بازدید 3170

باید دسترسی به ابزار جرم محدود شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بازدارنده خواندن مجازات اسیدپاشی گفت: لازم است علاوه بر محدودیت دسترسی به ابزار جرم، اقدامات فرهنگی برای کاهش زمینه بروز چنین جرایمی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 23 September 2016
شکور پورحسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره قوانین موجود در زمینه مجازات اسیدپاشی در کشور، افزود: در زمینه معضل اسیدپاشی، قانون سخت‌گیری‌های زیادی انجام داده و با توجه به این امر، بازدارندگی خوبی در قوانین دیده شده است.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در قانون مجازات اسلامی در مواردی که اسیدپاشی منجر به نقص عضو یا نقص زیبایی شده باشد می‌تواند به نوعی حکم قصاص، دیه و حبس نیز داشته باشد که این نشان دهنده آن است که قانون از هرلحاظ سختگیری های لازم را نسبت به این موضوع داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اسیدپاشی معضلی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که می طلبد جدای از پشتوانه های قانونی، اقدامات فرهنگی نیز از سوی متولیان امر مورد توجه قرار گیرد تا زمینه های بروز چنین جرایمی به حداقل کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم ریشه یابی علت بروز جرایمی همچون اسید پاشی، یادآور شد: مجازات اسیدپاشی کافی است و در قانون به طور کامل دیده شده اما در هر حال باید اهتمام جدی برای مبارزه با آن مدنظر قرار داد.

پورحسین با تاکید بر اینکه می توان دسترسی به ابزار جرم یعنی اسید را تاحدی محدود کرد، افزود: دولت در این زمینه می تواند پرقدرت ظاهر شود و با بستن مبادی ورودی ابزار جرم، زمینه دسترسی عموم را به آن کاهش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ابزار جرم نباید در دسترس افراد جامعه قرار گیرد و اگر در مواردی احتیاج به این ابزار شد باید اخذ مجوزهای قانونی همراه با نظارت های شدید مورد توجه واقع شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر