بازدید 8757
۲

هک یک خودروی تسلا از فاصله 12 مایلی! +ویدیو

گروهی از محققان موفق شدند تا از فاصله ای دور، یک دستگاه خودروی تسلا مدل اس را به شکل وایرلس هک کرده و کنترل برخی تجهیزات الکترونیکی داخلی آن از جمله ترمزها را به دست بگیرند. فاصله مورد نظر برای هک این خودروی تسلا 12 مایل بوده که در نوع خود، رکورد و تحولی جدید به شمار می آید.
کد خبر: ۶۲۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 21 September 2016
گروهی از محققان موفق شدند تا از فاصله ای دور، یک دستگاه خودروی تسلا مدل اس را به شکل وایرلس هک کرده و کنترل برخی تجهیزات الکترونیکی داخلی آن از جمله ترمزها را به دست بگیرند. فاصله مورد نظر برای هک این خودروی تسلا 12 مایل بوده که در نوع خود، رکورد و تحولی جدید به شمار می آید.

به گزارش «تابناک»، گروهی از محققان چینی موفق شده اند تا به شکل وایرلس و کنترل از راه دور کنترل اقدام به یک حمله هکری موفق به یک خودروی تسلا مدل اس کنند که این به معنای هشداری بسیار جدی برای بسیاری از مشتریان این خودروست.

این عملیات هکری در واقع شبکه کنترل این خودرو را که اکنون در بسیاری از خودروهای مدرن و هوشمند جدید وجود دارد و به عنوان مغز مرکزی خودرو عمل کرده و کنترل همه چیز از راهنماها گرفته تا ترمزها را در دست دارد، هدف قرار داده است. هکرها اشاره کرده اند که این هک بر روی سایر مدل های دیگر تسلا نیز قابل انجام است.

هک یک خودروی تسلا از فاصله 12 مایلی!

با این عملیات هکری، هکرها موفق شدند تا صندلی های خودرو را حرکت داده، راهنماها را به کار اندازند، آینه ها را کنترل کنند و حتی در حالت حرکت یا پارک، سان روف را باز کنند. کنترل تمرمزهای این خودرو از فاصله دور هشدارآمیزترین نکته این هک بوده است که در نوع خود می تواند فاجعه آمیز نیز باشد.

البته برای موفق بودن این حمله لازم است تا خودرو به یک شبکه وایرلس آلوده که توسط تیم تحقیقاتی پیکر بندی شده است، متصل باشد و تنها زمانی امکان پذیر است که مرورگر وب خودرو در حال استفاده باشد. هکرها به سرعت حفره های امنیتی یافته شده را با تشریح جزئیات آن در اختیار شرکت تسلا قرار داده اند و تسلا نیز برای رفع این مشکل یک بروزرسانی امنیتی را طراحی کرده است.

تسلا در مورد این واقعه با توجه به شرایط لازم برای هک شدن خودرو به این شکل، گفته است با توجه به همه اینها شمار بسیار اندکی از مشتریان ما در معرض تهدید هستند؛ اما این مانع از آن نیست که ما متعهدانه اقدام کرده و به سرعت به آن واکنش نشان دهیم.

این برای نخستین بار نیست که خودروی تسلا هک می شود. پیش از این نیز تعدادی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی موفق شده بودند با هک سیستم Autopilot خودروی تسلا مدل اس عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهند.

 
تعداد بازدید : 35
دانلود



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
گروهی از رانندگان هموطن نیز هرچه فرمان را محکم گرفته و پا بر روی پدال ترمز کوبیدند و سعی در کنترل ابر خودروی پراید کردند موفق نشده و این ساخته خارق العاده سایپا با دقت زیاد مسافرین را به سمت مرگ سوق داد .روحشان شاد و یادشان گرامی
اره از بقیه خراب کاریا بگو که ماشین قفل میکنه و بشرو به مرگ میفرسته با این کارها که تروریستا می کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر