که جوابشونو میدیم.باید بیمحلشون کنیم واهمیتی ندیم.تا عقده ای شوند.
بي جهت پيشنهاد هاي اشتباه ندهيد ، ايران براي خاك خودش به هيچ نظر سنجي احتياج ندارد و اصلا در موردش با كسي يا كشوري مذاكره اي هم ندارد كه بكند ، جان خود را ميدهيم ولي وجبي از خاك ايران را به بيگانه نخواهيم داد جنگ تحميلي هفت ساله اين را به جهان ثابت كرد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
برادر جنگ هشت ساله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
جنگ 8 ساله! :)
آدم بعضي وقتها مطلب خنده دار بخونه بد نيست مگه امارات كشور مستقليه يا جزيره هاي عربستانه
آقای دانشمند! اکثریت، دلیل بر حقانیت نیست، همه کشورهای منطقه اصلا کی هستند؟ پاش بیفته طومار کلشون تو یه روز در هم پیچیده است، شما اگه پشتتون به بعضی ها گرم نبود همین دو کلمه رو هم جرات نداشتید به زبون بیارید پس لطفاً سکوت را رعایت فرمایید!!
جانم فدای انقلاب و ایران عزیز. اینها 8 سال دفاع مقدس یادشون رفته و فراموش کار شده اند. دوباره امتحان کردن و رودرو شدن با نظام مقدس ایران به نابودیتان منجر خواهد شد .
از ماست که بر ماست امارات بیابانی بیش نبود روزگاری در حسرت پیوستن به ایران بودند ما خودمون اونها رو غول کردیم و با پول دلالی کالاهای وارداتی به ایران پرو بال گرفتند هر ایرانی که وطنشو دوست داره نه تو این بیابون سرمایه گذاری میکنه و نه به اون کشور سفر میکنه
کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس با حمایت ارباب بزرگشون امریکا بر علیه ایران متحد شده اند غافل از اینکه ایران خدا را دارد ملت غیور دارد جوانان شجاع مومن دارد وهمواره دنبال صلح در منطقه است ولی انها عانا از تروریست ها دفاع میکنند چون به پیشرفت وقدرت ایران حسادت دارند درود بر ایران
متاسفانه تعدادی از هموطنهای ما به هر دلیلی از نظر اقتصادی (مثلا تورهای گردش خواری )این تازه به دوران رسیده ها رو حمایت میکنند. از یکطرف گردن بند ایران میاندازند و دم از وطنپرستی و نفرت از این نوکیسه ها میزنند و از اونطرف منتظر تعطیلات بلند مدتند که تشریف ببرند دوبی ...امیدوارم با که همکاری تجاری و به خصوص حج را مثل زمان امام راحل با اینها تعلیق کنند تا این نو کیسه ها به خودشان بیایند.سعی کنیم دست از این رفتاهارهای دو پهلو برداریم...
اگر در مجامع بین المللی مطرح کردند و با نفوذ و پشتیبانی آمریکا و اسراییل حکم به نفع آنها صادر شد چه ؟ در آن صورت با حمایت تسلیحاتی آمریکا جزایر سه گانه را به زور خواهند گرفت و هرگونه غیرت و مقاومت ما را به عنوان تجاوزگری و نا امنی در منطقه تعبیر خواهند کرد. علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. نباید در این بازی کیش و مات شویم. به اعتقاد من آنها با این جو سازی ها در عرصه بین المللی در حال پیاده کردن مقدمات اهداف پلید خود هستند. به رفتار و اعمال اجانب کمی بیاندیشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
نه اقاجان از این خبرا نیست .... ایران کشوری نیست که کسی به ان زخمی بزند بعد راحت زتندگی کند .....

مردم یمن را نگاه کنید .......همه دنیا هم نمی توانند ارادشان را تغییر دهند .....ایرانی ها صد برابر قوی ترند .....
بهتره یه مقدار تنفر رو کنار بگذاریم و با ادب صحبت کنیم : رژیم شاه نادرسته بهتره بگیم آخرین شاه ایران ادب داشته باشیم بحرحال هر حکومتی اشتباهات و خوبی های خودشو داره ...بعدم ظاهرا شاه مجبور میشه بجای بحرین این سه جزیره رو برداره که اون زمان هم این ها اصلا حکومت نبودن و انگلیس تصمیم میگرفته ...
در ضمن بارها و بار ها گفتم ما که اینقد ادعا داریم چرا روابط تجاری خیلی سنگین با این کشور ها داریم ببینید :
خطوط هوایی ، دریایی ، تجارت ، حتی سرمایه گذاری ایرانی ها در امارات کنسرت ها این موضوعات باعث پیشرفت این ها شده حتی توریسم ...در ترکیه در امارات در حج در عراق این ها همه دشمن هستند و ما ها با این کارامون براشون اشتغال درآمد زایی شکوفایی اقتصادی و...می بریم وقایع اخیر ترکیه نشان داد اینقد پیوند ایرانی ها با ترکیه نزدیکه که حتی در شرایط جنگ هم ایرانی ها به اونجا میرن و رفت آمد میکنن
میلیون ها دلار با حج ریختیم به جیب سعودی ها در حالی که خدا توی اون چهار دیواری نبود خدا همین جاست تو شوش و مولوی و خونه فقیر ها ...
و خدا میدونه چقد سرمایه در امارات ...
اقتصاد ملی هم که دست چینه ...
بخدا ننگین ترین دوران تاریخ داره بر ایران میگذره که هر سوسک و شپشی به خودش جرات وز وز کردن میده
ننگ بر ما و غیرتمون
امارات هوس جنگ دارد نمیداند ما میراث داران جهان آرا و باکریها هستیم. من نمیدانم چرا رسانه های ما به مسئولان این کشورهای نخودی پاسخ می دهند اینها در این حد و اندازه نیستند. یکبار به دوبی رفتم و بخاطر برخورد احمقانه و بد ماموران تازه به دوران رسیده فرودگاه دبی دیگر به این کشور که هیچ چیز جز ساختمانهای بدشکل و هوای بد ندارد نرفتم. حالا به جای آن به کشورهای اروپایی میروم حداقل میتوان آثار تمدن و طبعت زیبا را دید.
امارات هوس جنگ دارد نمیداند ما میراث داران جهان آرا و باکریها هستیم. من نمیدانم چرا رسانه های ما به مسئولان این کشورهای نخودی پاسخ می دهند اینها در این حد و اندازه نیستند. یکبار به دوبی رفتم و بخاطر برخورد احمقانه و بد ماموران تازه به دوران رسیده فرودگاه دبی دیگر به این کشور که هیچ چیز جز ساختمانهای بدشکل و هوای بد ندارد نرفتم. حالا به جای آن به کشورهای اروپایی میروم حداقل میتوان آثار تمدن و طبعت زیبا را دید.
منصور حقيقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی (نماینده سابق اردبیل در مجلس شورای اسلامی ) با اشاره به اشغال دو جزیره ایرانی از سوی امارات متحده عربی گفت: کشورهای مرتجع عربی باید بدانند که دو جزیره ایرانی به نام های " آریانا" و "زرکوه" در اشغال امارات است و اینکه ما در این زمینه صبوری می کنیم و حرفی نمی زنیم دلیل نمی شود که آنها گستاخی پیشه کنند.
جلفاوه جان! مادر جان! فرزند دلبندم!!!!!!!!
ديگه چي مي خواي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
يه سئوالي برام پيش اومده حالا كه همه اعراب دور هم جمعن چرا نمي تونن فلسطين رو پس بگيرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولمون کن قرقاش جان. خودت هم می دونی که داری دروغ می گی. اونوقت که ایران کشور بود شما یک مشت بیابان بودید و قبیله نشین. اگر انگلیس شما را آباد نکرده بود هنوز هم بیابان نشین بودید. توهم نزن لطفا.
ای اونایی که تو امارات سرمایه گذاری می کنید بترسید از روزی که .........
ارباب آمریکایی تو منطقه را به خاطر نفت به آشوب کشیده و تو هم زندگی اشرافی به خاطر این حرفهای مفت داری
اجماع! ؟بین شیخک های خلیج فارس, که اجماع نیست, تبانی هست, بحرین هم مال ایران است
خیلی دلم می خواد بدونم این یکی دو نفری که منفی میدن اهل کجا هستن
با نظر اين اقا در اينکه دارند برنامه ريزي ميکنند کاملا موافق هستم ومتاسفانه ما در ايران بدنبال فرعيات بيشتر ميرويم تا اصول اصلي چرا ما دست پيش نگريم وبه دادگاه بين المللي شکايت نکنيم از ايجاد مزاحمت وجو سازي عليه کشورمان توسط اين چند شيخک ما چه بخواهيم چه نخواهيم کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس از نظر دنيا موجوديت دارند وهر گونه تجاوز به انها محکوم است ووقتي محکوم شديم هرچه مدرک هم رو کنيم اخرش انها پول دارند وپارتي وحامي وما متاسفانه نه پول داريم نه پارتي وکسي هم حمايت نميکند به عراق وسوريه وفلسطين هم دل نبديد که انها هم اخرش عرب هستند وانطرفي غش ميکنند فقط خودمان هستيم پس بهتر است پيشگيري کنيم وپيشنهاد ميکنم ليران با فراهم کردن امکانات وگسيل جمعيت به ان سه جزيره وهمزمان طرح دعوي عليه انها اقدام کنه تا عزم ايران را ببينند وتهديد به اين کارها نکنند وفراموش نکنيم هرکس زودتر به دادگاه رسيد احتمال برنده شدن بيشتري دارد چون حرف اول اثرش بيشتر از حرفهاي بعدي است
اخر نجیب بودن دیگر حدی دارد , تمام مناطق انور خلیج ایرانی و در صده های گذشته یا از بحرین اداره می شدند یا از شادگان و هر دو این منطقه در طول تاریخ ( قبل و بعد از اسلام ) ایرانی بوده اند و همه مستندات تاریخی گواهی می دهد . بلحاظ مردمشناسی خود انها معتقد هستند که 40 درصد مردم انور خلیج ااز ملتهای ایرانی هستند در حالی که نود درصد ان مردم ایرانی هستند ، خانواده شیخ زاید به ادعای خودشان اهلیت یمنی ( استان مارب ) دارند و بوسیله بریطانیها برای سرکوب مردم منطقه به ابوظبی منتقل شدند ، متاسفانه دولت وقت ایران (1970 ) طی یک اشتباه تاریخی به جای حمایت از خانواده شیخ راشد در دبی که ادعا می شود از مردم جنوب ایران هستند از خانواده زاید که نمکنشناسی انها بر همه ثابت شده برای راهبری امارات حمایت کرد . کلا یکبار برای همیشه با جمع اوری مستندات تاریخی که کم هم نیستند دولت ایران ادعای مالکیت بر کل امارات را داشته باشد و خاندان زاید را که بر خانداهای بومی منطقه تحمیل شده اند به همان مارب یمن برگردانند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل