بازدید 2932

معتادان زندانی مجرم هستند

نایب رئیس کمیسیون قضایی‌وحقوقی مجلس با تاکید بر اینکه معتادان به جرم استعمال موادمخدر زندانی نمی‌شوند، گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های همزیستی معتادان با سایر مجرمان در زندان می‌توان محل حبس این مجرمان را از یکدیگر جدا کرد.
کد خبر: ۶۲۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 24 September 2016
محمد کاظمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در واکنش به اظهارات دادستان تهران مبنی بر عدم معرفی معتادان جز در شرایط خاص به زندان، گفت:  اعتیاد بر اساس قانون مبارزه با موادمخدر به خودی خود جرم محسوب نمی‌شود بنابراین معتادان به جرم استعمال موادمخدر زندانی نمی‌شوند، معتادان زندانی فعلی هم عموما به جرم حمل موادمخدر در زندان نگهداری می‌شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نگهداری معتادان متجاهر به عهده سازمان بهزیستی کشور و سازمان‌های ترک اعتیاد مردم نهاد است، تصریح کرد: سازمان‌های مذکور نیز برای نگهداری و درمان معتادان با کمبود منابع روبه‌رو هستند اما در این خصوص مشکل قانونی و قضایی وجود ندارد.

وی افزود: با افزایش بودجه سازمان‌های نام برده برای نگهداری و درمان معتادان می‌توان تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد را افزایش داد، این اقدام خود به نوعی سبب کاهش تخلفات وابسته به مواد مخدر از جمله قاچاق و حمل و توزیع مواد مخدر خواهد شد.

کاظمی با تاکید بر اینکه معتادان حاضر در زندان‌ها معتادان مجرم هستند، یادآور شد: این افراد مجرم شناخته شده و باید در زندان نگهداری شوند اما با توجه به آسیب همزیستی این افراد با سایر مجرمان در زندان‌ها می‌توان محل حبس معتادان مجرم را از سایر مجرمان  جدا کرد اما آنها را خارج از زندان نمی‌توان نگهداری کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس برای توسعه و بهبود وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد می‌تواند در لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سالانه کمک کند، در واقع با افزایش بودجه سازمان بهزیستی می‌توان آنها را مکلف به ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با اشاره به دستورالعمل قوه قضاییه پیرامون سیاست کاهش جمعیت کیفری اعلام کرد به موجب بند ششم این دستورالعمل، دادستان ها نباید معتادان را به جز شرایط مقرر در قانون به صرف اعتیاد یا تغییر عنوان آن از اعتیاد به استعمال مواد مخدر به زندان معرفی نمایند بلکه باید طبق مواد 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، به مراکز ترک اعتیاد معرفی شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل