بازدید 11414

فیلم‌های آمریکایی چه تفاوتی با سریال‌های آمریکایی دارند؟ + تکمیلی

ساعاتی پس از انتشار گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه به «تابناک» گفت که سریال «خانه پوشالی / House of Cards» امشب در شبکه نمایش پخش خواهد شد. در همین راستا اشخاصی که در مناطق مرزی هستند یا از ماهواره برای دریافت شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنند، امشب ساعت 23 فیلم «جاده مرموز / Mystery Road» را تماشا می‌کنند اما سایر مردم شاهد پخش سریال «خانه پوشالی» خواهند بود.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 24 September 2016
فیلم‌های آمریکایی چه تفاوتی با سریال‌های آمریکایی دارند؟
با وجود اعلام قبلی پیرامون آغاز پخش فصل نخست سریال «خانه پوشالی / House of Cards» از شبکه نمایش در جدول پخش این شبکه، این اتفاق رخ نداد تا طلسم پخش سریال آمریکایی شکسته نشود و این پرسش پررنگ‌تر از قبل مطرح شود که چه تفاوتی میان پخش فیلم و سریال آمریکایی وجود دارد؟
 
به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم اعلام کرد که فصل اول سریال «خانه پوشالی / House of Cards» را دوبله کرد و این فصل از سوم مهر در شبکه نمایش هرشب ساعت 23 پخش خواهد شد. با وجود این، شبکه نمایش اقدام به پخش هیچ تبلیغی پیش ننموده بود و با توجه به سوابق، بعید به نظر می‌رسید چنین سریالی بدون تبلیغات گسترده در تلویزیون پخش شود و این تردیدها درباره پخش «خانه پوشالی» را دوچندان ساخت.
 
در همین راستا، «تابناک» روز گذشته (جمعه) پیش بینی کرده بود،  با وجود اعلام زمان پخش، بعید نیست «خانه پوشالی / House of Cards» به سرنوشت «فرار از زندان / Prison Break» دچار شود؛ اما شاید پخش این سریال از فردا شب به واسطه مضمون‌تر بسیار جدی‌تر از «فرار از زندان» باشد. امروز با مشخص شدن جدول پخش شبکه نمایش و عدم حضور سریال «خانه پوشالی / House of Cards» در این جدول مشخص شد که پیش بینی درست بوده است.
 
فیلم‌های آمریکایی چه تفاوتی با سریال‌های آمریکایی دارند؟ 
برای چند روز آنونس‌های تبلیغاتی این سریال از شبکه نمایش پخش شد؛ اما یکباره پخش این آنونس متوقف شد و پس از آن، اساساً دیگر درباره پخش این سریال سخنی به میان نیامد؛ مجموعه‌ای که وجه مشترکش با «خانه پوشالی / House of Cards»، تولیدش در صنعت سینما و تلویزیون آمریکا است.
 
با وجود آنکه سال‌های متمادی از شکستن قبح پخش فیلم آمریکایی در تلویزیون ایران می‌گذرد و جدیدترین محصولات هالیوود در حال پخش از تلویزیون است و شمار این فیلم‌ها از فیلم‌های اروپایی پخش شده از تلویزیون نیز بیشتر است، اما هنوز درباره سریال‌ها وضعیت تغییر نکرده است. در سال‌های اخیر، اساساً نمایش سریال آمریکایی را در تلویزیون شاهد نبوده‌ایم و در مقابل شاهد پخش شمار زیادی از سریال‌های شرق آسیایی و اروپایی بودیم که درباره سریال‌های آسیایی جنبه افراط نیز یافته است.
 
نمی‌توان این واقعیت را پرده‌پوشی کرد که به لحاظ مضمون و فرم تفاوت چشمگیری میان فیلم‌ها و سریال‌های مطرح آمریکایی وجود ندارد و چه بسا بسیاری از سریال‌های آمریکایی نسبت به فیلم‌های سینمایی این کشور به استانداردهای مدنظر کشورمان برای نمایش نزدیک‌تر باشد؛ بنابراین اگر منطق جدی برای پخش فیلم‌های روز آمریکایی وجود دارد، با همان منطق می‌توان از پخش سریال‌های مهم آمریکایی نیز سخن به میان آورد و اگر نمی‌توان از پخش سریال‌های آمریکایی دفاع کرد، نمی‌توان پخش فیلم‌های سینمایی آمریکایی را نیز منطقی و قابل دفاع خواند.
 
فیلم‌های آمریکایی چه تفاوتی با سریال‌های آمریکایی دارند؟ 
بنابراین انتظار می‌رود، این سلیقه‌گرایی و محافظه‌کاریِ خارج از منطق در عدم پخش سریال‌های آمریکایی برچیده شود و سریال‌هایی که با چارچوب و استانداردهای اخلاقی و هنجارهای مرسوم کشورمان قابل تطبیق است، همچون فیلم‌های سینمایی تولید شده در هالیوود به نمایش درآید. واقعیت این است که بخش قابل توجهی از مردم کشورمان، این سریال‌ها را بدون اصلاحات مرسوم به صورت قسمت به قسمت دانلود و تماشا می‌کنند و عدم پخش سریال‌های آمریکایی، صرفاً پاک کردن صورت مسأله است.
 
سریال «خانه پوشالی / House of Cards» یک تریلر سیاسی است که بو ویلیمان آن را با اقتباس از یک مینی سریال انگلیسی به همین نام خلق کرده و جالب اینکه هر دو سریال نیز براساس رمانی از مایکل دابز ساخته شده اند. قسمت‌های نخست فصل نخست این سریال به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی محوری کوین اسپیسی و رابین رایت، برای نخستین بار در سال 2013 توسط نتفلیکس عرضه شد و سیاست‌های روز آمریکا را با شدت به چالش کشید.
 
از سال 2013 تاکنون 52 قسمت از «خانه پوشالی / House of Cards» در قالب چهار فصل عرضه شده که علاوه بر فینچر، چهره‌هایی چون جیمز فولی، جوئل شوماخر، کارل فرانکلین، جودی فاستر و رابین رایت اقدام به کارگردانی قسمت‌های مختلف این سریال کرده و به واسطه ساختار مستحکم سناریو، کارگردانی و بازی‌های بسیار درخشان، تمامی فصل‌های این سریال نامزد و برنده جوایز متعددی شده است. همین توجه منتقدان و حجم بالای مخاطب خانه پوشالی باعث شده تا فصل پنجم این سریال نیز در دست تولید باشد.
 
در هر چهار فصل این سریال، حزب دموکرات آمریکا به عنوان حزب حاکم آمریکا به عنوان سوژه سریال به شدت زیر ضرب قرار گرفته و این سریال به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی گری ها و فساد سیاستمداران آمریکایی پرداخته و شیوه‌های شگفت‌انگیز از ابعاد این فساد را به نمایش می‌گذارد. با وجود آنکه برای بسیاری از تماشاگران این سریال، فاصله گذاشتن میان داستان و واقعیت دشوار خواهد بود و ممکن است این سریال به شدت به اعتبار دموکرات‌ها ضربه بزند، اما هیچ مقام ارشدی در آمریکا موضعی در قبال این سریال نگرفته است.
 
 
تکمیلی: پخش «خانه پوشالی» از امشب آغاز می‌شود
 
ساعاتی پس از انتشار گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه به «تابناک» گفت که سریال «خانه پوشالی / House of Cards» امشب در شبکه نمایش پخش خواهد شد. در همین راستا اشخاصی که در مناطق مرزی هستند یا از ماهواره برای دریافت شبکه‌های داخلی استفاده می‌کنند، امشب ساعت 23 فیلم «جاده مرموز / Mystery Road» را که در کنداکتور شبکه نمایش قرار گرفته، تماشا می‌کنند اما سایر مردم شاهد پخش سریال «خانه پوشالی» خواهند بود. احتمالاً حق پخش این سریال آمریکایی از نتفلیکس خریداری نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۲
بیش از هر چیز ترس دوستان از رواج آزادی بیان هستش ...




چیزی که در کشور ما وجود نداره ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
آزادی بیان؟؟ آیا شما حتی یک سریال آمریکایی دیده اید تا بفهمید چه فاضلابی رو به تماشا خواهید نشست؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
متاسفانه صدا و سیما مدت هاست سریال های خوبی همچون هزاردستان، سربداران، پهلوانان نمی میرند، کبف انگلیسی، گرگ ها، خانه سبر، همسران، پس از
باران ، خانه ای در تاریکی، را نساخته و بنابراین مردم مجبور می شوند سربال های عیر ایرانی ببینند که معمولا با فرهنگ ما جور در نمیاد
بالاخره از یک جایی باید احترام و رعایت حق مولف یا کپی رایت شروع بشه!
تبلیغش قبل از در برابر آینده پخش شد
بیچاره سازندگان سریال،اگه سکته نکن خوبه،این معجونی که میخان بسازن خدامیدونه چی ازاب درمیاد،امیدوارم لااقل سانسورچی ها بدونن امروز دیگه مثل بیست سال پیش نیست،و تماشاچی اصل فیلمو دیده یامیبینه،و کمی احترام بزارن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
سری اولش قابل پحشه با سانسور کم
اما سری دومش واقعا باید کلا تغییر کنه!
آیا پخش شد؟ من نفهمیدم بالاخره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
سلام
پخش شد
ظاهرا موضوعش که جالبه
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
ممنون از عزیزی که جواب دادند
من سری اول را در کانادا دیدم
سری دومش خوب نبود واقعا غیر از 4-5 قسمت اولش
سری اولش عالیه یعنی چند بار میشه دید
من دوست داشتم به فارسی می دیدمش که ظاهرا در خارج از کشور امکان پذیر نیست
سلام.استان بوشهر که پخش نشد.اینم مثل فوتبال پخش کردنشون هست.حتما رایت نداره،تابناک خواهشا پیگیری کن....یه بار اومدن سریال خوب بزارن اینطوری شده!
کشورما پراست از این تناقض ها . صدای ساز رو پخش می کنند و تصویرش رو نشون نمی دن خوب اگه ساز اشکال داره به خاطرصداشه نه قیافه ش . کت و شلوار که لباسی غربی است اشکال نداره ولی کراوات اشکال داره و........
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل