بازدید 7369
۱

مرحله جدید جنگ نفتی سعودی ها با ایران در آستانه اجلاس غیر رسمی اوپک

دیروز سعودی ها اعلام کردند که برای کاهش سطح تولیدات مشروط به شرکت ایران در طرح فریز نفتی آمادگی دارند. در واقع عربستان سعودی پیشنهاد داده بود که تولید نفت خود را از 10.6 میلیون بشکه در روز به 10.2 میلیون بشکه کاهش دهد به شرطی که ایران نیز تولید نفت خود را در رقم 3.6 میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد. گزارشات حاکی از آن است که این پیشنهاد از سوی تهران رد شده است.
کد خبر: ۶۲۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 24 September 2016

دیروز برخی منابع خبری اعلام کردند که مسئولان ایران و عربستان یک هفته مانده به آستانه اجلاس غیر رسمی اوپک در دفتر مرکزی این سازمان در اتریش دیدار کردند. این منابع مدعی شده بودند که ایران و عربستان در این دیدار زمینه بحث‌های غیر رسمی بین وزرای انرژی کشورهای عضو اوپک و روسیه را که قرار است هفته آینده در الجزیره برگزار شود را آماده می‌کردند. آنگونه که بلومبرگ نقل قول کرده است، هرچند ایران و عربستان هنوز بر سر نشست الجزایر به توافق نرسیده‌اند اما احتمالا این مذاکرات تا پیش از برگزاری این نشست ادامه داشته باشد.

به گزارش«تابناک»، در همین حال دیروز سعودی ها اعلام کردند که برای کاهش سطح تولیدات مشروط به شرکت ایران در طرح فریز نفتی آمادگی دارند. در واقع عربستان سعودی پیشنهاد داده بود که تولید نفت خود را از 10.6 میلیون بشکه در روز به 10.2 میلیون بشکه کاهش دهد به شرطی که ایران نیز تولید نفت خود را در رقم 3.6 میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد. گزارشات حاکی از آن است که این پیشنهاد از سوی تهران رد شده است.

میزان تولید ایران

 

کارشناسان مسائل نفت اعتقاد دارند که اتخاذ سیاست افزایش تولید و به تبع آن کاهش قیمت نفت از سوی عربستان با دو هدف فشار بر اقتصاد ایران با نیت سیاسی و همچنین از دور خارج کردن نفت شیل آمریکا با هدف اقتصادی، است. در واقع سعودی ها پس از افزایش تحریم ها علیه ایران سیاست حمایت از قیمت‌ نفت به جای حفظ سهم بازار را اتخاذ کردند. حال این عقب‌نشینی سعودی‌ها تاکید می‌کند فشار اقتصادی نفت ارزان در حال عبور از آستانه تحمل این کشور است و نشانی از نافرجام ماندن سیاست‌های نفتی آل‌سعود می باشد.

میزان تولید عربستان

مرحله جدید جنگ نفتی سعودی ها با ایران در آستانه اجلاس غیر رسمی اوپک 

در حال حاضر عربستان یک جنگ نفتی با عنوان جنگ تخفیفی به راه انداخته است. این جنگ به این نحو است که سعودی ها برای به دست آوردن بازار بیشتر برای نفت خود تخفیف های ویژه ای به شرکای نفتی خود برای خرید می دهند و با دادن تخفیف‌های پی‌در‌پی موجب ایجاد جنگ قیمتی در بازار نفت و افت بیشتر قیمت‌ها می شوند. به تبع ایران هم پس از خروج از تحریم ها برای به دست آوردن بازار و رقابت مجبور است تخفیف های فراوانی به خریداران نفتی دهد.بنابر گزارشات ایران در حال حاضر ۳.۸ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و قصد دارد سطح تولید خود را تا پایان سال ٢٠١۶ میلادی به چهار میلیون بشکه در روز برساند.

در واقع با توجه به نمودارهای بالا مشخص است که عربستان در دوران تحریم با افزایش بی رویه تولید درصدد فشار سیاسی بر ایران بوده است و حالا که ایران توانسته است به نزدیک تولید پیش از تحریم ها نزدیک شود، عربستان تصمیم گرفته است که موضوع فریز نفتی در مقابل فریز را مطرح کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
این تخفیفات نفتی همان چیزیست که انگلیس وهمپیمانان اروپایی میخواهندوتمام جنگهای منطقه ،وجود داعش، ایجاد اختلاف بین عرب وعجم و شیعه وسنی و...در راستای همین موضوع هست.البته بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت هم مشکلاتی دارد وممکن است همانطور که صدام را برای حمله به ایران فریب دادندوبه او گفتند ظرف 48 ساعت تهران را تصرف میکنی حالا ال سعود را فریب بدهند وبگویند ما از شما در مقابل ایران حمایت میکنیم.به ترتیب حتی اگر قیمت نفت بالا بماند ان را با فروش اسلحه جبران کنند ودو کشور را دهها سال از برنامه های توسعه عقب بیندازند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان