بازدید 40344
واکنش بی‌سابقه سینماگران به اتهامات اخیر یالثارات؛

ابراهیم حاتمی کیا: اگر واکنشی نشان ندهند، بی‌غیرتی است / داود میرباقری: اگر امروز حضرت اباعبدالله بود قیام می‌کرد / مانی حقیقی: من، فرهادی و علیدوستی شکایت کردیم

حاتمی کیا: اینها 25 سال پیش مثلاً مرا افشا می‌کردند و حالا به اینجا رسیده‌اند... میرباقری: چرا عده‌ای در مملکت شیعه چنین جرأتی می‌کنند؟ ما توقع داریم، بزرگان ورود کنند. این نشریه دل همه ما را شکسته است... مانی حقیقی: حاضر نیستیم در جایی زندگی کنیم که نقد بر اساس قلدری چاپ می شود... مریلا زارعی و پیمان معادی نیز نقدهای جدی نسبت به عدم برخورد با این نشریه مطرح کردند...
کد خبر: ۶۲۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 18 September 2016
حاتمی کیا: اگر واکنشی نشان ندهند بی‌غیرتی است / داوود میرباقری در انتقاد از یالثارات: اگر امروز حضرت اباعبدالله بود قیام می کرد
پس از اتهامات غیراخلاقی که در نشریه یالثارات درباره سه سینماگر ایران و در امتداد سلسله مطالبی علیه سینماگران منتشر شد، سینماگران پس از اندکی سکوت، اکنون واکنش‌های بی‌سابقه‌ای نسبت این اتهامات عجیب و تکان‌دهنده نشان دادند و امروز ابراهیم حاتمی کیا، داود میرباقری، پیمان معادی، مانی حقیقی و مریلا زارعی، خواستار برخورد با این نشریه شدند.
 
به گزارش «تابناک»؛ دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در حالی امشب به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد که سینماگران پس از اندکی سکوت در قبال توهین‌های نشریه یالثارات، واکنش‌های بی‌سابقه‌ای نسبت به آخرین اتهام زنی این نشریه که در تاریخ مطبوعات ایران بی‌سابقه بوده، نشان دادند.
 
نشریه یالثارات در مطلبی، اتهامات عجیب اخلاقی و جنسی را متوجه ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی کرده بود که هرچند اسامی تا حدودی تغییر داده شده بود، آنچنان مشخصات دقیقی برای هر یک از این اشخاص ذکر شده بود که هر شخصی با اندک آگاهی فرهنگی و سینمایی به مضمون این متن پی می‌برد؛ اتهاماتی که در صورت اثبات نشدن از طرف مدیران یالثارات، نیازمند اجرای حد خواهد بود.
 
شدت این اتهامات آنچنان بی‌سابقه و غیرقابل دفاع بود که در روزهای اخیر، حتی گروهی از روزنامه نگاران تحت عنوان روزنامه نگاران و فعالان موسوم به حامیان فرهنگی انقلاب نیز مطرح شده بود؛ اما در نهایت این نشریه همچنان به فعالیتش ادامه داده است.

در این جشن مانی حقیقی در غیاب لیلا حاتمی و به نمایندگی از او برای دریافت جایزه روی صحنه آمده بود، از شکایت از یالثارات توسط او، علیدوستی و فرهادی سخن به میان آورد اما این آغاز بحث بود.
 
حاتمی کیا: اگر واکنشی نشان ندهند بی‌غیرتی است / داوود میرباقری در انتقاد از یالثارات: اگر امروز حضرت اباعبدالله بود قیام می‌کرد / مانی حقیقی: من، فرهادی و علیدوستی شکایت کردیم
 
مانی حقیقی روی صحنه آمد، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «در طول چند روز گذشته، تعداد زیادی از همکارانم و مردم از طریق های مختلف بابت مطلب هفته گذشته یالثارات از من، ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی دلجویی کردند. خواستم مژده دهم که ما سه نفر در این مدت با هم در تماس بودیم و تصمیم گرفتیم، اعتراض خود را به این مطلب در قالب یک شکایت کیفری پیگیری کنیم.»

حقیقی تأکید کرد: «اما صرفا وقت شما را به این خاطر نگرفتم. این حرف ها جایش در جشن و هیچ جا نیست؛ اما محفلی صمیمی تر از این مطلب سراغ ندارم. انگیزه ما تکذیب این مطلب نیست چون کذب محض تکذیب ندارد و این نکته هم جالب است، نشریه ای که مجوز دارد پشت نام امام حسین و پشت نقاب انصار حزب الله چنین فکاهیات و هرزه نگاری هایی را منتشر می کند. اما نکته اینجاست که ما حاضر نیستیم در جایی زندگی کنیم که نقد بر اساس قلدری چاپ می شود».

این کارگردان سینما در عین حال از مردم و مسئولان درخواست کمک کرد: «ما به تنهایی نمی توانیم این کار را به سرانجام برسانیم، نیاز به همکاری همه ایرانیانی داریم که فکر می کنند این برخورد غلط است، صرفاً روی کمک مسئولان حساب نمی کنم، البته خوشحال می شوم وزارت ارشاد و رئیس قوه قضاییه در این رابطه کمک کنند؛ اما از شما کمک می خواهیم. نشریه یالثارات سندی درباره این کذبیات ندارد اما ما سند محکمی درباره بی اخلاقی آن ها داریم که با انتشار این متن خود آنها به ما دادند».

ابراهیم حاتمی‌کیا نیز که جایزه بهترین کارگردانی جشن منتقدان را به دست آورده بود، روی صحنه در اعتراض به «یالثارات»، ادبیات آتشینی به کار بست و گفت: «آقای حقیقی شروع کرد و موضوع برای من دست دوم شد. می خواستم بگویم قسم به قلم. عزیزان اینجا صاحب قلم و اندیشه و محترم اند. دیروز خبردار شدم و دیدم حرمت قلم اینقدر زایل می شود، جز اینکه همه باید به این واکنش تندی داشته باشیم نیست. نمی دانم این خشونت از کجا می آید؟ این قلم در خلوتگاه خودش هم چنین چیزهایی نباید بنویسد.»
 
حاتمی کیا: اگر واکنشی نشان ندهند بی‌غیرتی است / داوود میرباقری در انتقاد از یالثارات: اگر امروز حضرت اباعبدالله بود قیام می‌کرد / مانی حقیقی: من، فرهادی و علیدوستی شکایت کردیم
 
حاتمی‌کیا افزود: «متأسفم در کشوری زندگی می کنم که با اسم حسین و خون حسین (ع) این‌چنین بازی می شود... من کم نواخته نشدم از این مجله؛ از زمانی که یک برگ بیشتر نبود. یادم است نماز جمعه می‌رفتم و می‌دیدم ورقه‌هایی پخش می‌شود و می‌دیدم برگه برای یالثارات است که دارد مثلاً مرا افشا می‌کند که یک کار انحرافی انجام می‌دهم. این حرف شاید برای 20، 25 سال پیش است که حالا به اینجا رسیده‌اند. اگر (یالثارات) معذرت نخواهند یا جامعه اهل قلم واکنشی نشان ندهد به نظرم این بی غیرتی است!»

پیمان معادی چهره بعدی بود پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، این بحث را داغ نگه داشت و خطاب به مانی حقیقی اظهار داشت: «می دانی که سالهاست خانوادگی با تو ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی رابطه خانوادگی دارم. اینجا به نمایندگی از سینمایی که آدم هایش بسیار با شرافت است، می گویم تمام قد از شما شرف و نجابت‌تان دفاع می کنم و نوکر شما سه تا هم هستم. درود به شرف شما آقای ابرهیم حاتمی کیا».
 
در همین شرایط داود میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان نیز در این رابطه شدیدترین نقد را تا بدین جا مطرح کرده و گفت: «شرایطی که این نشریه به وجود آورده، شرم آور است. اگر حضرت اباعبدالله بود، امروز قیام می‌کرد که چرا عده‌ای در مملکت شیعه چنین جرأتی می‌کنند و هتاکی می‌کنند. ما توقع داریم که بزرگان و مسئولین ورود کنند. این نشریه دل همه ما را شکسته است. این جریان اگر ادامه پیدا کند همه متضرر می‌شوند».
 
در همین شرایط، مريلا زارعى نیز امشب در اختتاميه جشنواره چهل چراغ نسبت به عدم برخورد با «یالثارات» نقدهای جدی مطرح کرد و در همین ارتباط گفت: «چرا در اين مملكت نشريه‌اى چاپ مي شود كه توهين و پرده درى مي كند».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۷
سینما گران ما بیش از اینها حقشان است هنوز یا لثارات تخفیف هم بهشون داده وقتی سینما گری که مسلح به سلاح بی نظیر هنر است امام حسین را دودستی تقدیم یا لثارات میکنه خودش میره برا حرفهای خاله زنکی فیلم میسازه غاقبتش این میشه!اگه یک کدوم از این هنرمندا یک فیلم ارزشمند در مورد امام حسین ساخته بودند یالثارات جرات چنین توهینی را نداشت!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
عزیز جان! مگه "رستاخیز" را نساخته اند؟ متاسفانه اینها تنها مدعی تولیت بارگاه آقا امام حسین (ع) نیستند و احساس قیمومت بر مردم را دارند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
کافر همه را به کیش خود پندارد...
خورتو ذهن مریضتو جمع کن
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
حضرت امیر(ع) فرمودند که هیچ گروهی همانند جاهلان(خوارج) کمر مرا نشکستند
واقغاً اسلام ضربه ای که از این افراد نادان می خوره خیلی بیشتر از دشمن هاست. این نشریه کاری کرده که وجهه ی اسلام رو خراب کنه و اگر هم کسی بخواد برای اسلام قدمی برداره و نهی از منکری بکنه، مهر حمافت و افراط این گروه به پیشونیش بخوره. اگه این نشریه کمی عقل داشت این طور راه نهی از منکر رو نمی بست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
طرفداران یا لثارات معلومه چه افرادی هستند و نظر اکثریت مردم هم کاملاً روشن است ، این گونه برخوردهای سخیف فقط ارزش این گونه نشریات بیش از پیش از بین می برد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
هر هنرمند یک فیلم برا امام حسین
این نشریه دارد با آبروی نظام بازی می کند، باید هرچه سریع تر توقیف شود و با آن ها برخورد قضایی صورت گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
دقیقا از کدام آبرو حرف میزنی؟چیزی هم مانده؟
داریم به طور رسمی وارد دوره ملوک الطوایفی میشیم.
آن قدر شکایت کنید تا شکایت دانتان.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
شکایت کنیم ؟!؟ از بی غیرت هایی مثل یالثارات ؟!؟ حاشا
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
تو قطعا نه بسیجی هستی نه مسلمون از کامنتت پیداست فقط خواستی با این جمله و اسم هم آبروی بسیجی ها رو ببری هم آبروی بچه مذهبی ها متاسفم برای امثال تو که قطعا حتی ظاهر مذهبی هم ندارید چه برسد به باطنش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اونی که این حرف رو زد میدونی که الان چکار میکنه
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
آفرین به مهران
+
+
+
صرف نظر از صحت یا کذب خبر هفته نامه، قطعا کار آنها اشاعه فحشاست، و خود ناخواسته در گناهی خیلی بزرگ افتاده اند
همانطوريكه اقاي مرتضوي زماني يكه تاز ميدان بود روزي هم خواهد رسيد يالثارات هم هم چنو
یک ذره خودتون رو جمع کنید .دیگه گندشو بالا اوردید
انگار آب ریختن تو لونه مورچه ها. همگی سر صداشون در اومده. تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
اگه بنده به شما و یا فردی از خانواده محترمتان تهمت زنا بزنم شما مانند مورچه ای که آب در لانه اش ریخته باشند در هم نمی ریزید ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
مردم هم خیلی چیزها در باره امثال شما می گویند . لابد طبق نظر شما درست است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
وای به روزی که صبر مورچه ها تموم بشه و این دفعه اینها به جای آب کلا خونه ات رو با خودت آتش بزنند.
درود بر شما
اگه روزنامه اصلاح طلب بود تا حالا صد باره درش تخته ببخشید آتش می زدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اگه اگه نکن مگه همین دولت ازاد اندیشتون نبود هفته نامه ی9دی روتعطیل کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
اعدام یادت رفت
این وسط خوب مظلوم نمایی می کنند. این هنرمندان هنجارشکن. اینگار که هیچ خبط و خطایی نداشته اند. وضعیت بسیار نامطلوب حجابشان را مخفی کرده اند. مانند فتنه گران 88 که به جای حتی یک عذرخواهی ساده، هم اکنون طلبکارانه حتی از عذرخواهی مرتضوی نیز کره می گیرند.
خوب است حداقل یک سوزن نیز به خودتان بزنید این هنرناپیشگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
مملکت هم صاحب دارد و هم قانون! شما کجای این چارچوب هستید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
حسين آقا اين قشر "بازيگر" هستند ونه "هنرمند" ...هنرمند يعني استاد كاتوزيان ، استاد فرشچيان ، استاد مجيد انتظامي ، استاد چكناواريان ، و ....در حقيقت كساني كه هنر مي آفرينند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
حضرت علی فرمودن حتی ب دشمنتون هم فحش ندید اونوقت این هرزنامه اومده ب حاتمی کیا ک خودش رزمنده بوده و این همه زحمت کشیده و حتی ترانه علیدوستی ک با شخصیتش مایه افتخار ایرانی ها شد تو جشنواره کن ب این وقاحت توهین میکنه
افرین بر ابراهیم حاتمی کیا که موضع خوبی گرفتن مواضعش هم مثل فیلمهاش بجا اصولی به روز و منطقیه
در برابر قانونی الهی همه یکسانند و باید با آبروریزی و هتک حرمتها برخورد شود و البته فرهنگ و هنر نیز باید در خدمت دین باشد نه ترویج فساد و بی بندباری و هر کس و چیزی سر جای خودش باشد.
هيچ كارش نخواهند كرد
پاسخ ها
مهدی مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
معلومه کاریش ندارن آخه چاقو که دسته خودشو نمیبره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
نیرو های خودسر ، اسید پاشی
سالها است که عده ای از نام سالار شهیدان برای منافع خود بهره میبرند و متاسفانه کسی حتی به فکر آبروی حسین نیست ، مگر نه می بایست جلوی این اشخاص را میگرفتند.
کسانی که از آبروی حسین مایه میگذارند فقط باعث شکستن حرمت ها و رواج بی دینی در جامعه هستند.
پاسخ ها
مهدی مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
امام حسین علیه السلام ادب را رعایت کنید لفظ حسین به تنهائی برا امام حسین علیه السلام کمال بی ادبی است
بابت غصه نخورید... حالا دیگه مطمئن شدیم یالثارات واسه داعشی ها هستش...حیف اسم یالثارات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
داعشی افکارخراب شماست هیچ فکرمیکنید از کیاحمایت میکنید این بازیگرهای نامبرده شده ارزش این بحث هارا ندارند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
شما با اون نظر و ذهن بیمارت معلوم شد که چقدر معنی ارزش رو میفهمی
اتفاقا طبق اصول ازادی بیان باید بتونه چاپ بشه
جواب حرف رو با حرف بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
جواب توهین ، و افترا و تهمت طبق قانون جرم است و ربطی یه آزادی بیان ندارد . از طرفی اگر طرف مقابل یک صدم از اینگونه مطالب می نوشت روزگاراش را سیاه می کردند
والا چی بگیم لثارات را دوست دارم بخاطر حقایقی که میگوید --اما عبارات اینچنینی برای خواهران و برادران وطن را بر نمیتابم......... یه اصلاحیه بدهند دل دوستان را بدست آورند بقول پشت یه وانت نباید (بنی آدم رو اعصاب یکدیگرند) باشیم
مشکل این مثلا نشریه نیست، مشکل تفکری هست که به خودش اجازه میده چنین وقیحانه به همه توهین کنه و جالبه که مصونیت آهنین هم داره!!!
تا چند وقت پیش صحبت از این بود که چندتا بازیگر معمولی و حتی سطح پایین از ایران رفتن و در فیلم و سریال های بی کیفیت جم بازی کردن. اگر این روال توهین ها و بی توجهی ها به این قشر ادامه پیدا کنه قطعا شاهد خروج بازیگران و کارگردانان درجه یک کشور و همچنین به طبع آن سایر اهالی سینما به خارج از کشور خواهیم بود. آنجاست که خواهیم دید شبکه های جم در آینده روزی 4 سریال فارسی زبان با کیفیت با فیلنامه و طراحی صحنه خودشان با بازیگران فارسی زبان محبوب مردم چه تاثیر شگرفی بر روی اخلاقیات ملت خواهند گذاشت.
البته پرداختن به این مشکل در آن زمان دیگه واقعا دیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اگه اين بازيگرها بازار كاري در خارج از ايران داشتند مطمئن باشيد تاحالا رفته بودند ! البته اكثرشون هم گرين كارت آمريكا دارند خيالتون راحت ! اما موضوع بحث كار هست كه هيچ جا نمي تونن مثل ايران براي هر فيلم 50 ميليون تومان دستمزد بگيرند ...مي تونن ؟
بی حرمتی مشتی ارازل و پلید با نام بزرگ اموزگار شهادت ایا جایی برای دفاع میگذارد ؟ بنظر شما ایا این قلم شکسته جیره خوار استعمار نیست ؟ ا
اصلا میگم حق به جانب شماست ؟اصلا خودت اگه و جدان داشتی این صحنه ها میدیدی چه فکری میکردی جشن حافظ هم هر چقدر خصوصی باشه بالاخره تو مملکت بقول حاتمی کیا شیعه و حسین این کار انجام شده ؟ اسم اینه چی میگذاری ؟ مسلمان ؟ شیعه ؟ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اقای علی ایا مسلمان شیعه رانت خواری میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
اگه اين بازيگرها و حاميانشون ميرفتن كمي تحقيق مي كردن مي فهميدن كه پشت پرده فستيوالهاي خارجي چه دستان كثيفي هست و چه شياطين صهيونيسمي حمايت مالي مي كنند و نفوذ دارند و خط شيطاني ميدهند تازه سكه شان مي افتاد ! آنگاه شايد برگزاري جشنواره سينمايي در ايران را هم به سبك و سياق و فرهنگ ايراني برگزار مي كردند و اينقدر براي هم نوشابه باز نمي كردند .... شده تابحال اين قشر فوق مرفه يكبار دستمزد ميليوني شون را صرف هزينه هاي فقرا و محرومان كنند ؟
لازم نيست نشريه ها اين خرفها رو بزنن
مردم خودشون ميدونن اين بازيگرها چه جور موجوداتي هستند و چه فسادي سينماي ايران و گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اره فساد فقط در سینماست جاهای دیگه که دارن حق مردمرو ضایع میکنن خیلی سالمه گند جاهای دیگه بدتر ه سرتونو کردین زیر برف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
نه که در جاهای دیگرهمه سالم هستند ؟؟؟؟ حالت خوش است
مگز آقای فرهادی در فیلمش نمی گوید بی غیرتی خوب است پس خودشان حداقل به شعار فیلمشان وفادار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
دمت گرم
یاد تبلیغ ایران رادیاتور افتادم که می گفت "پشتم گرمه"
حالا هم جواب تمام این چراها که چرا برخورد نمیکنند همین دو کلمه است "پشتم گرمه"
ازکوزه همان طراود که دراوست نشریه ای که همچین تهمت هایی رومیزنه وحتی ازعقوبت آن ازجانب خدا نمیترسه قطعا خودش مشگل داره وفاسده واگه دفعه قبل بااین نشریه برخوردمیشد کاربه اینجاها نمیکشید.
فقط می تونم بگم سوره ی نور آیه ی4
من کاری به الثارات ندارم ولی میدانم که در سینمای ما بی عفتی فراوان است هنرپیشه های ما بخصوص زنان هنرپیشه بی حجاب و... هستند شاید خانم ..... هنرمند خوبی باشد ولی بی حجاب بودنش را دیده ام اکثر هنرمندان با غیرت و متدین به فساد در سینمای ما اذعان دارند این چیزی نبست که کنمان کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دقيقا ...برخي از زنان بازيگر با دستمزهاي كلاني كه بهشون ميدن و سفرهاي راه براهشون به فرنگ توهم زده شده اند كه انگار مروجان مد و لباس براي زنان اين مملكتند و در حقيقت ظرف چند سال گذشته اگر برخورد بموقع ميشد امروز ساپورت جاي شلوار را نگرفته بود ...حتي در خود غرب هم اينگونه نيست
سواربرموج...
باز هم کم هست.
و البته دیر هنگام.
باید همه هنرمندان وارد گود شوند. تا صدای همه در نیاد قوه قضایه فیتیله ی این نشریه رو نمی پیچونه.
و این نشریه کماکان به چاپ خود ادامه می دهد...
چاپ می شود چون پشتشان گرم است.
همه ی ما میدونیم چه کسی پشت این نشریه است.
کدوم هتاکی. این نشریه به چند حدیث معتبر اشاره کرده.
معلومه که اگه اباعبدلله (ع) بود قیام میکرد. اول به شما مروجین بی بند و باری هشدار میداد بعد اگه اصلاح نمی شدید علیه شما قیام میکرد. شماها هم میرفتید تو دامن یزید زمان آمریکا و تاریخ دوباره تکرار میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
آفرین در هر شرایط کلمه امریکا یادت نره
البته راه دیگری هم هست ، آنهم بی توجهی به لجن پراکنی یک مشت آدم هایی که کوچکترین اطلاعی از اخلاق اسلامی ندارند.
اگه قراره مملكت با توهين و فحش و شعبان بي مخ بازيها جلو بره، پس چرا انقلاب كرديم؟ آيا پيامبر (ص) براي مكارم اخلاق مبعوث نشد؟ اين اون اخلاقه اسلامي بود كه پيامبر (ص) بخاطرش به رسالت رسيد؟
قبول آقای حاتمی کیا، واکنش نشان ندادن به روزنامه یا لثارات بی غیرتی است.
ولی یک سوال: این که آدم زن خودش رو با اون شکل و شمایل های خاص توی جشن های مختلف که چندین دوربین هم دارند فیلم و عکس میگیرند بیاره بیرون، مصداق بی غیرتی می دونید یا نه؟
البته عزیزان کار یالثارات کار غلطی بود. ولی در کل نگاه کنید ببینید ایا در سینما فساد نیست؟ سینما دارد به چه سمتی میرود؟ کسانی که فرهنگ ساز هستند چرا بی فرهنگ ترینن؟ چرا طلاق در سینما گران حتی در پیری و سنین بالا زیاد شده؟ من خودم از یک بازیگر خانم خوشقیافه مطرح الان در تلوزیون شنیدم گفت من در داروخانه کار میکردم اقای کارگردان ...امد دارو بگیرد و به من پیشنهاد بازیگری داد گفت دوست داری بازیگر شوی؟ مگر بازیگری دانشگاه ندارد؟ اموزش ندارد؟ این چه معنی میدهد؟ باید یک سروسامانی بگیرد؟ بازیگر خانم میگوید من وقتی بدر فیلم های اقای سلحشور بازی میکردم احساس امنیت میکردم یعنی چه؟ یعنی دیگران ...
بدترین وزارت ارشاد تاریخ جمهوری اسلامی رو داشت این اقای جنتی که حتی توانایی بستن یه هفته نامه رو نداره کنسرت و فیلم توقیفی پیشکش ...
راجع به اینکه هنرمندان حجاب دارند یا نه .خدای بزرگ اعمال انسانها را با ترازوی عدالت میسنجد وکسی که گناه بیحجابی را میپذیرد ممکن است با کمک به همنوع یا کمک به یتیم ونیازمند وزن اعمال خوب خود را بالا ببردوشاید از یک محجبه بی اعتنابه بقیه نزد خدا محبوبتر باشد.در قران کریم هم جایی به کسی حتی کفار فحاشی نشده وکارکرد این نشریه بنظر من وابسته به دشمنان اولا ایجاد تصویر خشن از اسلام وکمک به اسلام هراسی ودوما هل دادن هنرمندان به سمت شبکه هایی مانند جم وخروج از ایران هست بخصوص که هنرمندان موفق سینما را نشانه رفته
چرا صدا وسیما و20 30 وهیچی نمیگن درمورد این فاجعه اخلاقی ......اون خبرنگار فرهنگی 2030 اسمش چی بود خانم چخماقی ...بیان اظهار نظر کنن و بگن که اشتباه
قطعا مقاله این نشریه خطا و جرم است و من از این نشریه دل خوشی ندارم چون فقط دارد آبروی بچه مذهبی ها و بسیجی ها رو می برد اما من یه مطلب دیگر میخواهم بگویم و اون اینکه آقایون سینماگران عزیز تا حالا چند نفر از بازیگران زن بیانیه دادن و حتی چند ماه قبل نامه نوشتن و تعداد زیادی امضا کردن و گفتن که بازیگران زن در صورت حفظ حریم خود و باج ندادن های ..... به بعضی ها کار بهشون داده نمیشه تا حالا چند تا از این بازیگران زن گفتن به خاطر درخواست ها و فشار های غیر اخلاقی در سینمای ایران مجبور هستند یا کار نکنند یا در نقش های مهم و مطرح بازی نکنم همون طور که این نشریه بی جا این مقاله رو نوشته اما آیا فساد در سینمای ایران نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
بعضی از همان خانم ها بعدا" در تلویزیون جم بی حجاب مشغول کار شدند
از قديم گفتند كلام حق تلخ است.....
چرا بعضي هنرمندان غيرتمند !!!!!
كلام حق و انتقاد هفته نامه يالثارات الحسين ع برايشان گران و تلخ مي باشد.
پس بهتر است شما كمي در رفتار و كردار و كفتارتان و پوششتان ...... تأمل كنيد.
و براي مردم فهيم ايران اسلامي لطفاً نقش بازي نكنيد.......
پشتم گرمه
حاتمی‌کیا افزود: «متأسفم در کشوری زندگی می کنم که با اسم حسین و خون حسین (ع) این‌چنین بازی می شود.
کل دنیام بیان بگن یالثارات تو اشتباه کدی فرداش میاد
چه قدر ارزش و انسانیت در. کشور شما کم شده
بهتر است از همین عزیزان هنرمند پرسیده شود که بالا غیرتن فساد و بی بند و باری که در بین عده ای از هنرمندان وجود دارد
خدا را شکر که یالثارات باعث شده ماهیت حقیقی حاتمی کیا و میر باقری آشکار بشه.
آقا اصل مقاله رو بذار ببینیم چی نوشته
یا لثارات کارش خیلی زشت و زننده است و عجیبه که به نظر بعضیا درست میاد.
اقا میخواید بدونید کدوم طرف دعوا حقه؟؟؟ نوشته های یالثارات رو با حرف های اقای معادی رو بزارید کنار هم میفهمید، اقای معادی میگه منم با شما سه نفر رفت و امد خانوادگی دارم، ...... رفت و امد خانوادگی، هتل ، اتاق ، شیب... بام.....!?!!!!
نظرات بعضی افراد جالبه؟رگ غیرتشون بد طور زده بیرون؟کاش این افراد در مقابل فساد و رانت گسترده و دزدهای بیت المال بهمراه نشریه کذایی شون اینطور عکس العمل نشون میدادند ؟بله اگر امام حسین(ع) هم الان بود قیام میکرد منتها علیه دزدان بیت المال و رانتخوران
آقای میرباقری عزیز امام حسین اگه جشن حافظ رو میدید قیام کرده بود نتیجه ساکت شدن امثال شما در مقابل فساد و بی عفتی بازیگران سینما نتیجش شده حمله اشتباه یالثارات پس دنبال علت بگرد نه معلول
اقای فرهادی که تو فیلماش مردم رو تشویق می کنه که غیرتی نشوند ودیدگاه لیبرالی داشته باشن با تجاوز گر ها همدردی کنن حالا خودش غیرتی شده هر چند این دیدگاه از نظر من خیلی کثیف هست اما نباید بدون مدرک به مردم چیزی رو نسبت داد امیدوام مدیران این هفته نامه مدارکی برای حرفاشون داشته باشن .
فساد در سینمای ایران جدی است.تا به حال چندین بار هنرمندان سینما در پارتی های شبانه دستگیر شدنه اند که حالت طبیعی نداشتند.
حرف حق تلخه. پوشش و آرایش بازیگران انصافا در شان شیعه که هیچ در شان مسلمون هم نیست.
دروغ هنرپیشه و کارگردانان چیز تازه ای نیست..........این افراد عادت به این کار دارند. یا الثارات فقط گوشه ای از زندگی سینماگران را افشاکرد اگر تمامش را افشا میکرد احتمالا تمام سینماگران دست به خودکشی دست جمعی میزدند
به نظرم این بی غیرتی نیست بلکه مرتبه ای از نهی از منکر است، البته شیوه اش رایج نیست. این نشریه فقط واقعیتها را انعکاس داده است. نقش آیینه را بازی کرده است. بزرگترین بلیه ای که امروز جامعه ما با آن مواجهه است، نفاق و دورویی است. اگر واگویه رفتاری که آقایان را به تب و تاب انداخته است، بد است، خب سعی کنند این گونه نباشد. چه ارتباطی با طرح این موضوعات در جشنواره چهل چراغ. این که مشابه همان رفتار آن نشریه است. امروز جامعه ما بیش از هر زمانی، نیاز به قهم و عقلانیت دارد. عاقل بودن به ژست و قیافه گیری نیست.
پیشنهاد میشود یکبار شده صاحب امتییاز هفته نامه لثارات بیاید تلویزون چرا چنین میکنند توضیح دهد
وقتی اخلاق میمیرد!!!!
چه از طرف امثال همین سینما گرانی که تبر به ریشه اخلاق اسلامی میزنن(و نه همشون) و چه از طرف همین نشریه ای که راهی که داره میره به همون بی اخلاقی منتهی میشه
بهترین واکنش مربوط به شهاب حسینی بود وتوصیف واقعی این نشریه را بایستی از زبان ایشان بیان نمود.
اقای حاتمی کیاگفتنداین بی غیرتی است اگرازاین مجله شکایت نکنیم خوب اینم بی غیرتی است که زن ودختروخواهروهمکارسینماگرشمادرکوچه وخیابان بدون حجاب وباقیافه های افسار گسیخته درمقابل هرنامحرمی حرکت می کنند وخودراالگوی زنان ودختران ایران معرفی می کنند وبه غیرت شمابرنمی خورد ولی انتقادنشریه یاالثارات دل شمارابدردآورده است بمیرم براتون که اینقدربفکرسینماگران این مملکت هستید
کار نشریه همینه دیگه... افشاگری البته از نگاه غربی که اتفاقا همین سینماچیان طرفدارش هستن

ولی در مجموع همه مردم میدونن پشت دوربین های سینمایی چه خبره...
درود بر شرفت شرف بر درودت.تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها را یالثارت.
فقط این رومی دونم که هتک هرمت دیگران وتوهین کردن کارآدم های بی منطق هست که چون کم میارن به دلیل اینکه سوادشون پایین هست مجبوربه هتاکی میشن.اگه همه یادبگیرن که درموردیک موضوع اگه سوادش روندارن اظهارنظرنکنن واگه اظهارنظر می کنن بایداول سواداون موضوع روداشته باشن وضعیتمون خیلی بهترازاینی که هست میشه.
آقای حاتمی کیا باید تست دپینگ بده حرفاش بیربطه
کامت ها و نمرات منفی و مثبت در خصوص نظرات دقیقاً بیانگر نظر اکثریت چه می باشد
این آخرین دست و پا ردن امثال یا الثارات است. نظر اکثریت مردم مشخص است. فضای مجازی به حدی است که دیگر نظرات مردم سانسور نشود. فقط یک سوال : چرا یا لثارات به فساد اداری و مالی بخصوص در بخش بازرگانی و تجارت نمی پردازد؟؟؟؟؟
متاسفم
نشریه وابسته به کجاست ؟؟؟ همه میدونن . اینها دارن از مردم برای سیلی که تو انتخابات بهشون زدن انتقام میگیرن ، منتظر سیلی بعدی باشید
آقای میر باقری امام حسین برای شماهای مرفهین بی درد قیام نمی کند؛ مطمئن باش
آقای فرهادی عکس العمل دیگران نسبت به ما ،آیینه ی افکار خود ماست
علت بی حجابی بازیگران است که توجهی به انان ندارند بهتر است بازیگران خود را اصلاح کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس