بازدید 4813

معلم: نقش قطر و عربستان در اشاعه تروریسم واضح است

وزیر امور خارجه سوریه گفت، ملت این کشور بهای سنگینی را به خاطر جرایم تروریست‌هایی که امنیت، ثبات و معیشت سوری‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند، می‌پردازد.
کد خبر: ۶۲۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 25 September 2016

وزیر امور خارجه سوریه گفت، ملت این کشور بهای سنگینی را به خاطر جرایم تروریست‌هایی که امنیت، ثبات و معیشت سوری‌ها را با مشکل مواجه کرده‌اند، می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، ولید معلم، معاون نخست‌وزیر و رییس دستگاه دیپلماسی سوریه در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این مسأله بر همگان آشکار است که قطر و عربستان در اشاعه تروریسم در سوریه با گسترش افکار وهابی و ارائه تسلیحات نقش داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌ در عین حال ترکیه مرزهای خود را باز کرده و کمک‌های لجستیک به ده‌ها هزار تروریست از نقاط مختلف دنیا ارائه می‌دهد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: به رغم این موضوع سوری‌ها در مبارزه خود مصمم هستند و به این امر اعتقاد راسخ دارند که با حمایت ارتش سوریه، روسیه، ایران و مقاومت لبنان پیروز خواهند شد.

ولید معلم ضمن استقبال از تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم در سوریه بر اهمیت نیاز به هماهنگی با دولت دمشق در این راستا تاکید کرد و نسبت به اقدامات ناهماهنگ هشدار داد.

وی در ادامه تأکید کرد که اقدامات بدون هماهنگی تعرض به تمامیت ارضی سوریه و منشور سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: از همین‌ رو، دولت سوریه حملات انجام شده به مواضع واحدهای ارتش این کشور در دیرالزور توسط جنگنده‌های آمریکایی را به شدت محکوم می‌کند.

رییس دستگاه دیپلماسی سوریه در ادامه ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک کشورش را نیز محکوم کرد و خواستار پایان‌ یافتن این تعرض شد.

ولید معلم اظهار کرد: هر راهکاری برای حل بحران باید همزمان دو مسیر مبارزه با تروریسم و فرایند سیاسی مذاکرات میان سوری‌ها را دنبال کند تا از این مساله اطمینان حاصل شود که سوری‌ها آینده کشورشان را بدون هیچ مداخله خارجی، خود تعیین می‌کنند.

وی تصریح کرد: دولت دمشق همواره از پیگیری مسیر سیاسی برای توقف خونریزی‌ها و پایان دادن به رنج‌های سوری‌ها حمایت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل