بازدید 2745

اشغال افغانستان و یمن موجب رشد تروریسم شده است

اشغال نظامی افغانستان و عراق توسط آمریکا و تجاوز عربستان به یمن باعث رشد فزاینده گروه های تروریستی و افراط گرا در منطقه غرب آسیا و آفریقا شده است.
کد خبر: ۶۲۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 24 September 2016
جاستین موتوری ادناهون رئیس مجلس ملی کنیا صبح امروز (شنبه 3 مهر ماه) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح مناسبات دو کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تلاش هایی که در جهت تقویت هر چه بیشتر روابط پارلمانی فیمابین صورت می گیرد، از توسعه همه جانبه روابط با کشور کنیا استقبال می کند.

وی همچنین افزود: گسترش ارتباط میان گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی در مجالس ایران و کنیا نقش مهمی در افزایش مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه از جمله فعالیت گروه های تروریستی گفت: سیاست های نادرست آمریکا و برخی از کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم موجی از ناامنی در مناطق مختلف جهان بوجود آورده است و امروز تروریسم به یک موضوع و معضل بین المللی تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: در برخورد با تروریسم می بایست به شناخت ریشه ها و علل بوجود آمدن این پدیده شوم توجه شود تا بتوان با آن به درستی مبارزه کرد.

دکتر لاریجانی همچنین دخالت نظامی و اشغال سرزمینی را بعنوان مهمترین عوامل ایجاد تروریسم در منطقه برشمرد و افزود: اشغال نظامی افغانستان و عراق توسط آمریکا و تجاوز عربستان به یمن باعث رشد فزاینده گروه های تروریستی و افراط گرا در منطقه غرب آسیا و آفریقا شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: مجلس شورای اسلامی از رایزنی و همکاری ایران و کنیا در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم استقبال می کند.

جاستین موتوری ادناهون رئیس مجلس ملی کنیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: مجلس کنیا خواستار توسعه مناسبات سیاسی، پارلمانی و تجاری با ایران بعنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه و جهان است.

وی در ادامه افزود: توافق ایران و 1+5 فرصت های جدیدی برای تعامل و همکاری دو کشور فراهم کرده است که می بایست از این فرصت استفاده کرد.

رئیس مجلس کنیا با اشاره به مبارزه کشورش با تروریسم گفت: ما نیز همانند ایران معتقدیم تنها از طریق نظامی نمی توان با تروریسم مبارزه کرد و باید با آن بطور ریشه ای برخورد کرد.

وی در پایان نسبت به توسعه همکاری ها با ایران در عرصه های مورد علاقه دو کشور ابراز امیدواری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار