بازدید 8016
۳
چرا از این صد سالن سینما، یک صندلی نیز به «اروند» نرسید؟!

استمرار نمایش غریبانه فیلم بخش خصوصی درباره 175 شهید غواص

حق «اروند» لااقل برخورداری از امکاناتی برای اکران است که فیلم‌های سفارشی نیز دریافت می‌کنند اما این اثر بخش خصوصی درباره شهدای دفاع مقدس از آن محروم شده و این شائبه را به وجود آورده که برخی مسئولان در چنین حوزه‌هایی، صرفاً طالب آثار سفارشی هستند که ساخت‌شان به نام آنها تمام شده باشد و اساساً سایر آثار برایشان اهمیت چندانی ندارد!
کد خبر: ۶۲۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 25 September 2016
استمرار نمایش غریبانه فیلم بخش خصوصی درباره 175 شهید غواص
نخستین فیلم سینمایی درباره 175 شهید غواص کشورمان، در حالی اکران عمومی شده که متأسفانه شمار سالن‌های میزان این فیلم سینمایی دورقمی نشده است؛ اتفاقی که  حوزه هنری نیز در رقم خوردنش مقصر بوده و این مجموعه با شمار سه رقمی سالن‌های در اختیارش، اکران این فیلم سینمایی را در دستور کار قرار نداده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ فیلم سینمایی «اروند» نخستین اثر سینمایی درباره 175 شهید غواص است؛ 175 شهید متعلق به عملیات کربلای 4 که پیکرشان در بهار 1394 شناسایی شد و بسته بودن دست‌های شماری از ایشان در زمان به شهادت رسیدن، مظلومیت ایشان را به اوج رسانده بود. تشییع پیکر این شهدا با تشییع سایر شهدا به لحاظ کمی و کیفی بسیار متفاوت و تأثیرگذار بود و یک موج بلند در ایران شکل گرفت.
 
این موج در موسیقی ایران، منجر به ساخت چندین قطعه موسیقی شد و در سینما نیز زمینه‌ساز تولید چندین فیلم سینمایی بود. «اروند» نخستین فیلم سینمایی با محوریت این واقعه است که در سی و چهارمین جشنواره بین‌الملل فجر رونمایی شد و اکنون همزمان با هفته دفاع مقدس، این اثر سینمایی امکان اکران عمومی یافته است.
 
مهدی داوری، تهیه کننده آثاری چون «پل چوبی» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» برای دومین بار پس از «تجریش ناتمام» تهیه‌کنندگی فیلم جدید آذربایجانی را به عهده گرفته تا دستیار سابق زنده یاد رسول ملاقلی‌پور برای نخستین بار فیلم سازی در زمینه دفاع مقدس را تجربه کند.
 
 
استمرار نمایش غریبانه فیلم بخش خصوصی درباره 175 شهید غواص 
مطابق با خلاصه داستان این فیلم، که نویسندگی‌اش نیز بر عهده پوریا آذربایجانی بوده، یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ، هنوز با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند و ظاهراً قرار است از اینجا به قلب ماجرای کشف پیکر پاک ۱۷۵ غواص شهید دوران دفاع مقدس پرداخته شود.
 
علاوه بر بازی درخشان سعید آقاخانی، نقش آفرینی طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان و پانته‌آ پناهی‌ها نیز به اندازه بوده و با توجه به آنکه این فیلم با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده و اثر سفارشی محسوب نمی‌شود، عوامل فیلم همچون یک اثر خصوصی برای ارائه یک تصویر باورپذیر و تکان‌دهنده کوشیده‌اند. با وجود این، این فیلم سینمایی در اکران با بی‌مهری مواجه شده و شمار سالن‌های میزان این فیلم دو رقمی نشده است.
 
نکته قابل تأمل اینکه حوزه هنری با برخورداری بیش از صد سالن سینما و ادعاهای مرسوم مدیرانش، این فیلم سینمایی را گسترده اکران نکرده و همین موضوع گلایه سازندگان «اروند» را در پی داشته است. وقتی این گلایه‌ها در «هفت» مطرح شد، افخمی عنوان کرد که اروند باید منتظر رسیدن محرم برای اضافه شدن سالن و سانس باشد و داوری در ادامه گفت: «اگر حوزه هنری از این فیلم هم حمایت نکند، قرار است از کدام فیلم حمایت کند؟»؛ او خواستار حمایت از این فیلم شد.
 
به نظر می‌رسد حق «اروند» لااقل برخورداری از امکاناتی برای اکران است که فیلم‌های سفارشی نیز دریافت می‌کنند؛ اما این اثر بخش خصوصی درباره شهدای دفاع مقدس از آن محروم شده و این شائبه را به وجود آورده که برخی مسئولان در چنین حوزه‌هایی، صرفاً طالب آثار سفارشی هستند که ساخت‌شان به نام آنها تمام شده باشد و اساساً سایر آثار برایشان اهمیت چندانی ندارد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
تا کی رانت و رانت بازی؟؟
فیلم اگر قوی باشه نیازی به رانت و حمایت های بیخود نیست و میفروشه.
مردم اگر فیلم قوی باشه میرن میبینن.
چون سینمای بی ریشه و غرب پرست ما جای فیلم های ارزشی نیست از نظر اکثر سینما گران فیلمی که به نوعی در آن فرهنگ غرب مترقی و فرهنگ ایرانی سخیف و عقب افتاده نمایش داده نشه اصلا ارزش دیدن ندارد خروجی این سینما هم میشود گلشیفته و سیاه ساز معروف فرهادی .
خوب تازه اومده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل