بازدید 16590
سرلشکر محسن رضایی در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز؛

اگر آل سعود اشتباهی کند، برادران عرب و لر خوزستان، پاسخش را خواهند داد

ثابت خواهد شد که برادران خوزستانی ما، از عرب‌ها، لرها، دزفولی‌ و شوشتری و بهبهانی‌ها که دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند و امروز پیشکسوتان مدافع حرم نیز هستند، تا جوان‌های این استان، پاسخ آل‌سعود را هم خواهند داد. بهتر است آل‌سعود بیندیشد که پشت صبر و بردباری ملت ایران چه حکمتی است و امیدواریم که اقتدار نیروهای مسلح ما از وقوع هر جنگ دیگری جلوگیری کند.
کد خبر: ۶۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 21 September 2016
صبح چهارشنبه 31 شهریور95، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رژه نیروهای مسلح و آغاز هفته دفاع مقدس در شهرستان اهواز گفت: امیدواریم که اقتدار نیروهای مسلح ما، از وقوع هر جنگ دیگری جلوگیری کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس در بلوار قدس اهواز گفت: ایام هفته دفاع مقدس که ایام بازگشت اقتدار ملت ایران است را به همه برادران و خواهرانم، مخصوصاً مردم فداکار استان خوزستان و به‌ ویژه نیروهای مسلح استان تبریک می‌گویم. همچنین عید غدیر خم، عید تکمیل دین و اتمام نعمت الهی را به همه مؤمنین واقعی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. امروز اگر نگاهی به جهان اسلام داشته باشیم، متوجه خلأ رهبری در دولت‌های اسلامی می‌شویم.
 
محسن رضایی ادامه داد: همه این نشانه‌ها حکایت از اهمیت آیات شریفی دارد که در آخرین روزهای حیات پیامبر(ص) نازل شد، مبنی بر معرفی ولی و جانشین رسول‌الله، تا هدایت جامعه ادامه پیدا کند. این امر، امکان‌پذیر نبود مگر با معرفی انسان صالحی که در وجود حضرت علی بن ابیطالب بروز یافته بود و صالحانی که رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرند. امروز می‌بینیم که عدم عمل مسلمین به این واجب الهی و وصیت پیامبر، چه خسرانی را در پی داشته است اما به حمدالله در ایران اسلامی، ملت با بصیرت ما، با تبعیت از واقعه غدیر و عمل به دستورات ائمه طاهرین، در جهان بشریت، سربلند می‌درخشد و این امنیت نشان عظمت ملت ماست.

مردم استان خوزستان پاسخ آل سعود را می‌دهند


فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: اگر امنیت نباشد هیچ‌چیزی نخواهد بود. پیشرفت علم و اقتصاد و همه شئون زندگی انسان به امنیت وابسته است. بهترین سند و دلیلی که برای این ادعا وجود دارد اوضاع کشور ما در سال‌های نخست انقلاب بود که از جنگ، ترور و انفجار تا شورش و ناامنی و ده‌ها حادثه که دشمنان در دهه اول انقلاب درست کردند، چه انرژی و توانی را از ملت ما گرفت. امنیت، امری حیاتی و ضروری است. سند دوم ما در سی سال اخیر است که به برکت ایثار شهدا و هدایت‌های امام و رهبری بزرگوار، امنیت داریم و دشمنان ما با این‌که بارها خواستند به ایران حمله کنند، اما از اقتدار ایران ترسیدند.

مردم استان خوزستان پاسخ آل سعود را می‌دهند

سرلشکر محسن رضایی با اشاره به این‌که بیرون از مرزهای ایران و در همسایگی ما ناامنی وجود دارد، خاطرنشان کرد: میلیون‌ها تن در عراق، بحرین و یمن آواره شده‌اند و امروز حتی در بیشتر استان‌های ترکیه امنیت وجود ندارد. خفقانی که در عربستان وجود دارد نیز از بزرگ‌ترین ناامنی‌هاست. آنجا آزادی وجود ندارد و قوم‌گرایی، زندان‌های مخوف و گردن زدن رواج دارد؛ اما بر خلاف این کشورها، ما در ایران امن، با سربلندی زندگی می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امنیت را باید حفظ کرد و ضریب امنیتی نیز باید بالاتر برود و باید از شهرها و خیابان‌ها به داخل خانه‌ها نیز عمق و ادامه پیدا کند. باید این نعمت را نگه داشت و عمق بخشید و البته امنیت بدون قدرت‌سازی و ساخت موشک، تانک و مهمات، امکان‌پذیر نیست. ما بعد از 300 سال برای اولین‌بار دست به ‌زانوی خودمان گذاشته‌ایم.
 
محسن رضایی تأکید کرد: اگر در دوران قاجار و پهلوی، شاهان ما را با ندادن فشنگ اداره می‌کردند امروز ما خودمان سلاح می‌سازیم و تحریم سلاح‌های سنگین هم بر ما اثری نمی‌گذارد. نیروهای مسلح ما ده‌ها برابر اقتصاد، تحریم بوده‌اند و ناجوانمردی‌های زیادی به ما شده است. اما امروز به این سطح از اقتدار دست یافته‌ایم. در همین خوزستان وقتی دشمن به نزدیکی اهواز رسیده بود، حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند اما چه شد که وقتی همه دنیا به عراق کمک می‌کرد، جوان برومند انقلابی، سلاح را از دشمن گرفت و علیه آن به‌کار برد؟ این اقتدار باید ادامه پیدا کند.
 
هر چه برد موشک‌های ما بیشتر بشود، امنیت ما بیشتر خواهد شد


رضایی افزود: ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج، در کانون امنیت ملی ما قرار گرفته‌اند و وظیفه خود را به ‌خوبی می‌دانند و مأموریت‌های محوله را با فرمان مقام معظم رهبری به‌ خوبی انجام خواهند داد. نیروهای مسلح ایران وظیفه خود را می‌دانند و عمل می‌کنند. البته دست‌های خبیثی در کار است که تفرقه بیندازند و برادری و وحدت ما را خدشه‌دار کنند؛ البته که ناتوان خواهند بود.

سرلشکر رضایی با اشاره به عکس شهدایی که در میدان رژه نصب شده بود، از سپهبد شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید علی هاشمی، شهید محمد جهان‌آرا، شهید بقایی، شهید دقایقی، شهید نیاکی و شهید تقوی‌فر یاد کرد و گفت: این شهدا و هم‌قطارانشان کنار هم شهید می‌شدند. در یک عملیات، بارها یک ارتشی و یک سپاهی خونشان در یک نقطه با هم اجین شد. این وحدت مهم‌ترین سرمایه ماست.
 
مردم استان خوزستان پاسخ آل سعود را می‌دهند
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت‌سازی اهمیت دارد اما استفاده از قدرت نیز مهم است. باید با به‌کارگیری قدرت، از وقوع جنگ جلوگیری کرد و اگر خواستند ناامنی ایجاد کنند، به‌ شدت پاسخشان را بدهیم. خوشبختانه از فرمانده کل قوا تا همه نیروهای مسلح، به ‌خوبی می‌دانند که چگونه باید از قدرت استفاده کرد؛ اما در همین دوران، کشورهای اطراف ما به بدترین وجه از قدرت نظامی خود استفاده می‌کنند. ما در ایران، استفاده از قدرت به منظور بازدارندگی و جلوگیری از جنگ را به ‌خوبی آموخته و به ‌کار گرفته‌ایم.
 
محسن رضایی افزود: می‌بینید که سه چهار سال است عربستان بارها و بارها خواسته ما را عصبانی کند و حتی با شهادت مظلومانه حجاج ما در منا خواسته‌اند ما را وارد درگیری کنند؛ اما ما صبر می‌کنیم و با این صبر و تحمل، فرصتی خواهیم ساخت که اگر کوچک‌ترین غلطی بکنند، آن چنان سیلی خواهند خورد که دیگر برنخواهند خاست. اگر تحمل می‌کنیم و نجابت داریم، پشت سر این تحمل، یک حکمت سیاسی دفاعی وجود دارد. ما داریم عربستان را خلع سلاح اسلامی و انسانی و قانونی می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در صورت هرگونه اشتباه از سوی آل‌سعود، همین مردم استان خوزستان و برادران عرب خوزستانی ما، پاسخ آل‌سعود را می‌دهند. همان‌هایی که پیش از دیگر هم‌وطنان، رو در روی ارتش صدام ایستادند. ثابت خواهد شد که برادران خوزستانی ما، از عرب‌ها، لرها، دزفولی‌ و شوشتری و بهبهانی‌ها که دین خود را به اسلام ادا کرده‌اند و امروز پیشکسوتان مدافع حرم نیز هستند، تا جوان‌های این استان، پاسخ آل‌سعود را هم خواهند داد. بهتر است آل‌سعود بیندیشد که پشت صبر و بردباری ملت ایران چه حکمتی وجود دارد و امیدواریم که اقتدار نیروهای مسلح ما از وقوع هر جنگ دیگری جلوگیری کند.

در ادامه این مراسم، یگان‌های نمونه مختلف زمینی و دریایی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی و گروهان‌های نمونه بسیج، از مقابل جایگاه رژه رفته و سرلشکر محسن رضایی از آن‌ها سان دیدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل