بازدید 2729

انتقاد از واگذاری صنایع به صندوق‌های ورشکسته

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر الحاق شرکت دخانیات به وزارت صنعت و معدن، گفت: نباید صنایع را به صندوق های بازنشستگی ورشکسته واگذار کرد.
کد خبر: ۶۲۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 24 September 2016
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص طرح الحاق شرکت دخانیات به وزارت صنعت، گفت: این طرح به تازگی در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته و جزییات آن هنوز بررسی نشده است، اما طبق قوانین و شرح وظایف وزارت صنعت شرکت دخانیات باید به این وزارتخانه ملحق شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر 10 درصد از فعالیت شرکت دخانیات در کشور به تولید مربوط است و میزان باقی مانده با تولید سیگار خارجی در ایران و واردات سیگار خارجی ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سیگار خارجی یا تولید این نوع سیگار در داخل به ضرر اقتصاد کشور است، افزود: به طور حتم باید از شرکت دخانیات و تولید داخل در این زمینه حمایت شود در چنین شرایطی می‌توان به حل بسیاری از مشکلات فعلی این شرکت امیدوار بود، هرچند که با تدابیر و راهکارهای اشتباه برخی مسئولان این شرکت در حال حاضر زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد قرار دارد.

خضری با تاکید بر اینکه صندوق های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند، گفت: چطور می توان با شرایط نامناسب صندوق های بازنشستگی شرکت دیگری همچون دخانیات که خود دارای آسیب های بسیاری است را به این صندوق ها واگذار کرد، اما اگر این شرکت به وزارت صنعت و معدن الحاق شود؛ به طورحتم از حمایت های این وزارتخانه برخوردار خواهد شد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه صنایع داخلی نیازمند حمایت‌های مالی مانند سوبسید و وام‌های کم‌بهره هستند، افزود: تولید سیگار مانند آموزش، امنیت و سلامت یک موضوع حاکمیتی است، از سوی دیگر مشخص نیست که سیگارهای وارداتی با چه روش، شیوه و موادی تولید شدند؛ زیرا روی بسته‌های وارداتی عنوان شده فقط برای صادرات و به طور قطع فروش این سیگار در همان شرکت تولید کننده به دلیل عدم رعایت استانداردها ممنوع است.

وی با تاکید براینکه صد درصد سیگار مصرفی در کشور باید در داخل تولید شود، تصریح کرد: با تولید صد درصدی از قاچاق و مصرف سیگارهای مشکوک جلوگیری می‌شود البته کمیسیون بهداشت و درمان طی جلسه ای در سال 94 با حضور مسئولان شرکت دخانیات برخی مسائل را بررسی کرد و برخی نمایندگان با طرح مسائلی چون مصرف دخانیات مخالف بودند؛ اما به دلیل آنکه نمی توان مردم را از استعمال سیگار منع کرد باید سیاستی را اجرا کرد که مردم از سیگار تولید داخل استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: الحاق شرکت دخانیات به وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط این شرکت را به عنوان یک صنعت مورد نیاز درکشور بهبود پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح الحاق شرکت دخانیات ایران به وزارت صنعت و معدن دردستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل