بازدید 59119

استعدادهای عجیب یک دانش‌آموز فرانخبه

یک دانش‌آموز 10 ساله ملایری، به عنوان فرانخبه ایران شناخته شد. «سارینا بابایی»، دانش‌آموز سال چهارم ابتدایی است که در ملایر و در خانواده‌ای تحصیلکرده و فرهنگی متولد شده است.
کد خبر: ۶۲۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 25 September 2016
یک دانش‌آموز 10 ساله ملایری، به عنوان فرانخبه ایران شناخته شد. «سارینا بابایی»، دانش‌آموز سال چهارم ابتدایی است که در ملایر و در خانواده‌ای تحصیلکرده و فرهنگی متولد شده است.

به گزارش ایسنا، این دختر نخبه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده و در حال حاضر ساکن شهر کرج است. مادر او دانشجوی رشته کارشناسی‌ارشد حقوق جزا و پدرش مشاور خانواده دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت است.
 
پدر این دانش‌آموز نخبه در رابطه با موفقیت‌های سارینا در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: سارینا از حدود سه سالگی به بعد، خواندن و نوشتن را آموخت و در کنار آن گاهی اوقات طراحی هم می‌کرد.

فریدون بابایی افزود: پیشرفت سارینا تا حدی بود که به مرور با کتاب‌های داستانی که حاوی پیام‌های آموزنده مثل احساس مسئولیت بود، آشنا شد اما روند پیشرفتش ما را بر آن داشت تا در رابطه با تمامی امور چون مطالعه، خوابیدن، طراحی، ورزش و تفریحش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این مشاور خانواده ادامه داد: گاهی اوقات چیزهایی را که به ذهنش می‌رسید، می‌نوشت، حدود چهار سالگی با واژه‌های انگلیسی آشنا شد، حافظه‌ای بسیار قوی داشت حتی واژه‌های مشکل را هم یاد می‌گرفت و دایره لغاتش را بالا می‌برد.

بابایی تصریح کرد: نخستین‌بار مادرش یک سوره از قرآن کریم را به زبان انگلیسی در اختیارش گذاشت و سارینا آن را بلافاصله حفظ کرد، سارینا این کار جدید را دوست داشت و در کنارش با زندگینامه دانشمندان نیز آشنایی پیدا کرد.

این مشاور خانواده گفت: سارینا، گاهی اوقات اشعار شعرای کهن و معاصر را هم حفظ می‌کرد، طراحی‌اش هم فوق‌العاده بود به گونه‌ای که یک استاد طراحی در رابطه با یکی از طراحی‌هایش گفت «با اینکه ۶ سال دارد اما در حد یک جوان 20 ساله طراحی می‌کند.»

پدر این دختر فرانخبه ادامه داد: سارینا، رفتن به کلاس زبان را در آموزشگاه آکادمیک آغاز کرد و در مدت سه ماه مدرک certificate که حدود ۱۴ ترم طول می‌کشد را کسب کرد و در یک انشاء با موضوع «وقف» که بین کلاس‌های چهارم تا ششم برگزار شد، سارینا تنها از کلاس دوم شرکت داده شد و برگزیده استان شد.

بابایی به سخنرانی‌های سارینا در دانشگاه فرهنگیان، خوارزمی، اداره‌کل اوقاف، اداره‌کل آموزش و پرورش، روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: در مراسم نشست کتابخوان به عنوان کوچکترین عضو شرکت و سخنرانی کرد و طرح «کتابت را جا بگذار» برای نخستین‌بار در سطح ایران و در کرج توسط  سارینا آغاز و اجرا شد.

وی ادامه داد: مجموعه کارهای دخترم، در انجمن جهانی فلسفه برای کودکان و اساتید و دانشجویان دوره دکتری به نمایش درآمد و در جشن شکوفایی بازگشایی مدارس که به صورت یکپارچه با حضور فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان برگزار شد، سارینا، سخنرانی کرد همچنین به عنوان نخبه به مجلس دعوت شد و از طرف علی‌نعمت چهاردولی نماینده سابق مردم ملایر در مجلس لوح تقدیر دریافت کرد.

بابایی یادآور شد: سارینا در برنامه شبکه یک نیز به عنوان نخبه شرکت کرد و کارشناسان مؤسسه «زبان چتر دانش» عنوان فرانخبه را به سارینا اعطا کردند.

وی خاطرنشان کرد: کار جدیدش ۲۳ تا ۳۰ آبان هفته سال 93 در حمایت از بیماران کلیوی، با حضور خبرنگاران رقم خورد، سارینا قبلا گفته بود قرار است پزشک شود و برای بیماران کلیوی، کلیه مصنوعی بسازد در همین رابطه او یکی از کتاب‌هایش را که به تازگی نوشته است، در یک بیمارستان مرکز دیالیز به بیماران تقدیم کرد.

بابایی از افتتاح سایت این فرانخبه ایرانی، برای حمایت از این بیماران کلیوی و تقدیم هدیه تولدش به رئیس آموزش و پرورش و تهیه کیک تولدش با نماد حمایت از بیماران کلیوی، اشاره کرد.

هدفم ساخت کلیه مصنوعی است

این دانش‌آموز فرانخبه ایرانی نیز به ایسنا گفت: من تا کنون 26 جلد کتاب نوشته‌ام و حافظ سوره‌هایی از قرآن مجید به زبان انگلیسی هستم، تست هوش ساخته‌ام و دستی هم بر ادبیات، طراحی و موسیقی دارم.

سارینا بابایی با بیان اینکه هدف اصلی‌اش ساخت کلیه مصنوعی و کمک به بیماران دیالیزی است، اظهار کرد: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ام این کار امکان‌پذیر است همانگونه که پروفسور موسیوند قلب مصنوعی را ساخت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون در دانشگاه‌های زیادی چون دانشگاه تهران، دانشگاه فرهنگیان، ادارات‌کل اوقاف و آموزش و پروش سخنرانی داشته‌ام.

سارینا با بیان اینکه در این مسیر افراد زیادی در کنار من بوده‌اند، به دکتر هاشمی معاون وزیر علوم، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس، مهرداد احمدی استاد دانشگاه و سرفرازی مدیرکل بانوان استانداری البرز اشاره و تصریح کرد: ایران در قلب من است.

ارائه بیش از 900 طرح توسط دانش‌آموز فرانخبه

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا سارینا بابایی را افتخاری برای مردم ملایر، استان همدان و کشور ایران دانست و اظهار کرد: این دانش‌آموز متولد ملایر بالاترین ضریب هوشی را دارد و لقب فرانخبه‌ای به خود گرفته است.

کاوه برخورداری افزود: بر اساس گزارش پژوهشگران دانشگاه تهران، سارینا بابایی دارای بالاترین ضریب هوشی بوده که این ضریب متعلق به افراد فرانخبه بوده و کمیاب است.

وی گفت: سارینا در ملاقات اخیر خود با محمد کاظمی نماینده ملایر گفته مولف 26 جلد کتاب بوده و بیش از 900 طرح از خود ارائه داده است، نکته جالب این است که او حافظ آیاتی از قران کریم به زبان انگلیسی است و در زمینه موسیقی و ادبیات هم پیشرفت چشمگیری دارد.

برخورداری عنوان کرد: در جلسه‌ای که در محل آموزش پرورش ملایر با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سارینا تعجب همگان را به خود جلب کرد و گوشه‌ای از عظمت خداوندی را نشان داد.

وی ادامه داد: در این جلسه سارینا خود را معرفی کرد و از کتاب‌ها و طرح‌های خود برای حاضران سخن گفت و هدف اصلی خود را در آینده ساخت کلیه مصنوعی برای انسان عنوان و تصریح کرد در راه رسیدن به این هدف مقدس تلاش خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش ملایر، سارینا بابایی را سرمایه ملی دانست و گفت: او به علت هوش بالای خود مورد توجه بسیاری از مقامات دولتی قرارگرفته است به طوریکه به گفته پدر ومادرش، او مشاور چندین معاون وزیر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۶
خدا کنه بفرستنش خارج هرز نره.
فرانخبه!
رپورتاژ جالبی بود
"رئیس آموزش و پرورش ملایر، سارینا بابایی را سرمایه ملی دانست و گفت: او به علت هوش بالای خود مورد توجه بسیاری از مقامات دولتی قرارگرفته است به طوریکه به گفته پدر ومادرش، او مشاور چندین معاون وزیر است."
ضمن آرزوی توفیق به این فرزند گرامی ووالدین محترمشان .اینکه ایشان مشاورز چند معاون وزیر است یادروغ است یا کار ابلهانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
مشاور بودن در سطح خودش و در رابطه با کودکان کاملا ممکن و طبیعی است درک بالا و مطالعه یک مشاور خوب میسازد
مشاور فیزیک هسته ای که نیست
او مشاور چندین معاون وزیر است!!!؟؟؟؟ بدبخت مملکتی که مردمش با مدرک دکترا بیکارند و یه بچه که به گفته مقامات!!! فرانخبه است رو به عنوان مشاور معاون وزیر انتخاب میکنند. از کی تا حالا مقامات معیار تشخیص فرانخبه ها هستند؟ شنیده بودیم که مقامات ایران با ماورا در ارتباطند ولی نه تا این حد.
عنوان فرانخبه رو كي به ايشان اعطا كرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
سایت خبری تحلیلی تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
ما که نفهمیدیم چیکار کرده که نخبه شده. به خاطر انشا در وقف؟!!!!
هزاران هزار به دختر خانم گل
شعر شاعران کهن را حفظ کرده شده فرانخبه. دوره احمدی نژاد طرف با قابلمه انرژی هسته ای تولید می کرد بهش می خندیدیم حالا این اومده شعر شاعر کهن حفظ کرده شده فرانخبه. فقط توصیه ای که به عنوان یک هموطن دلسوز به پدر مادرش دارم اینه که مغز بچه رو با این چیزها پر نکنین بزارین درسشو بخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
عالی بود
افرین
بنده خدا فکر کرده پزشکان ایرانی کلیه مصنوعی می سازند.
خانوم کوچولو پزشک ایرانی طوطی وار حفظ می کند و دستی هم در برج سازی و دلالی دارد.
کاش جایی بود تا این قیبل استعداد ها رو در اونجا پرورش بدن برای ساخت آینده ایران نه اینکه چند سال دیگه بریم فرودگاه برای بدرقه ایشان امیدوارم یه روزی به کلام پیامبر برسیم که اگر علم در ثریا باشد مردمانی از ایران به آن می رسند البته بیشتر امیدوارم این علم رو که بهش می رسیم در ایران مصرف کنیم نه در خارج کشور
اللهم عجل لولیک الفرج
این همونی نیست که تو زیر زمین خونشون اورانیوم غنی سازس می کردند.
در ایران عزیز بچه های با استعدادهای شگفت آور بسیار است لکن باید محیط خانواده برای شکوفا شدنشان محیا باشد که به جز در موارد معدود متأسفانه اینگونه نیست .
يكسري كليات در مورد اين دختر كوچولو گفته‌ايد ولي اشاره‌اي به اينكه ايشان چه كار شاخص و برجسته‌اي انجام داده(باجزييات نه كلي گويي‌هايي مانند 900 طرح و 26 كتاب) نكرده‌ايد. در مورد ضريب هوشي نيز گفته شده بالاترين ضريب هوشي. نسبت به چه كسي يا كساني؟ شايد هم منظورتان بالاترين ضريب هوشي جهان است كه قاعدتا بايد در كتاب‌هاي ركورد ثبت مي‌شد كه چنين نيست. بسيار خوب است كه افراد نخبه معرفي و تشويق شوند ولي بزرگ كردن بي مورد افراد براي خود آن‌ها نيز مضر است.
اینقدر بهش فشار نیارید. بزارید بچگی گنه و زندگی عادی داشته باشه.
شما هم استاد بزرگنمایی موارد جزیی و پیش پا افتاده هستید
یادم میاد میگفتین یه دختر شونزده ساله با قابلمه غنی سازی اتمی کرده.
بس نیست این حرفها؟
یک شرکت خصوصی گفته فرانخبه است!
به نظر می آید کمی شلوغش کرده اند.
متاسفانه در کشور اشتباهی به دنیا آمده و حتما این اشتباه رو بعدا جبران خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
امثال تو اشتباهای اینجا اشتباهی به دنیا آمدید و متاسفانه قابل جبران هم نیستید مثل زالو تو این مملکت زندگی مکنید جز ضرر زیان هیچ چیز برای مردم و مملکت ندارید .
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
یک تابناک حق جواب با توجه به اینکه جواب در پاسخ نظر من درج شده برای خودم محفوظ میدونم پس جوابمو درج کن
دو- تو خصایص و خود و خانواده خودتو دیدی فکر کردی دیگران مثل تو هستند. باید بگم که زالو که خوب است تو مثل کرکسی بیمار و لاشه خوار در جامعه زندگی یا بهتره بگم سرباری میکنی و امثال تو که اتفاقا نسلشان در حال انقراض است خود را صاحب کشور میدانند. ضرر و زیان را امثال تو دارید که از هر بهانه برای ضربه زدن به ایران و ایرانی استفاده میکنید. میگزارم در کج فهمی و نادانی خود بمانی و به خدا واگذارت میکنم امیدوارم در خیالات خود خوش و خرم باشی
سه - تابناک عزیز لطفا نظرات اهانت آمیز به دیگر کاربران را درج ننما مگر اینکه دلیل موجه و منطقی داشته باشی برای این کارت. شدیدانه پیگیر درج جوابم به این هتاکی هستم
ضمن تیریک بعضی از قسمتهای متن سوال برانگیز است. اینکه ایشان مشاور چندین وزیر است! دقت کنید، چندین وزیر. لطفا مختصر توضیح دهید چندین وزیر چند نفر هستند، چه وزرایی و دقیقا چه مشوراتهایی را از ایشان می گیرند.
«به گفته پدر ومادرش، او مشاور چندین معاون وزیر است.»
بی‌خیال بابا!
خب چند نمونه از طرح‌هاش رو می‌گفتین!
چرا اینقدر بولد می‌کنین قضیه رو؟
البته با احترام به این دانش آموز عزیز و نخبه ...
این ها همه خیال بافی است شاید استعداد وپشتکار داشته اما هیچ چیز یاد نیست که نشان دهد فرا نخبه است چقدر بزرگنمایی کردید
ناراحت نباشيد يكي دو سال ديگه ميره امريكا اونجا ميتونه پيشرفت كنه
من خودم به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم به وجود استعداد های درخشان .اما به عنوان یک معلم که با بچه های زیادی سر وکاردارم با مقایسه دانش آموزان با نوشته های این طلب به نکته فرا نخبگی بر خورد نکردم . ضریب هوشی بالای این فرا نخبه چند است ؟
چقدر با یک دانش آموز معمولی فرق دارد؟
نظر پدر و مادر برای تعیین ضریب هوشی و نخبه بودن بچه کفایت می کند؟
در مدت سه ماه مدرک certificate که حدود ۱۴ ترم طول می‌کشد شما اصلا نمی دونید معنی کلمه certificate میشه مدرک ، اونوقت این نخبه چه مدرکی گرفته ؟
......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
؟؟؟؟؟؟؟؟
فکر کنم از "مدرک certificate "بشه به عمق خبر پی برد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
تازه آن هم توسط مشاور و دانشجوی دکتری فلسفه!!
فقط فهمیدیم که ایشان مدرکِ مدرک دارند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
ایول من هم می خواستم همینو بگم،دوستان دیگه مردم هر حرفی ر و باور نمی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
سرتیفیکیتههه
مملکتهای توسعه یافته با سیستم و سازمان درست توسعه یافته اند نه با نخبه . اگر تاثیر نخبه ها 5 درصد باشد تاثیر سیستم درست 95 درصد است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
بهترین حرفی را که میشد گفت همین بود.آفرین
با سلام :و آرزوي سلامتي و موفقيت براي اين هموطن عزيز و پرافتخار ميخواستم اين مطلب را يادآور شوم كه
نه ژاپني ها نابغه اند و نه ما كند ذهنيم . تنها تفاوت ما و آنها در اين است كه آنها فرد شكست خورده را تشويق مي كنند تا موفق بشود ولي ما با فرد موفق و نخبه مي جنگيم تا شكست بخورد .
بچه بيچاره
به نظرم با تشویق و فشارهای غیر مستقیم والدین، سارینا فرصت تجربه بچه بودن که سرمایه ای بزرگ برای زندگی آینده اش است را از دست می دهد.
در مستعد بودن ایشان شکی نیست. ولی باید این رو هم در نظر داشت برای خراب کردن یک کسی بهتره ازش بد تعریف کنی. این تعاریف غلو شده وبی حساب و کتاب و کلی واقعا چیز خاصی نیست که بشه کسی رو باهاش فرانخبه نامید.
بزرگترین توصیه برای این کودک پرهیز از حفظ ....
ما که از این مقاله چیزی استنباط نکردیم که ایشون چطوری نخبه هستند ؟!!
مطلب خیلی کلی و گنگ بود.
ضمناً مدرک certificate دیگه چیه؟؟؟!!!
راجع به مطالب دیگه مثل مشاور چندین معاون وزیر و غیره هم دوستان اشاره کردند.
ابتدایی ترین کار اینه که از این دختر تست ایکیو بگیرن و عددش را اعلام کنن همین که در خبر به این مورد اشاره نشده موضوع مشکوکه
ایشون اگر سه ماهه FCE گرفته الان بجای کلاس چهارم در حال تمام کردن دبیرستان بود
مدرک certificate چیه دیگه؟ certificate یعنی گواهی نامه
ضمن ادای احترام به خانواده کودک
به کودک باید اجازه دادکودکی کنه نه در سه سالگی سواد یاد بگیره در اصل بخشی از زندگی کودک حذف نشه بدای دل بزرگترا زود بزرگ بشه که چی
ایران جای نخبه نیست
خیلی دانش آموز نخبه داریم، چون تا قبل از دانشجویی پدر و مادر و ... به خوبی میتونن با توجه به سوادشون راهنمایی و حمایت کنن اما اکثرا بعد از رسیدن به دانشگاه افت میکنن، چون فضای تحقیق و پژوهش بسیار کم هست و پس از اون هدف گذاری برای آینده که اصلا چه کار میخواهند انجام بدهند سخت میشود.
جدول ارزش گذاری بر مقدار ظرفیت فکری در گذشته به شرح ذیل بود : خنگ - گاگول - معمولی - باهوش ولی حالا برای دل خوش کنک مقامات که کشور رو پیشرفته نشون بدن اینطوری شده : نخبه - فرانخبه - سوپر نخبه - هوشمند انشاءالله خانواده این طفل معصوم ازش حمایت کنن تا تو جدول ارتقا بگیره و از این مرحله که خیلی هم خوب نیست بالاتر بره !
با سلام من نظر تمام دوستان را مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که تقریبا هیچ کدام از شما با یک نخبه برخورد نزدیک نداشته و از توانایی انها اطلاع ندارید
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
تو خودت نخبه ای, خبر نداری...!
از بیماریهای فامیلهای مقامات بخصوص فامیلهای نماینده ها یکی هم بیماری خونخبه پنداری است که در شرایط وخیم به حالت خودفرانخبه پنداری می رسد.
نتیجه این سندروم هم مثل سایر بیماری های مرتبط با درس وکتاب حالت بیکاری است مگر اینکه فامیل نماینده سابق ملایر باشید.
بجاي اين همه مطالب فقط نمره تست هوشش را مي گذاشتيد مي توانست بيشتر گويا باشد
26 جلد کتاب قصه نوشته یا کتاب علمی ؟؟!!!

هر جوری حساب میکنم نمیشه از 3 - 4 سالگی تا 10 سالگی 26 جلد کتاب علمی نوشت !!!

هری پاتر نیستند ایشون ؟؟!!
من مصاحبه ایشون رو دیدم. متاسفانه جملاتی که بیان میکنند کاملا حفظ شده و دیکته شده و بسیار ناشیانه از سوی ایشان بیان میشوند و هیچ نشانی از فرانخبه بودن در صحبتهای ایشان نیست. من خودم ملایری هستم و خوشحال شدم از خواندن خبر اما متاسفانه فکر می کنم اغراق شدید شده در توصیف ایشان
حالا اسامی 26 جلد کتابش رابنویسید .........
گمونم نیبتی با اون دختر 16ساله که تو آشپز خونشون غنی سازی اورانیوم میکرد داره!!!!!!
این دختر خانم نمیدونه پزشکای ایرانی اختراع و ابداع نمیکنند بلکه منتظرند پزشکای غربی زحمت اختراع و ابداع رو بکشن تا اینا با علم اونور آبیا هم پول پارو کنن هم پزش رو بدن
البته قبلش چند نفر رو زیر عمل بدبخت میکنن تا خوب یاد بگیرن و به کسی هم جوابگو نیستن
یه چیز شبیه به اینم تو امریکا بوده
یه چیز شبیه به اینم تو امریکا بوده ، اسمش یادم نیست.
تلاش، کوشش ،پشتکار،آموزش صحیح و در مسیر درست قرارگرفتن خیییلییی،خیییلی،مهمتر از استعداد حتی خارق العاده است.
امیدوارم ایشون هم در مسیر درست قرار بگیرن و تلاش و پشتکار خدمتی به بشریت کنند
بچه خوبیه خدا برای پدر مادرش نگه داره فقط شلوعش کردین چرا بذارین بازی هم بکنه ؟
از اینجور بچه ها زیاد هست ولی متاسفانه اگر در ایران بمانند هرز می روند.
یعنی چی Certificate گرفته.
مدرک گواهی گرفته خخخخخخخخ
یاد آن دختر 13 ساله افتادم که با قابلمه و اجاق گاز انرژی هسته ای تولید میکرد.
یه کلیپی در تلگرام هستش که مربوط به یه دختره 3 ساله آمریکایی هستش، اگه اونرو ببینید تازه می فهمید فرانخبه به چه کسی میگن
متاسفانه بدلیل اینکه بچه آوری در خانواده های ایرانی کم شده. توجه به تک فرزندان بسیار زیاد شده و تقریبا خیلی از خانواده ها فکر می کنند فرزندانشان تافته جدا بافته هستند.
فرانخبه!
خیلی هم عالی. احسنت به والدین هوشمندش.
سارینا سارینا سارینا سارینا مگه کوهو میشه به بند کشید دایی؟
با این مزخرفات ایشون فرانخبه شدن?
مدرک certificate یکی از معتبر ترین مدرک های دنیا مخترعشم تابناک به نظره من نویسنده این مطلب هم مدر سرتیفیکیت داره کاش منم داشتم کاش
- مشاور چند معاون وزير ?
که چی بشه؟
خیلی خوبه که چنین هوش بالایی داره ولی دیگه با مشاور وزیر است خرابش نکنید
فتوشاپه.
این چیزا که گفته شد نشانه نخبگی نیست...

مشاور چند وزیر هست؟؟؟!!!

اگه این طوره نباید از وضع اقتصاد و ... گله ای داشت!!!چون معلومه که نتیجه استفاده از یک فرد بی نهایت بی تجربه نابسامانی امور است.
مدرک زبان certificate ؟؟؟؟ همه ی مدارک اسمشون certificate ه...
مدرک زبان certificate ؟؟؟؟ همه ی مدارک اسمشون certificate ه...
راستشو بگو تابناک جان چقدر پول گرفتی تا این خبر تبلیغاتی رو روی سایت بذاری؟
بسم الله الرحمن الرحیم!!!
میبینم که نژاد اریایی افغونی پیشرفت کرده
فردا میفرستنش حوزه جای دانشگاه و اموزش فیزیک و ریاضی
دقیقا چیکار کرده که شده فرا نخبه؟ماهی یه کتاب نوشته؟که قابل حدسه سطح کتابها...یا سوره حفظ کرده؟
یعنی چون خوندن نوشتن بلده یا انگلیسی بلده نخبه هست? خخخخخ اونجوری که همه ی انگلیسیا نخبه به دنیا میان
عزیزجان اینکه یه نفر زودتر از دیگران چیزهایی که همه بلدند رو یاد بگیره نشانه ی نخبگی نیست نخبگی انجام کاریست که دیگران توان انجام آن ندارند در سه سالگی نباید بچه رو مدرسه ای کرد در آینده عقده ای میشود
باسلام
ظاهرا عده ای به دنبال این هستندکه ثابت کنندسارینای عزیزفردخاصی نیست،بهتراست به دنبال این باشید که واقعا چنین فرانخبه ای وجود دارد.من فیلمهای سارینای عزیز رو درشبکه اول که به صورت زنده پخش شد را تماشاکردم ،فوق العاده است،ومهارت واستعدادبینظیر،
فیلم بچه های کردم شبکه اول سال قبل راببینید،ایشان دربرنامه زنده از شبکه اول ،شرکت ،شاید دست از کینه وبدبینی بردارید.
کاش کمی مثبت فکرمی کردید درهرصورت خوهید دید او،خواهد رفت وماخواهیم ماند با ایرانمان.
درودبرسارینای بزرگ وروح بزرگش ،کتاب کودکان کارش رومطالعه کنید
کتاب تولدقانونش رابخوانید
کتاب قلب من مال تو
تویی که نمیشناختمت.

خدا از مابگذره ،
درود برسارینای بزرگ .
دکتراسدی،چشم پزشک
خوانندگان عزیزبهترقضاوت کنیم
منم بانظردکتراسدی موافقم
دانشگاه تهران ،اردیبهشت بودکه من سخنرانیش رودیدم،نابغه که نه فوق نابغه است
درمیان همه نمایندگان تهران ووزرا گفتش ماباید حقمان رادرجامعه بگیریم ،که عده ای بهشون برخورد،،،،،،،،،او نه تنها دختر نیست یک شیرزن است
حسودی میکنید،،،،،،،
مفهوم نخبه و نخبه گرایی و حالا فرانخبه و ... مفاهیم استثماری هستند که نتیجه ش اینه یه عده قلیل بر یک عده کثیر اربابی بکنند و حقشون رو بخورند. تو کشور عقب مانده ما هم خیلی بولد میکنن این مسائل رو تا اربابان بگن خودشون هم نخبه هستن و حقشونه که ارباب باشن و بقیه رعیت اونها
درود وصد درود
قلب ایرانیان خارج برایت ،برای نبوغت،برای هوش سرشارت،برای صداقتت،همیشه خواهدتپید
اینجادرهرکوچه صحبت از توست،فیلم دانشگاه تهرانت،شبکه اول تلویزیون ایران،همه را به وجد آورده است،ما اینجا قدرتوراخواهیم دانست
خوانندگان عزیز،به جای حسادت وخالی کردن عقده های دوران کودکیتان فیلم دانشگاه خوارزمی ایشان راببینید،حسادت عاقبت کورتان خواهدکرد.
واقعامتاسفم برای خوانندگانی که بایک بچه ۹ساله حسادت می کنند،من دکترای روانشناسی تربیتی دارم.
امیدوارم،کمی تخلیه هیجانی شده باشید،کمی انصاف داشته باشید،سارینا۹سالش است،چگونه اینقدرحسودتربیت شده اید،البته
او علمی دارد که شماندارید
من سارینای فوق نابغه را درمرکز فوق تخصصی دیالیزملاقات کردم درحال تحقیق بود.
آن روز معجزه خدای مهربان وعزیز رادیدم،خدای بزرگ نگهدارش باشد
دکترمرضیه زند
همین الان واسه اولین بار این بچه را در برنامه خانواده که دعوت شده بود دیدم و به نظرم هییییییچ چیز شگفت انگیزی درش وجود نداشت جز زبان رک و صدای بلند و جیغ جیغو رویاهای پوچ کودکانه و غیر علمی و غیر تخصصی و اعتماد به نفس فوق العاده کاذب که حاصل از تعاریف اطرافیانش هس....
الان حرف های راننده های تاکسی رو بنویسن هر راننده در طول یک ماه شاید بیش از 1000 طرح می ده.
واقعا این حرف های کلی و بزرگ نمایی ها شایسته تابناک نیست. هر چه خوردیم از این بچه بازی ها و بزرگ نمایی هاست.
خوب تشریف ببرین صحبت های راننده تاکسی روبنویس
اتفاقاسایسته تابناک همینه نه راننده تاکسی به قول جنابعالی
خدایی هممون حسود که هستیم....ولی وجود همچین چیزی چندان دور از ذهن نیست..ولی عجیبه کسیکه داره به گفته کاربران تو مرکز دیالیز تحقیق میکنه،کلاس چهرم باشه؟اگه تو اینترنت یه سرچئ بکنید میبینید هستن بچه هایی که تو سن 10-12سالگی تو دانشگاه های معتبر دنیا تدریس میکنن!!کسیکه دنبال علمه توی مدرسه که نمیمونه...میره دانشگاه و تو مراکز علمی معتبر با دکترا و پروفسورا سروکله میزنه! چمیدونیم والا...هرکی که یه گره از کار مردم جهان واکنه ادم بزرگیه،چه یه بچه 3ساله باشه چه یه مرد93ساله....
سلام به همه ی عزیزان؛میدونید مشکل ما از کجاشروع میشه ؟ازاونجایی که برخی از مردم ودرمواردی هم دولت ما قدر نشناسه.وقدر این عزیزان نخبه رو نمیدونه تا زمانی که از دستشون بده.هدف مابه قول پیمان سرحدی عزیز که امشب هم در خندوانه حضور داشت؛رشدوپیشرفت کشورمونه.پس به دنبال این هدف والا بریم نه اینکه به فکر محکوم کردن یک کودک باشیم واین قدر تو حاشیه بریم که چیزهای مهم رو فراموش کنیم. چه باور داشته باشید که اون فرانخبه است چه نه!اون مسیر باشکوه زندگی خودشو ادامه میده وشکی ندارم که اگه هوش هم نداشته باشه که حتماداره با برنامه ریزی های دقیقش موفق وسربلند میشه،پس ماهایی که حسادت میکنیم به جای حسادت با تلاش وپشتکار یه نخبه ای مثل شهید چمران وسارینا خانم بشیم .
خودبزرگ بيني احمقانه يك خانواده نديد بديد.
خب بااستعداد که هست اما حالم بهم میخوره از این تعریف های الکی... کدوم کتاب؟ کدوم طرح؟ کدوم تحقیق؟ حرف زدن که کنتور نمیندازه. مثلا اگه بگن یک مقاله آی اس آی داره یا حداقل چاپ شده داره به نبوغش پی می بردم اما این حرفا ارزشی نداره
واستا واستا واستا
Certificate?
فرانخبه ?
26 جلد کتاب ?
اولین طراح تست هوش?
900طرح?
به جای خلاصه نویسی نام برده و رسم کنید
دوستان لطفا به سایت باشگاه خبرنگاران مراجعه کنید تا دلیل نخبه بودن ایشون ومهارتش در علم بیونیکومراودات دانشمندان خارج کشور با ایشون رو بفهمین.........ضریب هوشیش148هستش......
واقعا مرحبا به تو
آره فرانخبه س، هم خودش هم‌خونواده ش. البته توی دروغگویی!
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را...
مجری گفت حافظ کل قرآن به انگلیسی اما در کل یک آیه به انگلیسی حفظ کرده بود که عربی آنرا هم بلد نبود
هی خدا
حاجی بلد نیستی حرف بزنی نزن certificate دیگه چی هس
ما اصن جودکی به نام تخصصی certificate نداریم.
خدا به شما عقلی عطا کند
شما برین certificate خودتون رو بگیرین
دیگه شلوغش نکنین من هم ملایری ام آفرین به این دختر اما دیگه خدایی من رد دادم منم الان پایه هفتم حدود ۳۰ ۴۰ تا آدم تقدیر دارم اما چه فایده؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی