بازدید 13754

علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر و بیشتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.
کد خبر: ۶۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 21 September 2016
تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر و بیشتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنا به باور عموم برای اولین بار در سال 1784 ، طرح ساعت تابستانی توسط بنجامین فراکلین ( یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده آمریکا) با درج مقاله ای راجع به تغییر ساعت و استفاده بهینه از انرژی مطرح شد. از آن پس تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.

تغییرات شبانه روز کشور ایران نیز بدلیل قرارگرفتن در عرض های جغرافیایی میانی در طول سال قابل توجه است. به همین دلیل و برای استفاده بیشتر از روشنایی روز، در فصل های بهار و تابستان ساعت رسمی 1  ساعت به جلو کشیده می شود . طبق قانون هر سال در نیمه شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شود و در نیمه شب آخر تابستان به وضعیت سابق بر می گردد. در ساعت های آنالوگ نیاز است این تغییر بصورت دستی انجام شود اما در تلفن های هوشمند یا تبلت بدلیل اینکه این دستگاه ها با ساعت جهانی هماهنگ هستند این کار بصورت خودکار انجام می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۰
نیم ساعت بکشن عقب و برا همیشه ولش کنن!
اینطوری اگر جلو و عقب کردن ساعت نفع و ضرری هم داشته باشه حالت میانه رعایت شده و اعصاب مردم هم تو قوطی نمیره!!!!!!!!!
کار مسخره ایست ، به جای تغییر ساعت ، ساعت کاری را عقب یا جلو میکردن بهتر بود . یک سالی که احمدی نژاد ساعت رو تغییر نداد خیلی خوب بود .
یک زمانی اینکار با معنی بوده ولی حالا دیگر هزینه هایش بر فوایدش میچربد. مطالعات آمریکاییها نشان میدهد که تغییر ساعت همواره با هزینه ها و مشکلاتی همراه است که به منافع اندکش نمیارزد.
بهتر است این تغییر نیم ساعت باشد و ثابت بماند و مردم کلافه نشوند
تغییر ساعت در ایران کلا بیخود است
هیچ فایده ای تا به حال نداشته است
هیچ مرجعی هم برای جستجوی فواید با اعداد و ارقام مثلا صرفه جویی برق در ایران وجود ندارد
فقط تقلید کورکورانه است
حالا چی می شد ساعت ها تغییر نکنه و ساعت شروع کار یه ساعت زودتر شروع بشه ؟؟
با توجه به اینکه مدار 52.5درجه از مرکز ایران میگذره با تغییر ساعت و کشیدن آن به جلو عملاً به مدار 67.5 درجه میرسیم که منطبق بر بامیان افغانستان میشه. در این حالت مردم شهرهای غربی ایران که اکثراً هم پرجمعیت هستند (تبریز،ارومیه،اراک،خرم آباد،اهواز،آبادان،کرمانشاه و ...) در طی روزهای ابتدایی بهار و انتهایی تابستان با فشار جسمانی فوق العاده سنگینی مواجه هستند.
لطفاً به طریقی به اطلاع دولتمردان و مجلس نشینان عزیز برسانید که بهترین ساعت تبستانی برای کشور عزیزمان ایران، از ابتدای اردیبهشت تا آخر مرداد هست. قبل و بعد این زمان فایده ای نداره.
براستی تاثیر این کاهش و افزایش در ایران چقدر است؟؟! به نظر من که بجز دردسر هیچ چیزی ندارد!!!
به نظر من بهتر از دست زدن به ساعت خودداری کنند چون بااین کار در کار کاسب ومردم ومشاغل آزاد خدشه بوجود می آدوتجربه هم این وثابت کرده اکثر مردم هم باطلوع و غروب خورشید کارشون رو تنظیم میکنند فقط می مونه کارهای اداری که میشود با جلو وعقب بردن ساعت کار از انرژی خورشید و روزاستفاده بهتر کرد . والله ما از گفتن ساعت قدیم و ساعت جدید خسته شدیم وکاسب های آزاد هم به ما کارمند ها می گویند ساعت ما وساعت شما.
آیا برآورد دقیقی از این موضوع وجود دارد؟ آیا فقط به صرف اینکه صرفه جویی می شود باید اقدام نمود؟ مسایل بسیار مهمتری وجود دارند که باید مورد توجه قرار داد؟
آیا فکر کرده ایم روزه داران در روزهای بلند تابستان صدمه می خورند یا خیر؟
و خیلی مسایل دیگر
به نظر طرح خوبی نیست و بهتر است بازنگری شود. کورکورانه دنباله روی از طرحهای دیگران به بیراهه خواهد برد مارا. کما اینکه برده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار