بازدید 2886

به خاطر يك نخ‌سيگار مرتكب قتل شدم

کد خبر: ۶۲۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 24 September 2016
مرد جواني كه شش سال قبل به خاطر يك نخ سيگار مرتكب قتل شده بود، در صورت پرداخت ديه از طناب‌دار فاصله مي‌گيرد.
 
به گزارش جوان، اواخر پاييز سال 89 بود كه مأموران پليس شهرستان كرج از مرگ مشكوك مرد جواني در يكي از بيمارستان‌ها باخبر و راهي محل شدند. مأموران در بيمارستان با جسد مرد جواني به نام ارسلان روبه‌رو شدند كه آثار ضرب و جرح در بدنش نمايان بود.
 
بررسي‌هاي اوليه نشان داد، مرد فوت شده ساعتي قبل در حالي كه از هوش رفته بود از سوي مستخدمان كمپ ترك اعتيادي در حوالي ملارد كرج به بيمارستان منتقل شده است. از سوي ديگر تحقيقات حكايت از آن داشت ارسلان روز حادثه براي ترك اعتياد به كمپ رفته بود كه ساعتي بعد بيهوش و جسدش به بيمارستان منتقل مي‌شود.

همزمان با ادامه تحقيقات درباره اين حادثه مدتي بعد پزشكي قانوني علت اصلي مرگ ارسلان را ضربه به سر اعلام كرد. با مشخص شدن علت مرگ ارسلان پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد و تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي به دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند.
 
كارآگاهان در نخستين تحقيقات دريافتند ارسلان روز حادثه به خاطر كشيدن سيگار با دو نفر از مستخدمان كمپ به نام‌هاي جمشيد و سيروس درگير ‌و در جريان اين درگيري بيهوش مي‌شود. مأموران در گام بعدي جمشيد و سيروس را به عنوان مظنونان اين حادثه دستگير کردند و مورد تحقيق قرار دادند.

دو متهم در بازجويي‌ها به درگيري با مقتول اعتراف كردند.
 
جمشيد گفت: من معتاد به مواد مخدر بودم تا اينكه دو سال قبل در اين كمپ بستري شدم و اعتيادم را ترك كردم. پس از اين به عنوان مستخدم كمپ شروع به كار كردم. آن زمان كه من بستري بودم مستخدمان رفتارهاي بدي نسبت به ما داشتند. آنها ما را شكنجه مي‌دادند و حتي در زمستان ما را در حوض آب‌يخ مي‌انداختند تا سختي‌هاي ترك اعتياد هميشه در يادمان بماند و ديگر به سراغ مواد نرويم، اما الان مستخدمان افراد معتاد را شكنجه نمي‌كنند، البته اگر معتادي از دستورات سرپيچي كند، او را تنبيه مي‌كنند. 
 
وي ادامه داد: شب حادثه مسئول كمپ به ما دستور داده بود كه هيچ يك از افراد بستري حق ندارند سيگار بكشند و از ما خواسته بود با فرد خاطي برخورد كنيم كه مقتول به سراغ من آمد و از من خواست يك نخ‌سيگار به او بدهم. براي او توضيح دادم كه اين خلاف مقررات كمپ است، اما او اصرار داشت تا اينكه سيروس از راه رسيد و به خاطر همين موضوع با او درگير شد.

سيروس با مشت چند ضربه به سر ارسلان زد و من هم به كمك او رفتم و با مشت چند ضربه به سر او زدم. وي در پايان با اظهار پشيماني گفت: من فكر نمي‌كردم كه ضربات مشت من به سرش كشنده باشد و الان از كار خودم پشيمان هستم.
 
دو متهم پس از تحقيقات تكميلي در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شدند. اولياي دم براي متهمان درخواست قصاص دادند و هيئت قضايي هم جمشيد متهم رديف اول را به جرم مباشرت در قتل عمد مرد جوان به قصاص و سيروس را به جرم معاونت در قتل عمد به زندان محكوم كرد.
 
پرونده مرد اعدامي پس از تأييد در ديوان عالي كشور براي سير مراحل قانوني حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي فرستاده شد.
 
در حالي كه متهم پس از گرفتن استيذان حكمش از سوي رئيس قوه قضائيه در يك قدمي چوبه‌دار قرار داشت، هيئت صلح و سازش دادسراي جنايي تهران براي جلب رضايت اولياي دم جلسات متعددي را با حضور اولياي دم و خانواده متهم برگزار كرد.
 
سرانجام تلاش‌هاي اين تيم نتيجه داد و اولياي دم با حضور در دادسراي جنايي اعلام كردند چنانچه قاتل ديه پرداخت كند، او را خواهند بخشيد.
 
قاضي دشتبان داديار، سرپرست اجراي احكام دادسراي جنايي درباره اين خبر گفت: از آنجايي كه متهم اظهار پشيماني كرده و در زندان اصلاح شده است، افراد خيري كه تمايل دارند براي پرداخت ديه متهم كمك كنند به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها