بازدید 3241

رفتن مقدمه خوبی برای حرکت به سمت جهانی شدن سینمای ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس حضور فیلم سینمایی "رفتن" به‌عنوان محصول مشترک ایران و افغانستان در جشن اسکار را مقدمه خوبی برای کسب درآمد از این صنعت دانست.
کد خبر: ۶۲۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 23 September 2016
احد آزادی‌خواه در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور ایران با دو فیلم از ایران و افغانستان در بخش غیرانگلیسی زبان هفتاد و نهمین جشن سینمایی اسکار، گفت: سینمای ایران می‌تواند با فیلم‌ها و کمپانی‌های بزرگ جهانی رقابت کند و حضور دو فیلم با مشارکت ایران در دبیرخانه جشن اسکار نشان از این توانمندی دارد، به‌یقین اگر مدیران تلاش‌های فردی سینماگران را ارج نهاده و برنامه ارائه دهند ایران می‌تواند به‌عنوان تولیدکننده و سرمایه‌گذار درجه یک خاورمیانه در فیلم‌های سینمایی شناخته شود و سفارش‌های متعددی را دریافت کند.  

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران می‌تواند با در دست گرفتن تولید و سرمایه گذاری فیلم‎های کشورهای همسایه سایه اعتقادات فرهنگی خود را بر این فیلم‌ها گسترانده و آثار تولیدی خاورمیانه را از گزند نگرش‌های هالیوودی نجات دهد، این مسئله در توسعه فرهنگ ایرانی-اسلامی تاثیر مستقیم و به ایجاد رابطه صلح‌آمیز با کشورهای همسایه در  بستر هنر کمک می‌کند.

وی حضور فیلم سینمایی "رفتن" به‌عنوان محصول مشترک ایران و افغانستان را در جشن اسکار را فرصت و مقدمه خوبی برای حرکت به سمت جهانی شدن سینمای ایران و درآمدزایی از این طریق دانست و گفت: جهانی شدن را باید از حرکت‌های کوچک آغاز کرد لذا می‌توان اطمینان یک کشور به ایران و انتخاب آن به عنوان سرمایه‌گذار را به دیگر کشورهای همسایه تسری داد هرچند این کار نیاز به دیپلماسی و برنامه‌ریزی مدیران فرهنگی دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگی در دنیا امری رشد یافته است و کمپانی‌های هالیوود و بالیوود از این طریق سال‌ها برای جوامع خود درآمد کسب می‌کنند، ادامه داد: اگر ایران بتواند به‌عنوان تولیدکننده یا سرمایه‌گذار خود را به جهانیان معرفی کند فرصت مناسبی برای کسب درآمد، ایجاد اشتغال و... را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برادران محمودی که در هفتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار با فیلم  "چند متر مکعب عشق" حضور داشتند این بار با فیلم سینمایی"رفتن" به کارگردانی نوید محمودی نماینده سینمایی افغانستان برای شرکت در هفتاد و نهمین دوره مراسم اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار