بازدید 3369

"بيمه حج" هم به بازار آمد

نوع بيمه كه براي نخستين بار ارائه مي شود، به دليل تطابق با مسائل شرعي، بسيار پيچيده است اما سفر امني را براي اين مسافران و زائران خلق مي كند.
کد خبر: ۶۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 19 September 2016

نوع بيمه كه براي نخستين بار ارائه مي شود، به دليل تطابق با مسائل شرعي، بسيار پيچيده است اما سفر امني را براي اين مسافران و زائران خلق مي كند.

شركت بيمه عماني "المدينه" نخستين بيمه مخصوص به سفر حج را به بازار ارائه كرد.

به‌گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از منا اینشورنس،‌ يكي از پيچيده ترين بيمه هاي اسلامي با عنوان "بيمه حج" توسط يك بيمه گر تكافل در عمان به بازار ارائه شد.

در اين بيمه هم زائران حج تمتع و هم زائران عمره تحت پوشش قرار مي گيرند و اين بيمه گر تكافل برنامه جامعي براي تحت پوشش دادن مسافران اين سفر مذهبي ارائه كرده است.

"فهيمه الجهدامي" يكي از مديران اين شركت درباره اين بيمه، گفت: اين نوع بيمه كه براي نخستين بار ارائه مي شود، به دليل تطابق با مسائل شرعي، بسيار پيچيده است اما سفر امني را براي اين مسافران و زائران خلق مي كند.

در اين نوع بيمه، حجاج در برابر حوادثي مانند تصادف منجر به مرگ و معلوليت، درمان فوري، بيماري و گم شدن پاسپورت و چمدان ها بيمه خواهند شد. طبق اين گزارش تمام مسافراني كه براي برگزاري مراسم حج عمره و تعمتع به عربستان سعودي سفر مي كنند، مي تواند از اين پوشش استفاده كند.

طبق اين گزارش، در اين نوع بيمه نامه تمامي حجاج از هر سني تحت پوشش قرار مي گيرند؛ از نوازد سه ماهه تا افراد مسن 110 ساله. همچنين مدت پوشش بين چهار تا 45 روز مستمر است.

"اسامه البراوني" مدير اجرايي شركت المدينه نيز مي گويد، زائران تمتع و عمره در امنيت خواهند بود و اين بيمه نامه امنيت و سلامت آنان را تضمين خواهد كرد.

موسم حج در سال جاري ميلادي آغاز شده است و هم اكنون افراد زيادي براي انجام اين مراسم در عربستان سعودي به سر مي برند.

المدينه در سال 2006 ميلادي در عمان كار خود را به عنوان ارائه كننده بيمه هاي سنتي آغاز كرد و در سال 2014 توانست مجوز فعاليت در صنعت بيمه تكافل را دريافت كند. پس از آن اين بيمه گر تمامي محصولات خود را طبق موازين شرعي در اسلام ارائه كرد و نخستين شركت بيمه تكافل در عمان لقب گرفت.

بعد از آن مديران اين شركت تصميم بر گسترش عمليات هاي خود گرفتند و در سال 2015 با سرمايه گذاري 17 ميليون دلاري به عنوان بيمه گر تكافل وارد بازار بيمه امارات متحده عربي شدند.

طبق گزارش هاي منتشر شده اين شركت در حال حاضر 37 هزار بيمه گذار در منطقه دارد. طبق آمارهاي منتشر شده،‌ درآمد خالص المدينه در سال 2014 ميلادي بالغ بر يك ميليون دلار بوده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها