بازدید 2659

استیضاح هیچ وزیری در فراکسیون امید منتفی نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش، معتقد است ما به دلیل بسیاری از محدودیت‌ها نتوانستیم مطالبات به حق فرهنگیان را ادا کنیم لذا بخشی از دلایل استیضاح وزیر به این مسائل مربوط می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 24 September 2016
محمدرضا عارف که به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس در جشن  مدرسه «شهید کدخدایی» واقع در خیابان پاستور حضور یافته بود، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های انتخاباتی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان توضیح داد: شورای سیاستگذاری روند خوبی را طی می کند و امید است با ارزیابی عملکرد دوره اول به اجماع رسیده و شرایط بهتری را رقم بزنیم.

به گزارش خانه ملت، از ظرفیت چهره های برجسته اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی، یک شورای تاثیرگذار بر احزاب بوده چراکه همه احزاب باید حضور فعال در انتخابات داشته باشند لذا برای ما مهمترین مسئله، حضور تمامی آحاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است و این را مهمترین رسالت می دانیم؛ در عین حال چهره های برجسته اصلاح طلب غیرحزبی بر انتخابات تاثیرگذار هستند لذا شورای سیاستگذاری قصد استفاده از ظرفیت این اعضا و از طرف دیگر ظرفیت اشخاص برجسته را دارد و انشاءالله در  این مسیر موفق باشیم.

برجام الگویی برای دیگر کشورها شود

وی همچنین در خصوص صحبت های رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: صحبت های ایشان برگرفته از مطالبات جهانی مردم ایران بود و در عین حال هشداری جدی به غرب و آمریکا محسوب می شد چرا که باید به تعهدات خود وفادار باشند و برای اجرایی شدن برجام تلاش کرده چرا که یک تعهد بین المللی است و امید است برجام الگویی برای دیگر کشورها شود.

شبهه و خطایی در وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان باشد، فراکسیون امید پیگیری می‌کند

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و دیدگاه فراکسیون امید در این رابطه گفت: مهمترین مسئله و جهت گیری فراکسیون امید مقابله با فقر، فساد و تبعیض است و هر جا شبهه و خطایی باشد با آن مقابله خواهیم کرد لذا تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در صورت نیاز از این امر مستثنی نخواهد بود.

سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزای خانه ملت در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان کاملا به حق است و ما به دلیل بسیاری از محدودیت ها نتوانستیم این مطالبات به حق را  ادا کنیم لذا بخشی از دلایل استیضاح خواهان به این مسائل مربوط می شود.

عارف ادامه داد: مجلس و دولت برای ادای مطالبات فرهنگیان باید تلاش مضاعفی داشته باشند لذا توجه به بودجه آموزش و پرورش و سهم آن از تولید ناخالص ملی بسیار مهم است که باید افزایش پیدا کند.

وی بخشی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش را در رابطه با مدیریت آن دانست و گفت: با تعامل می توان مشکلات را حل کرد هر چند استیضاح حق طبیعی نمایندگان است.

عارف در خصوص نگاه فراکسیون امید به استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: شرایط کشور طوری است که مسائل باید با تعامل با دولت حل شود؛ هر چند بحث استیضاح هیچ فردی در فراکسیون امید منتفی نشده است لذا در جلسات پیش رو این مسئله باز هم به شور گذاشته خواهد شد.

عذرخواهی مرتضوی مانع پیگیری‌های حقوقی و قضایی نمی‌شود

عارف همچنین در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران در خصوص عذرخواهی و پوزش مرتضوی در قالب نامه نسبت به ادعاهای اخیرش، گفت: عذرخواهی و پشیمانی از یک خطا کاملا اخلاقی است که ریشه در فرهنگ اسلامی دارد اما در عین حال این عذرخواهی منعی بر پیگیری های حقوقی و قضایی نیست.

وی ادامه داد: اگر چه این عذرخواهی دیرهنگام بود اما قابل تقدیر است و دادگاه باید نتیجه را در این خصوص اعلام کند.

پیگیری درباره  تحقیق و تفحص از شهرداری، ادامه خواهد داشت

عارف در این رابطه که فراکسیون امید تحقیق و تفحص از شهرداری را قبل از تعطیلات مجلس آغاز کرده بود و اینکه اکنون این تحقیق در چه مرحله ای است گفت: پیگیری ها در این خصوص مجددا در هفته جاری از سر گرفته می شود و در ادامه با برگزاری جلسات نتیجه گیری در خصوص انجام تحقیق و تفحص از شهرداری یا منتفی شدن آن اعلام خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر