بازدید 2959

پرترافیک ترین روزهای تهران

کد خبر: ۶۲۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 24 September 2016
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دو روز یکشنبه و چهارشنبه هر هفته شاهد ترافیک قابل توجه در شهر تهران هستیم وهنوز مشخص نشده که به چه علت در این دو روز ترافیک در تهران پرحجم تر است.
 
به گزارش میزان، مازیار حسینی در ستاد استقبال از مهر سال 95 شهرداری تهران که صبح امروز برگزار شد گفت: کنترل شرایط اصطراری ظرفیت معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته اما باید به این موضوع توجه شود که میزان ظرفیت معابر محدود بوده وبه هیچ وجه متناسب با نیازهای مردم شهر تهران نیست.

وی افزود: حتی در شهرهای پرجمعیت جهان نیز ظرفیت معابر مشخص است ونمی توان برای جابجایی راحت تر شهروندان اقدام به افزایش معابر عمومی کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح LEZ در شهر تهران اظهار کرد: در شهرداری تهران از تیر ماه اقداماتی را برای اجرای طرح LEZ دردستور کار قرار دادیم اما تا زمانی که اجرای طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی اجرایی نشد شهروندان نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام نکردند.

حسینی ادامه داد: موتور سیکلت ها وخودروهای کاربراتوری بیشترین آلودگی در پی دارند و باید اقداماتی برای حذف آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی از ازدحام جمعیت در اطراف مراکز معاینه فنی شهر تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: طی دوهفته آینده ازدحام جمعیت در اطراف مراکز معاینه فنی خودرو ادامه خواهد داشت وامیدوار هستیم بعد از این مدت زمانی شرایط بار دیگر به حالت عادی بازگردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع ترافیک با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد اذعان کرد: برای حل معضلات ترافیکی باید به صورت کارشناسی شده برنامه ریزی کرد و تنها نمی توان با تکیه بر آمار و ارقام های خام برنامه ریزی جامعه ای را داشته باشیم.

حسینی با انتقاد از اجرایی نشدن نظام مدیریتی یکپارچه شهری در پایتخت اظهار کرد: تا زمانیکه شاهد اجرای مدیریت یکپارچه شهری در پایتخت نباشیم مشکلات شهر تهران به قوت خود باقی خواهد ماند وشهرداری توان حل مشکلات را به تنهایی ندارد.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای مهر ماه سال 96 از اکنون خاطر نشان کرد: معتقد هستیم برای مهر سال 96 باید از مهر ماه سال 95 برنامه ریزی کنیم و برنامه های مقطعی و ضربتی راهکار حل مشکلات ترافیکی در شهر تهران نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه آماری از ترافیک ایجاد شده توسط توزیع کنندگان کالاهای سوپر مارکتی در شهر تهران تصریح کرد: فعالیت خودروهای توزیع کننده کالاهای سوپرمارکتی عامل 12 درصد از ترافیک موجود در شهر تهران است وباید نسبت به تغییر ساعت کاری این خودروها اقدام شود.

حسینی تاکید کرد: متاسفانه این خودروها در ساعات پیک ترافیک اقدام به تحویل کالاها به سوپر مارکت ها می کنند و بر اساس آمار میدانی به دست آمده مشخص شد که در طول روز به یک سوپر مارکت حتی 20 ماشین تحویل وسایل نیز مراجعه می کنند.

وی با اشاره به افزایش ترافیک شهر تهران طی روزهای یکشنبه و چهارشنبه اذعان کرد: در روزهای یکشنبه و چهارشنبه شاهد پیک ترافیک در پایتخت هستیم ومتاسفانه هنوز علت ترافیک شدید تهران در این دو روز مشخص نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان