بازدید 65905

سربازی که ۲۹ سال پس از خاتمه جنگ تسلیم شد!

“هیرو اوندا” ستوان ژاپنی آخرین کسی بود که از پایان جنگ جهانی دوم باخبر شد و دست از ماموریتش کشید؛ او تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ همچنان پست ماموریت خود در جنگل های فیلیپین را رها نکرده بود.
کد خبر: ۶۲۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰ 27 September 2016
هفت صبح نوشت:
 
"هیرو اوندا” ستوان ژاپنی آخرین کسی بود که از پایان جنگ جهانی دوم باخبر شد و دست از ماموریتش کشید؛ او تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ همچنان پست ماموریت خود در جنگل های فیلیپین را رها نکرده بود.
 
به گزارش فرادید، گرچه در اوت ۱۹۴۵ و پس از بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی امپراطوری ژاپن خود را تسلیم کرد و جنگ جهانی دوم به پایان رسید اما در سراسر اقیانوس اطلس در جزایر کوچک و دور افتاده دسته هایی از سربازان ژاپنی بدون اطلاع از خاتمه جنگ به مبارزه خود ادامه می دادند. یکی از سربازان "هیرو اوندا” بود که در سال ۱۹۴۴ در سن ۲۳ سالگی به عنوان گروهبان دوم همراه با دو سرباز دیگر برای عملیات چریکی و اطلاعاتی به جزیره "لوبانگ” در ۱۳۹ کیلومتری جنوب "مانیل” پایتخت فیلیپین فرستاده شد. به او دستور داده شد که حتی در صورت از بین رفتن واحدش به جنگ ادامه دهد و او هم به همین خاطر سنگرش را تا ۲۹ سال بعد از جنگ رها نکرد.

بعد از خاتمه جنگ هواپیماها اعلامیه هایی را که فرمانده ی ستاد اوندا آنها را امضا کرده بود و در آن تسلیم ژاپن قید شده بود برفراز مناطق جنگی پخش کردند؛ اما او با دیدن اعلامیه ها تسلیم نشد و آنها را حقه امریکایی ها دانست. اوندا در سال هایی که هنوز به ماموریت خود ادامه می داد معمولا از موز و نارگیل تغذیه می کرد و منتظر بود تا فرمان بعدی از قرارگاه به او ابلاغ شود. در این مدت دو همراه اوندا جان خود را از دست دادند و او تک و تنها جنگ را به پیش می برد.

ارتش ژاپن که چندبار برای بازگرداندن او اقدام کرده و هربار ناکام مانده بود در نهایت در سال ۱۹۵۹ اعلام کرد امیدی به بازگشت او نیست و اوندا را از کشتگان جنگ جهانی دوم قلمداد کرد.

اما در سال ۱۹۷۴ افسر بازنشسته "نیورو سوزوکی” اوندا را در جنگل پیدا کرد و در ادامه هیاتی ویژه از سوی دولت ژاپن اعم از فرماندۀ پیشین اوندا در جنگ جهانی و برادرش برای متقاعد کردن و بازگرداندن او عازم فیلیپین شدند.

آخرین سرباز جنگ جهانی دوم سرانجام در ساعت ۳ بعدازظهر ۱۰ مارس ۱۹۷۴ پایان جنگ را پذیرفت و اسلحه اش را تحویل داد. رئیس جمهور فیلیپین اعمال خلافی را که او در آن سال ها انجام داده بود مورد بخشش قرار داد و او عازم ژاپن شد. از اوندا به عنوان قهرمان ملی در ژاپن استقبال شد.

او بعدها برای گذراندن زندگی به برزیل رفت و در آنجا چند مدرسه برای آموزش چگونگی زنده ماندن در شرایط سخت تاسیس کرد. اوندا کتاب خاطراتش را نیز با عنوان "تسلیم شدن هرگز" در همان سال ها منتشر کرد.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی