بازدید 5914
۱

به دنبال شکایت از ایران در شورای امنیت هستیم

وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن با تکرار ادعاهای خود علیه ایران اعلام کرد که به دنبال شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
کد خبر: ۶۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 25 September 2016
وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن با تکرار ادعاهای خود علیه ایران اعلام کرد که به دنبال شکایت از ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

به گزارش مهر، «عبدالملک المخلافی» وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در گفتگو با رویترز اعلام کرد که این دولت قصد دارد علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند.

وی گفت که امیدوار است از اوایل هفته آینده آتش بس ۷۲ ساعته در یمن برقرار شود. المخلافی که هم اکنون به نیویورک سفر کرده است مدعی شد: نمی توان این موضوع را پنهان کرد که قاچاق سلاح از ایران به یمن همچنان ادامه دارد، برخی از این سلاح ها در مرزهای یمن و عربستان یافت شده و سلاح های مشهور ایرانی هستند.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن افزود: ما قصد داریم با ذکر ادله از ایران به شورای امنیت شکایت کنیم.

اظهارات المخلافی در حالی مطرح می شود عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی تجاوز گسترده ای را به مناطق مختلف یمن آغاز کرده است. این حملات از ششم فروردین سال ۹۴ تاکنون آغاز شده است و سعودی ها در این حملات از سلاح های مرگبار و ممنوعه علیه شهروندان بیگناه مردم یمن استفاده کرده اند. سلاح هایی همچون بمب خوشه ای و فسفری که نهادهای حقوق بشر بارها نسبت به آن واکنش نشان داده اند.

گفتنی است «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن هفته گذشته با مقامات آمریکایی دیدار و درباره آتش بس ۷۲ ساعته در یمن موافقت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خیلی جالبه ! چه غیرتی داره این یارو... عربستان یک سال و نیم داره ملتشو چیز میکنه , آقا میگه میخوایم از ایران شکایت کنیم...
البته نشاندهنده سیاست و تبلیغات ضیف ایران در سطح بین الملل هم هستش ها....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار