بازدید 2579

مُقصر اوضاع کنونی آموزش‌وپرورش، ساختار آن است؛ نه وزیر

نایب رییس مجلس با بیان اینکه ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش‌وپرورش صرف حقوق کارکنان و فرهنگیان می‌شود، تصریح کرد: آیا مسئولان آن باید با این ۲ درصد باقی مانده معجزه کنند؟
کد خبر: ۶۲۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 25 September 2016
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان مجلس، گفت: زمانی باید یک وزیر استیضاح شود که مشکلات بزرگی ایجاد کرده باشد؛ نه آنکه به جای پیدا کردن راه حل مشکلات، با استفاده از استیضاح، به دنبال پاک کردن صورت مسئله‌ای رفت؛ این در حالی است که اکنون کمتر از یک سال به ادامه کار دولت یازدهم باقی مانده و باید پرسید وزیر جایگزین چگونه می‌خواهد عرض چند ماه، برنامه ارائه و آن را اجرا کند؟

باید به دنبال پیدا کردن راهکار بود، نه مقصر

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشکال کار این است که ما همیشه سعی کردیم مقصری را برای مشکلات پیدا کنیم نه راهکاری؛ مگر آموزش و پرورش در طول 38 سال گذشته وضعیت بهتری نسبت به امروز داشته که حالا با استضاح یک وزیر آن بخواهیم مشکلاتش را حل کنیم؛ اگر این وزارتخانه در طول سال‌های پیش راه درستی رفته بود، اکنون چنین وضعیتی نداشت.

98 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف حقوق کارکنان و فرهنگیان می‌شود

وی با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش یک فرد نیست، گفت: 98 درصد بودجه این وزارتخانه صرف حقوق کارکنان و فرهنگیان می‌شود و مجالس نهم و دهم نیز برای آن اعتبار مجزایی به منظور رفع مشکلاتش مصوب نکرده‌اند، آیا مسئولان آن باید با این 2 درصد باقی مانده معجزه کنند؟ جالب است هر روز هم گفته می‌شود نباید از والدین پول گرفت، پس مدارس باید امورات خود را با گدایی اداره کنند؟!

پزشکیان با بیان اینکه بسیاری از مدارس در پرداخت پول آب، برق و گاز خود مانده‌اند، گفت: کمبود بودجه یکی از اصلی‌ترین مشکلات آموزش وپرورش است و بسیاری از مشکلات آموزشی و تربیتی نیز به دلیل کمبود در همین بخش ایجاد شده‌اند.

وی بیان کرد: اگر مشخص شود وزیر نتوانسته از امکاناتی که در اختیار دارد به خوبی استفاده و طبق برنامه عمل کند به یقین باید مورد سوال قرار گیرد اما زمانی که می‌دانیم بودجه این وزارتخانه بسیار ناکافی است، باید پرسید با پول موجود چه کاری می‌توانست انجام دهد که انجام نداده است؟

عمر مفید مسئولیت در ایران بسیار کوتاه است

وی با بیان اینکه هیأت رییسه مجلس به دنبال قانع کردن نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: نمایندگان باید مشکلات را با آرامش حل کنند چراکه با استیضاح گره‌ای باز نمی‌شود.

پزشکیان ادامه داد: 37 سال است مسئولان ارشد مملکت اعم از وزیر، رییس بانک، استاندار و... مدام تغییر یافته‌اند؛ درواقع مدیران تا بخواهند برای حل مشکلی برنامه‌ریزی کنند، آن‌ها را تغییر می‌دهند؛ متاسفانه عمر مفید مسئولیت در ایران بسیار کوتاه است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مقصر اوضاع نامناسب کنونی آموزش و پرورش آد‌م‌ها نیستند، مقصر را باید در ساختار، نحوه نظارت و مدیریت  جستجو کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل