بازدید 54581
بسته خبری «تابناک»؛

ادعای درخواست خاتمی برای دیدار با رهبر انقلاب/ شرط عجیب آنجلینا جولی برای برد پیت/ کنایه معاون سپاه به رئیس جمهور/ ادعای سه توافق محرمانه میان ایران و آمریکا/ نظر هاشمی درباره تولید سلاح هسته ای

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «ای كاش وزيربهداشت، وزير ارشاد می‌شد!»، «حکم پرونده کیارستمی فردا امضا می‌شود»، «ادعای فعالیت لابی نفتی در مذاکرات هسته‌ای»، «بیانیه شدیداللحن جامعه مدرسین در واکنش به برگزاری کنسرت»، «امام‌جمعه آستانه در حضور احمدی‌نژاد چه گفت؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 01 October 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بیانیه جامعه مدرسین در واکنش به برگزاری کنسرت

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای اعتراضی نوشت: وزارت فرهنگ و به ویژه شخص وزیر ارشاد پاسخگو باشند که چرا در احیای ارزش‌های دینی آنگونه که باید، قدم بر نمی‌دارند. صبر و حوصله مردم متدین و مراجع بزرگ محدود است.

 

کودکان دبستانی هم می‌دانند که قدرت دفاعی لازم است

سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگویی با بیان اینکه اگر در بیرون مرزهای خودمان با دشمن نجنگیم مجبوریم در داخل مرزها مبارزه کنیم گفت: برای دفع شر در هر نقطه‌ای که تشخیص دهیم عمل می‌کنیم. به نظر من واقعیت‌های جهانی و جامعه گویاتر از این است که این گونه حرف‌ها بتواند تاثیرات درازمدت داشته باشد، ممکن است برای مقطع خیلی کوتاهی تاثیر محدودی بگذارد ولی به خصوص با توجه به مراودات رو به افزایش جهانی و بالا رفتن سطح علم و مجموعه اطلاعات، امروز وضعیت به گونه ای است که کودکان دبستانی نیز درک می‌کنند که باید قدرت دفاعی داشته باشیم البته اکثریت قاطع مدیران ما این واقعیت را کاملا در ک می‌کنند و باور دارند و به اطلاعات روز دسترسی دارند. فارس این گفت و گو را منتشر کرده است.

 

ای كاش وزيربهداشت، وزير ارشاد می‌شد!

مجید مجیدی كارگردان فيلم محمد رسول‌الله(ص) گفت: وزیر بهداشت بین مردم و هنرمندان بسیار محبوب هستند و ای‌کاش دکتر هاشمی وزیر فرهنگ می‌شد و آقای جنتی را یک جایگاه دیگری به او می‌دادند.

 

ادعای درخواست خاتمی برای دیدار با رهبر انقلاب

برخی اخبار حکایت از آن دارد که سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان اخیرا با وساطت برخی شخصیت ها از دفتر رهبر معظم انقلاب درخواست دیدار با مقام معظم رهبری را داشته است. درخواست های پی در پی خاتمی پیشتر در قالب نامه نیز مطرح شده بود.کانال خبری جهان نیوز این خبر را منتشر کرده است.

 

بازداشت یک مسئول گمرک شهید رجایی

یکی از مسئولان گمرکات اجرایی کشور توسط نیروی انتظامی در یکی از استان‌ها بازداشت شد.طبق این اطلاعات بنا به حکم بازپرس قضایی حکم جلب یکی از مسئولان گمرک شهید رجایی استان هرمزگان به عنوان بزرگترین گمرک اجرایی کشور صادر شد.پیشتر نیز تعدادی از کارمندان گمرک در موضوع کشف 210 کانتینر قاچاق در این گمرک دستگیر شده ‌بودند. یک مقام آگاه در این زمینه به فارس گفت:‌ یکی از دلایل بازداشت این فرد مسئول توهین و دیگری احتمالا مربوط به اعترافات کارمند درب خروج گمرک در زمینه کشف کالاهای قاچاق اخیر است.

 

شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نباید ستاد انتخاباتی باشد

محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید سیاست‌گذاری کند نه اینکه برگزارکننده و ستاد انتخابات باشد. فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

سناریوی حمایت از روحانی از دستور کار اصولگرایان خارج شده

یک فعال سیاسی و تئوری‌پرداز اصولگرا می‌گوید که در حال حاضر سناریوی حمایت از حسن روحانی از دستور کار اصولگرایان خارج شده و در عین حال معتقد است، از بین گزینه‌های مطرح اصولگرا، محمدباقر قالیباف موقعیت خوبی دارد چون شناخته شده‌تر و باسابقه‌تر است.امیر محبیان خود را از منتقدان سناریوی حمایت از حسن روحانی معرفی کرده و تاکید می‌کند که اصولگرایان باید هویت مستقل خود را حفظ کنند چون اختلافات جدی بین آنها و اصلاح‌طلبان وجود دارد و نمی‌توانند روی یک فرد و استراتژی‌مشترک توافق کنند.او در عین حال معتقد است پیروزی حسن روحانی در انتخابات ۹۲ مرهون اختلاف اصولگرایان بود و مردم ترسیده بودند و می‌گفتند که جلیلی، احمدی‌نژاد دوم است. محبیان می گوید که اگر سعید جلیلی نمی‌آمد، بحث مذاکرات هسته‌ای بحث اصلی نمی‌شد و نقطه برتری روحانی هم همین موضوع بود. در آن شرایط درصدی از آرای جلیلی به سمت قالیباف می‌رفت و شاید انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد.این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

 

حکم پرونده کیارستمی فردا امضا می‌شود

رییس هیأت بدوی سازمان نظام پزشکی از صدور حکم پرونده کیارستمی خبر داد و گفت: البته هنوز حکم امضا نشده و بعد از امضا، به شاکی و متهمین ابلاغ و اگر اعتراضی نداشته باشند، تا 10 روز دیگر قطعی و اعلام می‌شود.دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت صدور حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی با بیان اینکه حکم این پرونده را هیات بدوی صادر کرده است، گفت: اما هنوز این حکم امضا نشده است.وی افزود: فردا حکم از سوی هیات بدوی امضا می‌شود و پس فردا نیز برای شاکی و متهمین ابلاغ می‌شود. بر این اساس اگر از سوی آنها اعتراضی نسبت به حکم وجود داشته باشد، پرونده به قسمت تجدید نظر می‌رود.خسرونیا ادامه داد: اگر هم اعتراض نباشد حکم بعد از 10 روز حکم قطعی و اعلام می‌شود.

 

روی محسن چاوشی را کم می‌کنم!

کارگردان سرشناس سینمای ایران که مدتهاست به دنبال ساخت قسمت دوم سنتوری است، در اظهار نظری درباره تازه‌ترین وضعیت تولید این اثر دوباره به محسن چاوشی تاخت. به گزارش جام‌ جم آنلاین، داریوش مهرجویی گفت: ساخت فیلم سنتوری ۲ کار پیچیده‌ای است و باید نزدیک به ۱۰ قطعه موسیقی برای این فیلم تنظیم و خوانده شود تا در زمان فیلمبرداری استفاده شود و در حال حاضر روی موسیقی‌های سنتوری ۲ کار می‌کنیم. او افزود: بازیگرانی که برای این فیلم در نظر داشتم در رفت و آمد به آمریکا و به دنبال گرین کارت هستند و برای همین نتوانستیم برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید داشته باشیم.مهرجویی درباره عدم همکاری با محسن چاوشی در سنتوری ۲ به فیلم‌نت گفت: خیلی از چاوشی رنجیدم چون او را من آوردم و برایش مجوز گرفتم. ما تولید سنتوری را ۵ ماه عقب انداختیم تا برایش مجوز بگیریم اما به جای قدردانی گفت: برای قسمت دوم ۵۰۰ میلیون بدهید! حالا یک خواننده جدید رو می‌کنم که روی چاوشی کم شود؛ یک موزیسین توانا.

 

مرض سیاسی از دیدگاه آیت الله جوادی آملی

فایل صوتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از علامه جوادی آملی فیلسوف، فقیه، اندیشمند، مفسر قرآن و مدرس حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید شیعه ایرانی در خصوص مرض سیاسی که عده‌ای می‌گویند چرا ما با آمریکا رابطه نداشته باشیم، منتشر شد.

 

شرط عجیب آنجلینا جولی برای برد پیت

برد پیت برای دیدن شش فرزندش در توافقی موقتی با آنجلینا جولی، پذیرفت که به آزمایش مواد مخدر و الکل تن دهد.این توافق موقت که تا 20 اکتبر پابرجا خواهد بود، یکی از نخستین عواقب درخواست طلاق آنجلینا جولی برای برد پیت است. جولی دلیل درخواست طلاق را حفظ سلامت خانواده عنوان و سرپرستی کامل فرزندانش را از دادگاه طلب کرده است.برد پیت 52 ساله و آنجلینا جولی 41 ساله هر دو پذیرفته‌اند که به صورت جداگانه با مشاور دیدار کنند، و اولین دیدار پیت با فرزندانش نیز در حضور یک روان‌درمانگر صورت می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که در نهایت سرپرستی شش فرزند این زوج به چه کسی می‌رسد.زندگی مشترک این زوج سرشناس که در رسانه‌ها با نام «برنجلینا» مشهورند، پس از حادثه‌ای که در یک پرواز خصوصی روی داد به پایان رسید. در پرواز مذکور برد پیت ناگهان در حضور فرزندان کنترل خود را از دست می‌دهد. پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که در حال ارزیابی برای پیگیری این ماجرا است.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

 

جزئیات پرداخت «یارانه سفر»

مسعود سلطانی‌فر در گفت وگویی درباره اینکه شعار روز جهانی جهانگردی، «گردشگری برای همه» است اما در ایران همه افراد جامعه از جمله قشر کم درآمد، معلولان، سالمندان و... نمی‌توانند به سفر بروند، گفت: این شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی به این معناست که می‌بایست از این به بعد در این حوزه بیشتر کار کنیم.وی در پاسخ به اینکه سال‌هاست جامعه معلولان کشور می‌گویند جایی مثل موزه‌ها امکانات لازم را برای بازدید آنها فراهم نمی‌کنند و شما هم وعده اجرایی شدن تورهای ارزان و یارانه سفر را از اول پاییز داده بودید گفت: اماکن اقامتی ما به مرور خود را برای پذیرش معلولان آماده می‌کنند و موزه‌های بزرگ کشور نیز برای حضور این افراد مجهز شده اند بقیه موزه ها نیز باید به مرور امکانات لازم را ایجاد کنند.رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی افزود: برای هفت مقصد جدید گردشگری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال همه اقشار جامعه بتوانند سفر کنند و ۲۰ درصد از هزینه سفر آنها را در قالب یارانه سفر می‌پردازیم.سلطانی‌فر در تشریح جزئیات این طرح گفت: تا کنون سه استان این کار را شروع کرده‌اند و بقیه استان‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی خود در حال برنامه‌ریزی برای انجام سفرهای ارزان هستند. بنابراین در قالب یک کانون، هماهنگی گردشگری سفر ارزان در دستور کار قرار گرفته و دست اندرکاران گردشگری باید به کمک ما بیایند و یک همگرایی وجود داشته باشد. به نظرم اگر کمی هم ایرلاین‌ها در زمینه نرخ بلیت هواپیما کوتاه بیایند می‌توانیم این سفرها را اجرایی کنیم.مهر این گفت و گو را منتشر کرده است.

 

ادعای فعالیت لابی نفتی در مذاکرات هسته‌ای

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگو با مهر، با بیان اینکه کسانی که به دنبال الگوی جدید قرار داد های نفتی هستند به دنبال معامله گری هستند اظهار کرد: اگر این افراد از اجرای سناریوهایی که پشت صحنه اش معامله های شخصی است، دست برندارند، پشت صحنه اینها را افشا خواهیم کرد.نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ادامه داد: اطلاعات کامل داریم که در مورد IPC چه کسی واسطه بود که از سوی قوه مجریه برای قوه مقننه پیغام آورده که شما(مجلس شورای اسلامی) این را تایید کنید زیرا که سفر نیویورک در پیش است.عضو فراکسیون ولایت مجلس افزود: علاوه بر این، اطلاع داریم در جلسه ای با حضور اولاند رئیس جمهور فرانسه، چه مطالبی بین دو نفر در سفر نیویورک رد و بدل شده تا منابع نفتی ما در اختیار توتال قرار گیرد که شرکتی فاسد است. این شرکت در گذشته با دادن رشوه، مسئولان ما را آلوده کرد.وی خاطر نشان کرد: مدیرعامل توتال در زمان مذاکرات اعلام کرده بود یکسری پیشنهادات جذاب از دل مذاکرات هسته ای در خصوص نفت به ما ارائه شده است.حاجی دلیگانی گفت: رئیس کارگروه بررسی الگوی جدید قراردادهای نفتی در یکی از دانشگاه ها اعلام کرده است که ما در جریان مذاکرات برجام لابی نفتی را هم دنبال می کردیم. این افراد یکی یکی دستشان رو می شود و باید منتظر باشند که ما در آینده ای نزدیک افشا کنیم که سناریوی جدیدشان در جهت منافع چه کسانی است.

 

قحط‌الرجال نیست که روسای جمهور قبل دوباره کاندیدا شوند

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران گفت: باید قبول کنیم که قحط‌الرجال نیست که حتماً کسانی که در دو دوره گذشته ریاست جمهوری را تجربه‌ کرده‌اند، در این جایگاه قرار گیرند. ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

 

احتمال معرفی کاندیدا از سوی احمدی‌نژاد

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در پاسخ به اینکه آیا حامیان احمدی‌نژاد کاندیدای مستقل خود را معرفی می‌کنند یا از نظر اصولگرایان تمکین خواهند کرد، اظهار داشت: تصور نمی‌کنم با توجه به روندی که ما طی می‌کنیم یک فرد بتواند در این روند تاثیرگذاری بالایی داشته باشند. رهبر انقلاب راهی را طی کردند که نقطه پایانی بر این بحث‌ها باشد. تصور می‌کنم مجموعه‌ای که به عنوان اصولگرا و افراد مومن شناخته می‌شوند به این رهنمود پایبند خواهند بود. از این جهت بعید می‌دانم حرکتی خلاف جهت رهنمودهای رهبر انقلاب از سوی اصولگرایان صورت گیرد. اما باز هم نمی‌توانم در این مورد که آیا حامیان آقای احمدی‌نژاد کاندیدایی را معرفی می‌کنند یا خیر قضاوت کنم.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

 

کنایه معاون سپاه به رئیس جمهور

سردار حسین نجات در مراسم یادبود شهید شوشتری با اشاره به گفته‌های اوباما در اجلاسی در جمع صهیونیست‌ها راجع به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: اوباما در این پیام گفت اگر اسرائیل یکی از مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی را بزند حزب‌الله و حماس مثل دو ناو هواپیمابر بر سر اسرائیل ایستاده‌اند و تلاویو را با خاک یکسان می‌کنند. حال با وجود این گفته‌های اوباما برخی می‌گویند ما قرارداد بسته‌‌ایم و خطر جنگ را بسته‌ایم.

 

ترور بیولوژیک طالب زاده، نوباوه و دادمان، اثبات نشد

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گویی، با بیان اینکه کمیسیون سیاست امنیت ملی مجلس یک نشست تخصصی راجع به بیوتروریسم داشت، گفت: در این نشست که سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل به همراه چند تن از معاونینش حضور داشت، به صورت مفصل در مورد این موضوع گفتگو شد.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: بیوتروریسم یکی از تهدیدات جدی علیه ملتها و از جمله ایران است که مورد طمع گروه های تروریستی است.وی افزود: تردیدی نیست و ما باید در این زمینه خیلی کار کرده تا با موضوع آشنا شویم وراههای نفوذ بیوتروریسم را به هر شکلی که هست ببندیم.نقوی حسینی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه "نوباوه، طالب زاده و دادمان از جمله افرادی هستند که تا کنون بیوتروریسم در مورد آنها مطرح شده است با توجه به بررسی های صورت گرفته، ترور بیولوژیک، این افراد را تایید می کنید یا خیر؟"، تصریح کرد: اینکه مواردی نام برده می شود که این افراد مورد حمله بیوتروریسم قرار گرفته اند، هیچکدام اثبات نشده اند که از طریق بیوتروریسم دچار ترور شده باشند.میزان این خبر را منتشر کرده است.

 

سایه جنگ را غرش موشک‌ها برداشت نه لبخند دیپلمات‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در جمع کارکنان یگان‌های سپاه مستقر در استان اصفهان در محل گلستان شهدای اصفهان با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر کنار گذاشتن توان نظامی برای دست یابی به پیشرفت اقتصادی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانست خطر سایه جنگ را برطرف کند لبخند دیپلمات‌ها نبود بلکه غرش موشک‌ها بود. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به چرخش و عقب‌گرد ذهن برخی از سیاست مداران ابراز کرد: امروز همان بلایی که بر سر آقای کدیور و سروش و امثال آنها آمد و منحرف شدند، همان بلا دامن گیر برخی از روحانیون و سیاسیون شده است.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

چرا رهبری نظرش درباره احمدی‌نژاد را علنی کرد؟

مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم و جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در مصاحبه با روزنامه اعتماد در باره احمدی نژاد سخن گفت و گفت: آدم‌ها و سليقه‌شان متفاوت است. ممكن بود كسي مانند ايشان ديداري با آقا داشته باشد و فورا هم بعد از ديدار بيانيه‌اي دهد كه كانديدا نخواهم شد و به حدس و گمان‌ها پايان دهد و اصلا هم نگويد كه ديداري با آقا داشتم. يا اگر من بودم بعد از اينچنين مشورتي با آقا، ‌بيانيه‌اي مي‌دادم كه من كسب تكليف و مشورت كردم و چون مقام معظم رهبري مصلحت ندانستند و منعي هم در ذكر اين ملاقات و تبعات آن نبود اعلام مي‌كردم من سرباز جان نثار ولايتم و مشورت و نصيحت او را هم حكم شرعي براي خودم مي‌دانم و ورودم را مشروع نمي‌دانم. ممكن است آقاي احمدي‌نژاد تلقي‌اش اين باشد كه اين يك مشورتي بوده و حالا چه نيازي به اعلامم هست و بعد هم وارد انتخابات نشود و نيازي هم به اعلام آن نبيند. ولي مساله اين است كه ملاقات‌هاي اين‌گونه، مخفي نمي‌ماند. وقتي اعلام مي‌شود، تبعات خود را در جامعه مي‌گذارد. ابتدا به خواص رسيد و بعد از ديگران نقل شده و نقل‌ها ممكن است متفاوت باشد و رسانه‌اي شود و چون عكس العملي هم از جانب آقاي احمدي‌نژاد اتفاق نيفتاد خود آقا به ابهامات در افكار عمومي پاسخ دادند. در مجموع من معتقدم آقاي احمدي‌نژاد بايد فعالانه‌تر در جهت جلوگيري از تشويش اذهان عمومي عمل مي‌كرد.

 

امام‌جمعه آستانه در حضور احمدی‌نژاد چه گفت؟

حجت‌الاسلام ساجدی در صحبت‌های پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود در حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره پرهیز از دو قطبی‌سازی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یک اتفاق مهم دیگری این روزها اتفاق افتاد که من نمی‌دانم تا چه حد ضرورت دارد در نماز جمعه مطرح شود ولی چون در اخبار تلویزیون انعکاس نداشته و روزنامه‌ها، مطبوعات و سایت‌ها آمده بیان می‌کنم. امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه افزود: بعضی از اقدامات انتخاباتی زودرسی که در سطح کشور واقع می‌شد جریانی بود که با ورود رهبری معظم و با توصیه و رهنمود ایشان تا حدودی از رفتار اصلاح شد. ساجدی با اشاره به اینکه جلوی برخی ناآرامی‌ها و مشکلاتی که در آینده ممکن بود در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با تذکرات رهبری پیشگیری شد تصریح کرد: رهبر تأکید کردند که نباید قطب‌بندی شود؛ قطب‌بندی غیر از جناح‌بندی است ما جناح‌های مختلف داخل نظام را به رسمیت می‌شناسیم افرادی که در چارچوب قانون اساسی و نظام فعالیت می‌کند و وفادار به اصل نظام هستند ولو با رفتار و سلایق مختلف به رسمیت می‌شناسیم.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

به مصلحت کشور باشد استعفا می‌دهم

در حالی که دیوان عدالت اداری در حکمی رای به ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی داده و طی آن وزارت ورزش و جوانان را ملزم به اجرای این حکم کرده است، سید مهدی هاشمی می‌گوید اگر به صلاح ورزش کشور باشد استعفا می‌دهد.سید مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حکم دیوان عدالت اداری اظهار کرد: من هنوز موفق نشده ام وزیر ورزش و جوانان را ببینم تا در این خصوص با وی صحبت کنم، زیرا این مسأله باید مدیریت شود. اگر مصلحت کشور باشد حتی حاضر هستم استعفا بدهم، اما فعلا مساله استعفا مطرح نیست.

 

ادعای سه توافق محرمانه میان ایران و آمریکا

روزنامه وال استریت جورنال در گزارشی مدعی شد که دولت آمریکا بخاطر آزادی شهروندان آمریکایی از ایران، «سند محرمانه» ای را امضا کرد که در آن با لغو پیش از موعد تحریم های سازمان ملل متحد علیه دست‌کم دو بانک ایرانی موافقت کرده است. وال استریت جورنال به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نوشت روز ۱۷ ژانویه ۲۰۱۶ برابر با ۲۷ دی سال گذشته، مقامهای آمریکایی و نماینده دولت ایران در ژنو سه توافقنامه امضا کردند. یکی از این سه توافقنامه آمریکا را متعهد می کند که از اتهام جنایی علیه ۲۱ شهروند ایرانی صرف نظر کند و ایران آمریکاییان زندانی در ایران را آزاد نماید. سند دوم آمریکا را متعهد به پرداخت فوری ۴۰۰ میلیون دلار به صورت نقد و پرداخت یک میلیارد و سیصد میلیون دلار ظرف چند هفته می کند تا یک دعوای قدیمی میان دو کشور حل و فصل گردد.در سند سوم آمریکا توافق کرده است از خروج دو بانک ایرانی از لیست تحریم ها حمایت نماید.

 

نظر هاشمی درباره تولید سلاح هسته ای

مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از پایان تعطیلی یک ماهه خود، امروز به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد و ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری کشور را پیگیری کرد. هاشمی رفسنجانی در این جلسه درباره قدرت موشکی امروز کشور، قدرت طراحی و ساخت زیردریایی‌ها و صنایع دریایی، اقتدار نظامی، امنیتی، تسلیحاتی و حتی استفاده از مواهب بسیار زیاد برنامه‌های هسته‌ای کشور را نتیجه آغاز کارهای عمده آن در زمان دفاع مقدس و تداوم آن تاکنون ذکر کرد و گفت: هر چند قبل از انقلاب نیز بحث برنامه‌ هسته‌ای مطرح شده بود، ولی عمده کار برای بومی‌سازی این صنعت در زمان دفاع مقدس شروع شد و از لحاظ تکنولوژی، امروز کاملاً هسته‌ای هستیم، ولی به دلایل انسان دوستانه و فتوای رهبری، ساخت سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم و خودمان تصمیم گرفته‌ایم که به آن سمت حرکت نکنیم.وی تأکید کرد: سیاست نظام و فتوای رهبری در مورد حرام دانستن سلاح هسته‌ای در مذاکرات، کاربرد بسیار مهمی داشت.

تحمل ظریف در انتقاد چه میزان است؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه رونمایی از کتاب 'ابعاد ظریف مذاکرات هسته ای' در جمع خبرنگاران گفت:نکته قابل توجه در همه انتقادها این است که به سمت بهبود شرایط و سازندگی حرکت کنیم و در روش انتقادها ، منافع کشور حفظ شود من تحملم در انتقاد بد نیست.زمانی خدای ناکرده تصویر دوگانگی و یا تصویر عدم انسجام سیاسی در کشور را برخی دوستان در انتقادها مطرح می کنند که خلاف واقع است و نیز به کسانی که خیلی علاقه به کشور و انقلاب ما ندارند زمینه هایی ارائه می شود که آنها در بدخیالی و بدعهدی شان نسبت به ما جری تر شوند.فرض کنند کسانی در کشور هستند که نسبت به بدعهدی کم توجهی می کنند یا نیاز دارند نسبت به بدعهدی کم توجهی کنند؛ این جور پیام ها را به خارج فرستادن، به نظر من پیام خوبی نیست.اما این که انتقاد شود و مردم را با انتقاد بخندانیم خیلی هم خوب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۱
در باب دستگیری مسئول گمرک شهید رجایی مرحومه پروین اعتصامی میفرمایند : گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند. حالا که حکم شده منتظر دستگیری سایر خلافکاران هستیم.
سردار نجات عزیز! خطر جنگی که برجام رفع کرد نه از سمت اسرائیل بلکه از طرف ۵+۱ بود.
آقای مجیدی به کدام استناد می گویید وزیر بهداشت محبوب مردم است ؟ ایشان فقط محبوب پزشکان هستند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
دقیقا همین طوره ولی متاسفانه یعضیها صداشون بلندتره مردمه!!
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
ایشان محبوب پزشکان هم نیستند
ناشناس
| - |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
با کارانه های چند صد میلیونی فقط جیب دکتر ها رو پر می کنه
آقایون از پایان صبر کدام مردم سخن می گویند که در برابر برگزاری کنسرت عکس العمل نشان خواهند داد؟ در تعجبم هرانچه خودشون میخوان و یا مخالفند میگن مردم مردم!!! چرا یه رای گیری نمی کنند تا ببینند در هر شهر و استانی نظر مردم در برگزاری کنسرت های متعارف موسیقی چیه؟ چرا اجازه چنین کاری رو نمیدن؟ وقتی این کار رو کردند اونوقت با توجه به نتیجه رای گیری بگن مردم مردم مردم!!!!
آقای حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم ، کسی که اصولگراها را افراد مومن بداند و بقیه را غیر مومن سخت در اشتباه است مگر شما خدا یا پیامبرید که تشخیص بدهید اصولگرا ها مومن هستند بقیه غیر مومن/
کجامحبوب است من دارم ازبیماری میمیرم پول ندارم یه آزمایش ساده نوارمغز بگیرم بیست هزاربوده الان شده دویست هزارتومان
سردار حسین نجات در مراسم یادبود شهید شوشتری با اشاره به گفته‌های اوباما در اجلاسی در جمع صهیونیست‌ها راجع به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: ... . بسم الله الرحمن الرحيم -
( يا أيها الذين آمنوا لا تتخذوا عدوي وعدوكم أولياء تلقون إليهم بالمودة وقد كفروا بما جاءكم من الحق يخرجون الرسول وإياكم أن تؤمنوا بالله ربكم إن كنتم خرجتم جهادا في سبيلي وابتغاء مرضاتي تسرون إليهم بالمودة وأنا أعلم بما أخفيتم وما أعلنتم ومن يفعله منكم فقد ضل سواء السبيل ( 1 ) )
اقای کرباسچی پس حتما توی روسیه قحط الرجال هست که اقای پوتین چندین بار کاندید میشوند،اتفاقا کسی که از دید مردم اصلح هست بهتره که همیشه کاندید بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
استاد درمورد تئوری پوتین مدودف چیزی نشنیدی؟؟؟؟
اگر آقای احمدی نژاد نامزد ریاست جمهوری شود، حتما از این کشور خواهم رفت.
اگه آنجلینا با براد با هم برن پیش مشاور دقیقا میشه صحنه فیلم آقا و خانم اسمیت،کاش آخرش هم مثل فیلم تموم می شد.
سلام

سایه جنگ را غرش موشک‌ها برداشت نه لبخند دیپلمات‌ها؟!!!!!!!!!
جناب حضرت آقاي سعيدي ، مثل اينكه حضرت عالي فكر مي كنيد ، دنيا فقط آمريكاست نه آقا دنيا ، اسرائيل ، فرانسه ، انكليس ،ناتو و حتي روس ها نيز هستند ، دو چيز سيره عقل است با دوستان مروت با دشمنان مدارا ، تفكر حضرت عالي حتي دوستان را هم از خودش زده است آنوقت منم منم مي كنيد ، دست از آتش افروزي برداريد ، دشمن شناسي لازم است اما دشمن تراشي كار درستي نيست
از نظر مردم این برجام بود که امکان حمله به ایران را برداشت
نه حرفها و اعمال و حرکات یک عده دیگه که میخوان فقط خودشون را نشون بدن حتی به قیمت نابودی یک ملت
خودمان تصمیم گرفته‌ایم که به آن سمت حرکت نکنیم.
الان یکی بگه چرا نوباوه باید ترور بیولوژیک شود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
اقا این خیلی با حال بود ؛ حالا ببین اون جماعتی که دنبال افتاده بودند که ثابت کنند اینها ترور بیولوژیکی شدند چقدر .........
سید مهدی هاشمی می‌گوید اگر به صلاح ورزش کشور باشد استعفا می‌دهد( به صلاح نيست کجا مثل شما بااين تخصص پيدا کنند مگر در اين مملکت کسی استعفا می‌دهد؟ )
كرباسچي كم مونده توهم نظربدي؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار