بازدید 20462
به رغم هشدارهای صریح رهبر انقلاب؛

کوه‌خواری بیخ گوش پایتخت هم ادامه دارد؛ این هم سندش!

پس از آنکه رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان، زمین خواری و کوه‌خواری را از جمله مسائل رنج آور و اسفناک خواندند و خواستار جرم انگاری این اقدامات و تعقیب قضایی رقم زنندگان این وضعیت شدند، به نظر می‌رسید، در زمانی کوتاه بساط دست درازی ها به طبیعت برچیده شود، ولی گاه اخباری در این باره منتشر می‌شود که دو چندان تأسف آورند.
کد خبر: ۶۲۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 21 September 2016
به رغم تأکیدات رهبر انقلاب و هشدار صریح ایشان به مسئولان درباره مقابله با پدیده شوم زمین خواری و کوه خواری در واپسین روزهای سال 93، شواهد حکایت از تداوم این رویه شوم در نقاط مختلف کشورمان دارد.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و فعالان محیط زیست، زمین خواری و کوه‌خواری را از جمله مسائل رنج آور و اسفناک خواندند و خواستار جرم انگاری این اقدامات و تعقیب قضایی رقم زنندگان این وضعیت و حتی دستگاه های کوتاهی کننده در این باره شدند، به نظر می‌رسید، در زمانی کوتاه بساط دست درازی ها به طبیعت برچیده، یا دست کم به شدت از شمار این دست اتفاقات کاسته شود؛ اما گاه اخباری در این باره منتشر می‌شود که دو چندان تأسف آورند.

اخباری که حکایت از تداوم دست درازی برخی سودجویان به منابع طبیعی و ساخت و ساز در عرصه اراضی عمومی و ملی دارند و ثابت می‌کنند، قانون شکنی آن چنان سودی برای برخی به دنبال داشته و دارد که حاضرند هر هشداری را ندید گرفته و به آن ادامه دهند. سودجویانی که اگر نهادهای مسئول کمی هشیاری به خرج دهند، شناسایی شان کاری بسیار ساده به نظر می‌رسد.

کافی است، سری به مناطق خوش آب و هوای اطراف شهرهای مختلف بزنید و به قدر یک گشت و گذار کوتاه وقت بگذارید تا با شماری از ایشان آشنا شده، نتیجه دست درازی هایشان به طبیعت را مشاهده نموده و از تداوم فعالیت غیرقانونی ایشان شگفت زده شوید.
 
مثل این تصویر که یکی از مقامات محیط زیست از ساخت و ساز غیرقانونی بیخ گوش پایتخت در صفحه خود در دنیای مجازی منتشر کرده و شدت قانون شکنی در آن بسیار عجیب است؛ ساخت و ساز وسیع در دامنه کوه در نزدیکی منطقه آهار و شکرآب در جاده تهران به سمت فشم که به خوش آب و هوا بودن شهره است.

آن گونه که در تصویر می‌توان دید، هیچ یک از سازندگان این بناهای مختلف نگران برخورد مقامات با اقدامات خود نیستند که اگر بودند، هزینه گزاف ساخت بناهای گران قیمت در این منطقه را به خود نمی‌دانند و دست کم ابتدا تلاش می‌کردند به مانند دیگر هم صنفان خود(!) محدوده ای را محصور کرده و چهاردیواری کوچکی در آن بنا نمایند و پس از آنکه از تخریب نشدنش اطمینان یافتند، بناهای اعیانی خود را دایر کنند.

رویکردی که معمولا زمین خواران و کوه خواران به کار می‌گیرند و به مرور زمان یک منطقه کوهستانی، دره خوش آب و هوا، مرتع زیبا و خلاصه، طبیعت بکر و متعلق به عموم را به ویلاها و املاک شخصی تبدیل می‌کنند، نه این چنین عریان و آشکار!

عجیب تر آنکه به یاد می‌آوریم پس از هشدارهای صریح رهبری در این خصوص، جمعی از مسئولان به تکاپو افتاده و با سلسله بازدیدهایی که از برخی مناطق نمودند، تلاش کردند نشان دهند که در پیگیری منویات رهبر انقلاب بسیار کشوا هستند و می خواهند مانع از ادامه زمین خواری و کوه خواری در نقاط مختلف کشور شوند.

مثل نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که یکی از مقصدهای بازدیدشان به این منظور را فشم و میگون در نظر گرفتند؛ یعنی جایی که عکس فوق به تازگی در مسیر آن گرفته شده و خدا می‌داند، چه حجمی از تخلفات مشابه پیرامون آن در حال وقوع است؛ یعنی امنیت کامل منطقه برای متخلفانی که بازدید مسئولان نیز برایشان هراسی به دنبال نداشته است.

انگار نه انگار که رهبر انقلاب در آن دیدار فرمودند: «افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر  در دستگاه ها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم به شدت برخورد شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۱۶
نمی دونم چه مشکلی داره بزار بکنن و بخورن
مملکت چندین ساله که جنگل و کوه و دریا و بیابون و خونه های مردم رو میبرن و میخورن اینم روش چیکار دارین
عزیزان من وقتی تمام امکانات کشور در تهران است و بهترین بیمارستانها و اماکن ورزشی و امکانات اموزشی فرهنگی تجاری تولیدی و گردشگری در تهران است و قیمت مسکن در تهران با فاصله بسیار زیاد در کشور اول است خیالتان راحت ساخت و ساز تا ارتفاعات بالای دماوند هم میرود.
راه نجات تهران فقط انتقال پایتخت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
یعنی به نظر شما کوه‌خوارها و زمین‌خوارها مشکل ؟!مسکن داشته‌اند
شما می دونستی که تو ایران با پول هر کاری می تونی بکنی؟؟!!!
تمام ایران اگر ویرانه و بیابان برهوت باشه شما راضی میشید ؟ عزیز جان حتما" سند داشته اند و جواز گرفته اند . آیا عمران و آبادی جرم شده ؟
بهبه شمالی
احتمالاً این پروژه های کوچیک، خیلی سریع و بین ساعت استراحت و معمولاً در ساعات نماز و نهار مسئولین رخ میدن!
اگر ساخت این پروژ ها بیش از این طول بکشه بعیده که دور از چشم مسئولین بمونه!!!
وقتی اولویتها عوض شود.... بنظرم مسئولان مربوطه مشغول مسئله خطیر لغو کنسرتها وپیامدهای اون هستند.همونطور که مبارزه با بد حجابی از مواد مخدر مهمتره.طبیعتا انتظار ندارید که با یک دست دو هندوانه بردارند.بگذارید اول مسائل مهمتر حل بشه تا فرصت برای اینطور مسائل کم اهمیت بوجود بیاد
آیا اینان مردم عادی هستند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم عادی در ملک موروثی و زمین دیم پیوسته به آبادی خود هم نمیتوانند آجری روی آجر بگذارند مگر این که جیب از ما بهتران را پر کنند و یا ...
اگر زحمتی نیست ازاقدامات خلاف آقای ع ا درزمینه کوه خواری درشاهرود نیز گزارشی تهیه فرمایید موقعیت اینکار میدان حسینی ابتدای جاده تل خاکستر است ایشان با سو استفاده اقدام خلاف زیادی را مرتکب شده اند
با این بهانه ها جلوی سرمایه گذاری و اباد شدن مملکت را گرفته اید . فکر میکنم اگر دوبی و امارات دست شماها بود به بهانه محیط زیست و حفظ نسل مارمولک ها و عقربها همان دوبی و امارات صد سال پیش باقی میماند .
وقتي همه دنبال حاشيه هستندهمين ميشود.متاسفانه اكثرا دنبال مچ گيري از ديگري هستندوكارخودشان را رها كرده اند
تا حالا فکر کردین که چرا؟ تا وقتی هزینه نگهداری و به قول معروف احتکار املاک رو بالا نبرید همینه
ملت سر کارند یقه سفیدها بخورید نوش جانتان
جالبش تیرهای برق است
سلام
با روند موجود كمتر از ده سال ديگر ما جنگلي نخواهيم داشت البته نه به لحاظ آب و هوا ‏، بلكه بخاطر ساخت وساز ويلاها .
جالب است در مناطق جنگلي مشاهده مي شود ويلايي مجلل در نوك قله در دل جنگل و به صورت انفرادي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها