بازدید 3164

وزارت صنعت انحصارگرایی خودرو را ازبین ببرد

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،با بیان اینکه ایران با ایجاد بازار رقابتی می تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود،گفت:با توجه به قرارگیری در شرایط پساتحریم باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 25 September 2016
محمدحسین فرهنگی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تاکید بر ساخت خودروی داخلی باید پیش شرط کیفیت داشته باشد،گفت:پیش شرط کیفیت محقق نمی شود،مگر اینکه بازار خودروی داخلی رقابتی شده و از حالت انحصاری خارج شود.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی،افزود: شرایط انحصاری سبب می شود، تولیدکنندگان برای دستیابی به سود بیشتر به مصرف کننده فشار وارد کنند.

خودروسازان داخلی باید عوامل دخیل در افزایش قیمت خودرو را شناسایی و رفع کنند

فرهنگی با اشاره به مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی برای تولید خودروهای رده قیمتی زیر 30  میلیون تومان،ادامه داد:مقرر شده بود خودرویی با قیمتی ارزانتر از قیمت های کنونی درخط تولید یکی از تولیدکنندگان قرار بگیرد، اما درعمل قیمتی بیش از خودروهای گذشته پیدا کرد و این رویکرد متناسب با بازار قیمتی نیست.

وی باتاکید براینکه خودروسازان داخلی باید عوامل دخیل درافزایش قیمت خودرو را شناسایی و رفع کنند،یادآور شد: خودروهای گرانقیمت بازار محدودتری نسبت به خودروهای با قیمت پایین دارند،اما اگر کیفیتی در کار نباشد،این بازار تنها در شرایط دامپینگ خود را نشان می دهد.
صنعت خودرو

ایران با ایجاد بازار رقابتی می تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود

فرهنگی با بیان اینکه ایران با ایجاد بازار رقابتی می تواند به قطب خودروسازی منطقه تبدیل شود، افزود:کیفیت و فناوری خودروهای ارزانقیمت گذشته مربوط به سالها قبل است و کیفیت مناسبی نداشته و قطعا باید در شرایط پساتحریم خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای به‌روز و با کیفیت در رده‌های قیمتی مختلف هستند،همانطور که کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید می‌کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:از وظایف وزارت صنعت،معدن و تجارت نظارت کردن ، از بین بردن انحصارگری، حفظ منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌صورت هم‌زمان است و نمایندگان مجلس نیز بر انجام این امور از سوی این وزارت خانه اصرار و تأکید دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار