بازدید 8606
۶
هفت بهانه برای بازی که چندماه پیش پرگل ترین دربی تاریخ شد!

چرا دربی 83 گل نداشت؟/ از «کارخودشونه» تا «طلسم آقای صفر»

24 ساعت بعد از سوت پایان دربی هشتادوسوم ، ابهام غالب در ذهن مردم و علاقمندان فوتبال این است که چطور مسابقه ای که گلهای زیادی برایش پیش بینی می شد، حتی یک گل نصف ونیمه هم نداشت؟ طبق معمول از دلایل سیاسی تا توجیهات فنی ردیف شده است.برخی هواداران با تردید به سلامت مسابقه نگاه کردند و احتمال بازگشت سریال مساوی های هماهنگ شده به همراه جمله معروف «کار خودشونه!»؟ را تکرار کردند و عده ای هم به دامن خرافات و طلسم سوت های فغانی افتادند.
کد خبر: ۶۲۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 17 September 2016
هفت/ مربیان سرخوش ازنباختن و حفظ رکورد
اتمام دربی83 با نتیجه تساوی، پیش و بیش از هر شخص دیگری باعث خوشحالی سرمربیان این تقابل بزرگ بود که هر یک رکوردهای خود را تمدید کردند. علیرضا منصوریان که تا هفته ششم تیمش طعم برد را نچشیده و به رغم مصاحبه بعد از بازی از نباختنش خیلی خوشحال بود، یک هدف فردی را در این شهرآورد دنبال می کرد.
نباختن علیمنصور، دراین روزهای دشوارمقابل رقیب دیرینه ضمن حفظ جایگاه او روی نیمکت استقلال، رکورد بی شکستی او مقابل پرسپولیس را به پنج بازی رساند. در مقابل همتای پرسپولیسی منصوریان هم چنین رضایتی را بعد از سوت پایان مسابقه حس کرد. برق شادی در چشمان برانکو ایوانکوویچ پشت میکروفون نشست خبری دیده شد. او که خیلی ها بعداز پیروزی خیره کننده دربی قبلی، تیمش را برنده از پیش تعیین شده دربی83 می دانستند هم از حفظ رکورد شکست ناپذیری اش در دربی چندان دلخور نبود. همین رضایت دو طرف باعث شد ساق بازیکنان فرمانی از سوی نیمکت ها برای حمله و یورش به سوی دروازه حریف ندهد.

شش/ دروازه بان های عشق کلین شیت
نمایش ستاره های میلیاردی پرسپولیس و استقلال در هشتادوسومین دیدارشان آن قدر بی انگیزه و سطح پایین بود که بار دیگر برخی هواداران دوتیم با تردید به سلامت مسابقه نگاه کردند و  احتمال بازگشت سریال تکراری مساوی ها با جمله معروف «کار خودشونه!»؟ هم مطرح شد.
اما در این میان نقش دو دروازه بان برتر فعلی فوتبال ایران چندان هم بی اثر نبود. بیرانوند برای چهارمین کلین شیت پیاپی در نخستین دربی زندگی اش خیلی انگیزه داشت و حتی لو دادن توپ جلوی دروازه مقابل بهترین گلزن استقلال هم موجب نشد تا او توپ را رها کند. در مقابل رحمتی بدون کلین شیت ایستاده بود که برای حیثیت فوتبالی اش وارد زمین شده بود. سیدمهدی، در هر پنج مسابقه قبلی اش گل خورده بود و تکرار این موضوع در دربی می توانست تصویر او در ذهن هواداران را مخدوش کند. سید گرچه در آخرین دقیقه وقت اضافه توپ را نتوانست از درون دروازه بیرون بکشد اما با خوش اقبالی دچار بدشانسی دربی رفت سال قبل(گل بنگستون) نشد و پرچم کمک داور نجاتش داد تا دوباره شارژ روحی شود.

پنج/ غیبت بازیکنان پراشتباه سابق
یکی دیگر از دلایل گل نداشتن دربی 83 که طبیعتا کار را به تساوی دو غول فوتبال ایران کشاند، غیبت بازیکنان پراشتباه گذشته دو تیم بود. از سوشا مکانی گرفته تا حنیف عمران زاده و نورمحمدی و بنگر و یا حتی دفاع راست لرزان سال گذشته آبی ها...  محمد انصاری و محسن ربیع خواه از پرسپولیس و فرشید باقری و فرشید اسماعیلی و مجید حسینی از استقلال تازه واردهای دربی ، کمتر اشتباه کردند و به حریف فرصت نفس کشیدن ندادند.

چرا دربی 83 بدون گل مساوی شد؟/از«کارخودشونه» تا «طلسم آقای صفر»

چهار/ ستارگان بی اثر تبعیدشده به نیمکت
تصور می شد دربی رفت لیگ شانزدهم با انبوهی از ستاره های جدید دو تیم شامل بختیاررحمانی، کاوه رضایی، ساسان انصاری و بقیه تازه های این مسابقه، حتما جذاب تر از دربی قبلی دربیاید اما گل سرسبد این بازیکنان حتی به ترکیب مسابقه هم راه پیدا نکرد و جزو بازیکنان نعویضی هم نبود.
بازیکنانی که پیراهن استقلال برای شان گشاد است و زودتر از آنچه به بلوغ برای بازی در این دو تیم برسند، صاحب پیراهن شان شدند. در این میان یک خرید موفق و جدید هم بود که می توانست جور ستاره های کمسو را به دوش بکشد. ساسان انصاری که در دو هفته بازی در فولاد دو گل زده، در همین پرسپولیس نیمکت نشین محض بود و ناچار شد برای بازگشت رضاییان، به اهواز برگردد. همان رامینی که برخلاف تصورش، حتی فرصت یک دقیقه حضور در زمین پیدا نکرد. نبودن همین مدافع راست سرعتی و ملی پوش هم که یکی ازبهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران است، به صف طولانی دلایل بدون گل شدن مسابقه اضافه می شود. مهدی طارمی، کاوه رضایی و علی علی پور هم اندک فرصت های به دست آمده را با بذل و بخششی سخاوتمندانه هدر دادند.

سه/ رو شدن دست هردو سرمربی و نداشتن پلان B
فوتبال ایران سالهاست که با فقر دانش روز دنیا مواجه است. این سطح پایین مسایل تاکتیکی و بازی بدون تحرک و ایستای دو تیم بدون کمترین تغییر نسبت به بازی های گذشته نشان دهنده چیست؟ هیچ کدام از هواداران دو تیم از کادرفنی تیم موردعلاقه شان سورپرایزی ویژه دربی ندیدند. این روزها شاید با گوش دادن به حرف اغلب تماشاگران دو تیم بتوان تاکتیک پویاتری از آنچه دو سرمربی روز جمعه به بازیکنان شان آموختند، پیدا کرد. 
علیرضا منصوریان که همچنان به ارسال های خسروحیدری دل خوش کرده بود با قرارگرفتن یک مدافع ثابت همیشگی بنام ربیع خواه مقابل او که چندان میلی به نفوذ نداشت، آچمز شد و هیچ طرح جایگزینی نداشت. یک تماشاگر معترض استقلال به طعنه می گفت:« اگر خسرو از فوتبال خداحافظی کنه،دیگه باشگاه استقلال هم منحل می شه!» 
در مقابل برانکو هم همه نوآوری اش را به تغییر جای عالیشاه و احمدزاده خلاصه کرده بود و حتی تعویض هایش را هم در همان دقایق همیشگی و با همان مهره ها برنامه ریزی کرد. مربی خارجی که لقب پرفسور را با خود یدک می کشد در تقابل های مهم و بزرگ همچنان محتاط است و گرچه هنوز حتی یک حلبی(چه رسد به جام) هم برای پرسپولیس به ارمغان نیاورده ، حس می کند باید از داشته هایش(!) نگهبانی و حفاظت کند.
به این ترتیب باید برای جذاب تر شدن دربی و دیدن تاکتیک های متنوع منتظر ورود مربیانی بزرگ تر و در قواره بین المللی به لیگ ایران بود کاری که چینی ها و قطری ها و اماراتی ها سالهاست که در لیگ شان انجام می دهند و نتیجه اش را هم با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا گرفته اند، گرچه فعلا با این اوضاع و احوال مالی، ایوانکوویچ بهترین گزینه ای است که می شود برای تیم ناکام مانده قرمز در لیگ های یک دهه اخیر ، پیدا کرد.

دو/ طلسم فغانی روی صفر!
شاید در حد یک خرافات هم بشود طلسم علیرضافغانی را دلیل تساوی بدون گل دربی 83 دانست! داوری که برای سومین بار در مسابقات لیگ شانزدهم دقیقه 90 را با نتیجه صفر بر صفر سوت زد و مرد بازی‌های صفر لقب گرفت.برای اولین بار در هفته اول امسال فغانی بازی نفت آبادان و صبای قم را سوت زد و این بازی 0-0 تمام شد.
دومین بازی او ماموریت قضاوت یافت، داوری برای تیم استقلال خوزستان که معمولا پرگل‌ترین بازی‌ها را داشت، بود که برابر پدیده سوت زد و بازهم بازی 0-0 تمام شد. سومین دیداری که امسال داور فینال المپیک قاضی اش بود دربی83 بود که  بدون گل تمام شد.

یک/ویروس تیم ملی وتعطیلات تمام نشدنی لیگ
مهمترین مساله‌ای که تیم های بالانشین لیگ امسال را تهدید می کند، ویروس تیم ملی است. یکی از اصلی ترین مهره هایی که می توانست طلسم دروازه های جمعه را بشکند به این مسابقه نرسید. غیبت وحیدامیری حاصل مصدومیت در تیم ملی است همان موضوعی که در فوتبال اروپا با اسم «ویروس تیم ملی» خوانده می شود و پرسپولیس کاملا با آن مواجه است. 
همچنین سایر ستاره های پرتعداد ملی پوش دو تیم، از ابتدای فصل غیر از تمرینات باشگاهی در سفرها و بازی ها و اردوهای طولانی تیم ملی هم حضور داشتند و بارها تحت فشار فیزیکی بدنسازی ها قرار گرفته اند.
درکناراین دلیل مهم، تغییر ریتم تیم ها با تعطیلات پیاپی و چند هفته ای است که باعث می شود مکررا با تعطیلات لیگ مواجه‌ شده و 6 بازیکن ملی‌پوش در پرسپولیس و سه استقلالی عملا از برنامه‌های برانکوو منصوریان خارج شوند. این دوگانگی البته از نظر شکل تمرین هم صدق می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
هشت / فوتبال ما بیشتر از این نیست
تابناک بزار یک چیز عحیب ولی واقعی برات بگم بنگاههای شرطبندی خارج مخصوصا" شرق آسیا توی این لیگ دست دارند امکان مدرک رو کردن نیست ولی مافیا داره از هر دو تیم عمدا" بد بازی میکردن فیلم بازی رو دوباره نگاه کنید....
نه / کلا سر کاریه!
ایول ودمتون گرم که منصفانه و بدون جانبداری از یکی از دوتیم واقعیتو گفتین.دست مریزاد و خسته نباشین
با عرض تأسف باید عرض کنم که باند بازی و دستان کثیف مافیایی در ورزش ایران و تاثیر آن در نتایج بازیها کاملاً مشهود است. و از اینکه به فرم اینور آبیها در امتیازات تمام بازیها کّلی پول رد و بدل میشود لحظه ایی شک به خودتان راه ندهید.. ورزش در ایران از فرم پهلوانی خود خارج شده است و در کمال تأسف افتاده است در دستان یکمشت بیسواد و بی وجدان که بویی از غیرت و مردانگی در آنها یافت نمیشود... من دلم برای جوانان ورزشکار ایران میسوزد که خود را دو دستی تحویل این کثافتهای از خدا بیخبر میدهند و آینده خود را با تصمیمات غلط این معلونها به تباعی میکشانند نمونش آقایان طارمی و رضایان در تیم پرسپولیس است...
اگه یک باردیگه تماشاچی ها قهرکننددرست میشه،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل