بازدید 22059

ادعاهای مضحکانه وزیر خارجه سعودی ها در پاسخ به ظریف

عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی ها در یادداشتی در روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال، ادعاهای خنده داری در پاسخ به یادداشت انتقادی محمد جواد ظریف در روزنامه نیویورک تایمز نوشته است. وزیر خارجه سعودی ها در این یاداشت، عربستان را رهبر مقابله با تروریسم معرفی کرده و مدعی شده که ایران سابقه‌ای آکنده از حمایت از تروریسم دارد!
کد خبر: ۶۲۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 19 September 2016
عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی ها در یادداشتی در روزنامه امریکایی وال‌استریت ژورنال ادعاهای خنده داری در پاسخ به یادداشت انتقادی محمد جواد ظریف در روزنامه نیویورک تایمز نوشته است. وزیر خارجه سعودی ها در این یاداشت عربستان را رهبر مقابله با تروریسم معرفی کرده و مدعی شده که ایران سابقه‌ای مملو از حمایت از تروریسم دارد!

به گزارش«تابناک»، عادل الجبیر در آغاز این یادداشت، با اشاره به نقل قول رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق امریکا از جان ادمز که می‌گفت، «واقعیت ها، مسائل غیرقابل تغییر است» مدعی شد، اظهارات علنی ظریف درباره مبارزه ایران با تروریسم در بهترین حالت، اظهارات کنایه‌آمیز و حتی کمی بیشتر تبلیغات ریاکارانه بوده است.

جبیر در ادامه ایران را حامی اصلی تروریسم دولتی معرفی کرده و مدعی شده است، بسیاری از مقامات ایرانی از سال 1357 به بعد مسئول مستقیم بسیاری از اقدامات تروریستی بوده اند. وزیر خارجه سعودی با اشاره به برخی حوادث از جمله بمب گذاری در سفارت امریکا در بیروت و حمله به ده ها سفارتخانه از جمله امریکا، انگلیس و عربستان و ترور دیپلمات ها در سراسر دنیا ادعا می کند که ایران نمی‌تواند درباره مقابله با تروریسم صحبت کند، در حالی که سران این کشور، نیروهای سپاه قدس و سپاه پاسداران از اقدامات تروریستی از طریق مالی و تجهیز و تسلیح، حمایت می‌کنند.

وی در ادامه این یادداشت در ادعایی عجیب بیان داشته است که اگر ایران می خواهد صادقانه با تروریسم مبارزه کند، باید رهبر القاعده را ـ که مخفیگاه وی در ایران است ـ تحویل دهد. همچنین به ایران توصیه می کند، باید از حمایت مالی سازمان های تروریستی دست بردارد و حمایت از حزب‌الله را نمونه‌ای از اقدامات ایران در حمایت از تروریسم قلمداد می کند.

ادعاهای مضحکانه وزیر خارجه سعودی ها در پاسخ به ظریف 
وزیر خارجه سعودی در بخشی از این یادداشت، در واکنش به اینکه ظریف ریشه تروریسم را اندیشه وهابی بیان کرده بود، می نویسد: «تا زمانی که (امام) خمینی در سال 1357 انقلاب اسلامی را به جریان نینداخته بود، جهان با وجود ایران در آرامش بود، ولی بعد از این انقلاب شعار مرگ بر آمریکا به قدرت رسید و همان ‌طور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است انقلاب و ایدئولوژی آن باید صادر شود. ایدئولوژی (امام )خمینی با «نفرت از غرب» آغشته است و افراطی‌گری را تقویت کرده است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه ادعاهای خود گفت: از زمان امضای توافق هسته‌ای سران ایران انگشت اتهام در مورد مسائل منطقه‌ای را به سوی دیگران نشانه‌ می‌گیرند. وی برای اثبات این ادعای خود ـ که ایران حامی افراطگری و تروریسم است ـ بیان کرده، این ایران بود که فتوای اعدام سلمان رشدی را که یک نویسنده بود، صادر کرد و این تهدید به قتل همچنان برقرار است.

جبیر مدعی شد پادشاهی عربستان بیش از 100 میلیون دلار برای به وجود آوردن مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم در آمریکا هزینه کرده و ائتلافی با حضور 40 کشور برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری تشکیل داد و عضوی از ائتلاف جهانی آمریکایی در مقابله با داعش است.

وی در پایان این یادداشت، پس از بیان تعداد زیادی از ادعاهای واهی در پیشنهادی شگفت انگیز نوشته است: عربستان سعودی موضعی ثابت در قبال ایران دارد و از روابط بهتر با ایران استقبال می‌کند؛ روابطی که بر پایه حُسن همجواری و عدم مداخله در امور دیگران باشد؛ اما آنها باید اقدامات خود در حمایت از تروریسم را متوقف کنند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲۷
اولا املای مملو صحیح است نه بقول شما مملوء ! ثانیا از قدیم گفتند شنونده باید عاقل باشد ، نیازی نیست ایران به یاوه گویی هر جانوری جواب دهد
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
من همه طرف ها از جمله آقای ظریف و ابن جبیر را به خویشتنداری و همکاری سازنده در جهت تامین منافع جهان اسلام دعوت می کنم
milad
| United States |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
سلام . آقا من واقعا نمیدونم چی شد یهو تو این مملکت همه عربستان ستیز شدن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
حمید کلباسی تو مو میبینی و باید پیچش مو دید
آره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
بابا این یارو عادل الجبیر والله دیوانه و مجنون است
با سلام

در صدق گفتار و کلام وزیر خارجه محترمان جناب آقای دکتر ظریف و لات وآلات وزیر خارجه عربستان شکی نیست.
نکته مهم اینجاست که دنیا نیز این اعتقاد رو داره یا نه . ما باید بتونیم افکار عمومی دنیا رو بسیج کنیم همین کاری که الان این جبیر نا نجیب می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
مجید جان لاطائلات!! یعنی حرفهای بیهوده !!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
باشه ناشناس تو هم سواد داری
بر اساس صحبتهای این مردک، قاعدتا مردم یمن (بخصوص کودکانش) باید تروریست باشند و عربستان هم در صف اول مبارزه با تروریست دارد با این تروریست های خطرناک می جنگد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
دمت گرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
قائدتا
خیلی جالبه.حکم اهانت به پیامبر رو رد میکنه ولی انتقاد به پادشاه کودک کش سعودی رو با گردن زدن شیخ نمر ندیده میگیره.واقعا....
خدایا اینوتواولویت قراربده.
پاسخ ها
آبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
ان شاالله
ادعای مضحک شنیده بودیم اما ادعاهای مضحکانه ، اختراع تابناک است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
از این سایت چه انتظاری داشتید ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
مضحک در زبان عربی صفت مفعولی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
آره تابناک. مضحک خودش صفته دیگه. مضحکانه چیه بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
چه فرقی می کند! جفتش مفهوم را میرساند.
اتفاقا جنگ رسانه ای و روالی که ظریف مبدع آن است
بدبختی اینه که حکومت عربستان هرگز رسما از القاعده و داعش و امثالهم حمایت نکرده و نمیکنه گرچه ممکنه اینکارو غیر رسمی انجام بده ولی حکومت ما حزب الله و انصارالله و امثالهم را که اکثر کشورها به عنوان بخشی از گروههای تروریستی قلمداد می کنند را رسما و علنا حمایت می کنه.
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
من نظر خودم رو میگم ببخشید القاعده خودش تروریستی هست و خیلی از جاها ایجاد شرارت و بمب گذاری و غیره نموده آیا حزب الله هم همچین کارایی کرده؟؟؟؟؟؟ حزب الله فقط جلو اسرائیل ایستاده و از لبنان دفاع کرده کدام کار تروریستی انجام داده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
با پاسخ م موافقم در حالی که به نظرم کلا تبلیغات ما خیلی ضعیف هستش و حالم بهم می خوره از این یارو جبیر...نمیدونم چرا اسمش را میشنوم اصلا...
بي شعور
سلام، انتظار نداشته باشیم در دعوا نقل و شیرینی پخش شود، مدیران ارشد کشور باید بتوانند این معظل را مدیریت کنند، دعوای چاله میدانی که نیست، منافع ملی در میان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اقاجان ... توچاله میدان شما ...مقاله مرد فرهیخته ای همچون ظریف پیدا نمی شه .... مقاله سعودی شاید کاملا تابلو که همراه تبلیغات سعودی هستی .......
ناشناس
| United States |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
معضل !!!
سلام، انتظار نداشته باشیم در دعوا نقل و شیرینی پخش شود، مدیران ارشد کشور باید بتوانند این معظل را مدیریت کنند، دعوای چاله میدانی که نیست، منافع ملی در میان است.
در قسمتی از متن می خوانیم: تا زمانی که (امام) خمینی در سال 1357 انقلاب اسلامی را به جریان نینداخته بود، جهان با وجود ایران در آرامش به سر می‌برد اما بعد از این انقلاب شعار مرگ بر آمریکا به قدرت رسید و همان‌طور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است انقلاب و ایدئولوژی آن باید صادر شود. ایدئولوژی (امام )خمینی با «نفرت از غرب» آغشته است و افراطی‌گری را تقویت کرده است.

اما این ادعای صدرصد درستی نیست! قبل از انقلاب ایران و حکم آیت اله خمینی برای صدور انقلاب باز هم درگیری و جنگ در برخی جاها وجود داشت: فلسطین، السالوادور، کامبوج، ... و امام منظورشان این بود که ابتدا مشکلات و اختلافات داخلی و مسائل عدیده ی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خود را حل کنیم و بعد به عنوان یک کشور الگو خود را به دنیا معرفی و بقیه ی دنیا از ما در زمینه های مختلف درس بگیرند. و احتمالا تا سال 1400 یا 1404 این امر محقق می شود و همانطور که می دانید خیلی از کشور های دنیا دست نگه داشته اند و برنامه های خود را متوقف کرده اند تا ما یک نمونه کامل و بی نقص در تمام زمبنه ها را بهشان معرفی کنیم. تقریبا تمام کشور های منطقه و حتا آفریقا و چند گشور دیگر مثل سوئد، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، ژاپن، ... که به نظر من این تجربیات به آسانی نباید در اختیار آنها گذاشته شود چون زحمت زیادی مردم و مسئولین براش کشیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
داداش احتمالا با احمدی نژاد نسبتی نداری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
خیر برادر نسبتی ندارم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
حالت خوشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
شخصی که نوشته "دادش احتمالا با احمدی نژاد ..." خیلی هوش پایینی دارد! خودتون بگیرپد چرا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
دمت گرم خیلی خوب گفتی امیدوارم همه فهمیده باشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
دمت گرم کلی خندیدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اللهم عجل لولیک الفرج...
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
داداش چی میزنی ؟ جنسش همچین خوب نیستا !!
اگر دستم به این مرتیکه برسه....
اگر تو عرب بادیه نشین به صحرا برگردی و شترت را بچرانی ایران باز هم دست از حمایت مقاومت بر نمی دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
هعییی
مضحکانه دیگه چیه؟ از خودتون کلمه اختراع میکنین؟ ادعاهای مضحک، نه مضحکانه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
این مضجکانه شما از ادعاهای اون دیوونه خنده دارتربود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
معلم ادبیات شدی ؟
آقا کلی خندیدیم اگه میشه بازم حرف های خنده دار برامون بزارین. مرسی از شما
(جبیر مدعی شد پادشاهی عربستان بیش از 100 میلیون دلار برای بوجود آوردن مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم در آمریکا هزینه کرده و ائتلافی با حضور 40 کشور برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری تشکیل داد) عحببببببببببببببببببب!!!!! دستشون درد نکنه واقعا منظورش عربستان بوده؟؟؟ چقدر عربستان کشور صلحه فقط معلوم نیست چرا درکشورشون هر روز یک سری رو تکفیر میکنن و خونشون رو مباح اعلام میکنن. القاعده هم ما بوجود آوریدم ولی خون شیعیان رو مباح میدونه!!!!
دروغگفتن که مالیات نداره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
دوست عزیز مهم موضعگیری رسمی دولتهاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
به نکته خوبی اشاره کردید , اما تبلیغات ما ضعیف هست و باید این مسائل به افکار عمومی دنیا اثبات بشه...
خوش به حال اسراییل چه خری گیر اورده!!! چه سواری داره میگیره از ملک سلمان... صهیونست = وهابیت پلید
به نظرم حرفاش منطقیه. چیز نامربوطی نگفته. هرچی گفته راسته. ایول.
درپاسخ به این سیاستمدار(!) تازه از راه رسیده ، حقایق بسیاری را هم فاش کردید ، ممنون
راستی انور سادات رو کی ترور کرد؟
راست گفته
اب ک سربالا میره قورباغه ابوعطا میخونه
عربستان محور شرارت منطقه است
مشتی اراجیف
جالبه برای خودشیرینی پیش غربی ها ماجرای سلمان رشدی که به پیامبر و دین خودشان توهین کرده وتکفیر شده پیش میکشه
اگر پای در دامن آری چو کوه
سرت ز آسمان بگذرد در شکوه
زبان درکش ای مرد بسیار دان
که فردا قلم نیست بر بی زبان
همون صدو عن مسجد الحرام که به شما نسبت داده شد برایتان کافی است
:))))))))))))))
بله درست می گن فقط نمی دونم چرا همه تروریستها عربستانی و پاکستانی و تکفیری هستند. چرا همه اونهایی که سر می برند در عراق و سوریه و ... تکفیری هستند. چرا القاعده و طالبان و ... گروههای دیگه دمشون به عربستان وصله.
لطفا سرت رو از برق بیرون بیار همه دارن می بیننت
حیلی دور از واقعیت هم نگفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
رحمت به تو
بیچاره ال جبیرک چقدر برای اثبات حرفهای مضحکش به امریکا و غرب استناد میکنه
"صهیونست = وهابیت" کاملا موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
چه ربطی به هم دارند؟ وهابیون که اونا رو صلیبی ها میدونن و ریختن خونشون را مباح
من نمیگم این آدم درست میگه ولی یه کم این حرفاش آدمو به فکر فرو میبره
این سخنان از دید ما مضحک است،آیا دستگاه دیپلماسی و تبلیغاتی ما به اندازه کافی در خارج از ایران روشنگری کرده تا از دید مردم جهان یا لااقل درصدی از مردم جهان اظهارت جبیر مضحک باشد؟؟؟؟
ای جونم، ای عادل جوجو، گل من چقدر شیطون شدی؟ با شیر آب بازی نکن، ببین تو مثل موش شدی، عادل شیطون بلا چقدر تو بازیگوش شدی
خوب باید دید تعریف از تروریسم در دنیا چی هست،الان حزب اله که مورد حمایت تمام عیار ایران هست تو اروپا و آمریکا جز گروههای تروریستی است،بشار اسد که این همه جوانهای این کشور و سرمایه این کشور داره براش هزینه می شه تروریست هست،البته صادقانه نمی توان گفت اونطرفی ها فقط بیگاناهان را می کشند و اسد فقط نظامیان و تروریست ها،خوب فلسفه ماند اسد خودش کشته های زیادی داده است که مورد حمایت ایران است،حالا باز بیایم بگیم نه نمی شه.
آخرش باز خواسته جبیر ارتباط بهتری با ایران داشته باشه،بهتر است باگفتگو حل کنیم تا با شعار و تنش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اصلا هم بهتر نیست...
این جبیر خالصانه چه دمبی برای غرب تکان میده..

خسته نباشی دلاور!!!!
دشمن اصلی ما همین ال خبیث سعود است ونه امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
از دید امثال شما همه دنیا با ما دشمن هستند. کاش یکی پیدا میشد بجای دشمن دشمن سخن از دوستی میزد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
هزار بار موافقم
مفلوك مذبذب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
ذهب ذهبا ذهبوا
خنده دار چقدر لایک منفی زیاد خورده
معلوم عرب های افراطی تو تابناک نفوذی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اینجا منطقی ها بیشترند تو برو یالثارات
میدونم نظر منو انتشار نمیدین ولی تشدید احساسات ضد عربستانی آب ریختن به آسیاب سهیونیست است دوست عزیز نکنین این کار رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اما نظر من اینه که احساسات ضد عربستانی در خون هممون هست... چه بخواهیم چه نخواهیم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
صهیونیسم
اجاهلیه
عربستان مهد جهالت عربی وتروریسم
تو را به خدا جواب این بی پرستیژا را ندهید.
لات و آلات نه مهدی جان. لا طائلات.
قتل و خون ریزی و کشتار بخشی از ساختار فکری نظام فکری حاکم بر دول عربی و تفکرات باوری آنان است . در همه جنایتها و کشتار ها و ترورها و خونریزی ها نقش انها ملموس و روشن است . سال 59 در تهاجم به ایران و کشتار بیرحمانه هموطنان اکثر دول عرب دخیل بودند و از صدام حمایت کردند
ادعاهای ایران همش درسته
ماه نور افشان و سگ عوعو کند...............
تو که هنوز جنسیتت هم در حاله ای از ابهام قرار داره
مضحکانه
تعداد زیادی از تروریستها از کشور عربستان هستند
خدارا شکر که دشمنان مارا از احمق ها قرار داده
از ال سعود خبیث بیشتر از این توقعی نیست
چرا با دنيا در افتاديم
یک نکته مهم در این سخنان و سخنان قبلی آقای جبیر (لعنه الله) وجود دارد که در کوتاهترین جملات بیشترین بار مفهومی قانع کننده برای شنونده داشته باشه - برای مثال در پیامهای قبلی ایشان هم که هراز چند گاهی چنین بیان میکنند
من هم باورم نشد!!!!!
کلا این بچه حال بده
خدا را شکر
صیونیسم نه سهیونیست آقی پروفسوررررررررررررر
حزب الله مگه کلا از طرف ایران ساپورت نمیشه؟
این مهم نیست
راست گفته
خدا را شکر
راست میگه
زنده باد عربستان
مضحکانه!!!!!؟؟؟
خنده دارانه!!!!؟
عادل جبیر برنده این کشمکش در پهنه جهانیه !
جبیره ورپربده باز که توهم زدی .
یک نگاه به رفتار ایران در سوریه و یمن و لبنان بندازیم
احتمالا مردم یمن را هم ایران بمباران می‌کندو عربستان نیرو برای کمک به جنگ زدگان فرستاده است.
اینکه شما می گویید حرفهای مضحک از روی عصبانیت است
دعوا نکنیم .باهم بخوریم.
اين مردكه ، ( ببخشيد زن ،،،،، ) براى نعل وارو زدن و اختفاى گناهان حكومت كثيفشان در
ادمكشيها ، كودك و زن كشيها ، ميلياردها دلار به كشورهاى كوچك و بزرگ ، ازجمله كلاهبرداران بزرگى مثل انگلستان جهانخوار و امريكاى عوام فريب كه با تمام اطلاتى كه از
جنايات اين خانواده ملعون دارند باج ميدهند ، شايد بتوانند از سقوط حكومت اين خاندان
كثيف براى مدتى جلوگيرى كنند
به نظر من هم عربستان حامی تروریسم است هم ایران
صرف نظر از همه اين حرفها ، بطور قطع هيچكس در كشور خود را در روابط خارجي مصون از خطا نميداند
... يا ا ينكه از نصف راه ضرر برگرديم و انديشمندانه بياييم وسط گود
عربها میخواهند همه جا خونریزی بشود
به نظرم عقلانيت و قدرت تجزيه و تحليل و بردباري در ميان ايرانيان در اين چند سال به شدت افزايش يافته و اين نويد جامعه و اينده اي مطلوبتر رو به ما ميده
به كوري چشم وهابيت و سعوديت
جنگ بین ایران وعربستان خاورمیانه را به سرزمین سوخته تبدیل می کند باید عاقلانه ر فتار کرد.
اگر جبیر در کشور ما بود بهش آب حوض کشی هم نمی دادند
مادیگرتوان جنگ نداریم
توهم زده مفتی
به قول شیخ الازهر وهابیها پیروان محمد عبدالوهاب هستند نه پیروان محمد بن عبدالله ص
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار