بازدید 12339
۴
چند پیش پرده از حساس ترین مصاف فوتبال ایران؛

جمعه شهرآورد 83 پرسپولیس و استقلال/ به جدول نگاه نکن!

مصاف دو تیم پرسپولیس و استقلال، بزرگترین دیدار فوتبال ایران است، حتی اگر آمار و نتایج و فاصله امتیازی دو تیم در جدول لیگ با هم قابل قیاس نباشد. قرمز و آبی در حالی عصر فردا (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار کننده هشتاد و سومین دربی پایتخت خواهند بود که استقلال هنوز طعم برد را نچشیده و در مقابل پرسپولیس شکستی در پنج بازی ابتدایی اش تجربه نکرده است؛ اما تاریخچه نیم قرن تقابل این دو همشهری، نشان می دهد نتایج دربی تهران چندان تابع پیش بینی ها نیست.
کد خبر: ۶۲۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 15 September 2016
پرسپولیس و استقلال در حالی فردا (جمعه) در ورزشگاه آزادی برگزار کننده هشتاد و سومین دربی پایتخت خواهند بود که تا پیش از این دیدار استقلال هنوز طعم برد را نچشیده و در سمت مقابل پرسپولیس شکستی را در پنج بازی ابتدایی خود در لیگ شانزدهم متحمل نشده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»، روی کاغذ شانس برد پرسپولیس در این بازی 70 درصد است؛ اما فوتبال را روی کاغذ بازی نمی‌کنند، بلکه در چمن همه چیز ممکن است.

آمارها نشان می‌دهد که باید منتظر شروعی خوب از استقلال و پایانی بهتر از پرسپولیس باشیم. پرسپولیس فقط هشت گل در نیمه اول دربی‌های لیگ برتری به ثمر رسانده و استقلال هم در همین چند مسابقه ای که برگزار کرده، شروع مناسبی داشته است، ولی نتوانسته از اندوخته هایش مراقبت کند.

جمعه شهرآورد83/ به جدول نگاه نکن!

چند پرده از دربی 83 را با هم مرور می کنیم.

اپیزود اول/ برانکو-منصویان
 
جالب است که مهم‌ترین تقابل این دربی، درون زمین چمن رقم نخواهد خورد، بلکه روی نیمکت ها و بین سرمربیان دو تیم در جریان است. معادله برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان!
منصوریان فصل قبل در یک بزنگاه مهم با نفت شکست پرسپولیس را رقم زد تا این نتیجه به قیمت از دست رفتن جام برای پرسپولیسی ها و رسیدن آن به عبدالله ویسی و شاگردانش تمام شود و در نهایت دست برانکو از جام کوتاه ماند.

منصوریان فصل قبل با نفت توانست از پرسپولیس برانکو ٤ امتیاز بگیرد و تنها یک امتیاز به سرخ پوشان داد؛ همین موضوع انگیزه فراوانی به استقلالی ها داده که فردا در دربی با علی منصور شگفتی بیافرینند.

در مقابل ایوانکوویچ این فصل دو شاگرد ممتاز کلاس منصوریان یعنی علی بیرانوند و وحید امیری را جذب کرد. آنها حالا در خدمت پرسپولیس‌اند؛ هرچند امیری مصدوم است، منصوریان هم چنین مهره تمام کننده ای ندارد.

هر چقدر که منصوریان برابر پرسپولیس خوب نتیجه گرفته، مرد کروات قرمزها هم مقابل استقلال کارنامه ای درخشان داشته است. او استقلال را با قلعه نویی و مظلومی شکست داده و می داند بردن رقیب آبی پوش برای پرسپولیسی ها هم اندازه فتح جام ارزش دارد. برانکو برای افزایش محبوبیت خود به میدان می آید.


اپیزود دوم/ ستاره های دوتیم تا اینجای لیگ

 پرسپولیس:علیرضا بیرانوند
 
تنها یک گل خورده و چهار کلین شیت آماری رویایی برای شروع کار بیرانوند در پرسپولیس است تا او را بدون شک ستاره اول این فصل قرمزها بدانیم؛ هرچند دفاع مستحکم پرسپولیس هم سهم زیادی در این آمار داشته است. این عملکرد علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس او را به ترکیب فیکس تیم ملی هم رساند و او در مقدماتی جام جهانی هم گلی دریافت نکرده است و همین موضوع بر مصایب استقلال خواهد افزود.

استقلال: خسرو حیدری
 
خسرو حیدری تنها بازیکنی است که در اندازه های خودش برای استقلال و منصوریان بازی کرده و در روزهایی که استقلال حال خوشی ندارد، با باتجربه ای که دارد مانع سقوط بیش از پیش آبی ها شده است. سانترهای خسرو می تواند در بازی های بزرگ به داد این تیم برسد. او مقابل ماشین سازی هم سرحال نشان داد تا با سه پاس گل، بهترین پاسور لیگ و بهترین مهره استقلال باشد.

اپیزود سوم/ سوابق آماری
 
آبی های شهر تهران برای آخرین بار در دربی شماره 73 موفق به شکست دادن رقیبت سنتی خود شدند؛ این دیدار که در هجدهم آذر سال 1390 در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد، با برتری قاطعانه سه بر صفر آبی پوشان همراه بود. حال باید دید استقلالی ها می توانند در دربی شماره هشتاد سوم و پس از 10 دربی و حدود پنج سال بدون کسب پیروزی، فاتح مصاف سنتی فوتبال ایران شوند یا خیر؟

در سمت مقابل اگر پرسپولیس در بازی فردا شکست نخورد، می تواند تعداد دربی های متوالی بدون شکست خود را به عدد ده رسانده و رکورد این کار را که پیش از این نه بازی بود، بشکند. همچنین برد پرسپولیس می تواند آنها را به رکورد چهار برد پیاپی آبی ها که هنوز چیزی از آن نمی گذرد، نزدیک کند و عامل کری را از رقیب بگیرد.



اپیزود چهارم/ شرایط آب و هوایی 
 
آسمان تهران در زمان برگزاری دربی آفتابی است. پس از دربی‌های 81 و 82 که زیر باران برگزار شد، حالا شاهد هوایی صاف خواهیم بود. باد در زمان برگزاری بازی نسبت به قبل از شروع مسابقه و بعد از پایان آن، کمی بیشتر خواهد بود. سرعت باد از ساعت 17 تا 19 به بیست کیلومتر در ساعت خواهد رسید. رطوبت هوا یازده تا دوازده درجه است. در زمان برگزاری دربی مقداری پوشش ابر هم در نیمه دوم بیشتر خواهد شد و به 20 درصد می‌رسد.
دمای هوای فردا تهران در محل برگزاری مسابقه بین 33 تا 34 درجه خواهد بود که بسیار گرم است. این درجه در پایان برگزاری بازی به 32 درجه می‌رسد.

اپیزود پنجم/ داوری!

قضاوت، تقریبا همیشه یکی از مباحث اصلی دربی تهران بوده است. طرفداران و عوامل هر دو تیم معمولا پس از سوت پایان، معتقدند حق آنها پایمال شده و داور می توانست به سود آنها یا علیه تیم رقیب تصمیماتی بگیرد.

 تیم داوری دربی 83 شامل علیرضا فغانی ـ رضا سخندان ـ محمدرضا منصوری است که همین چندی پیش دیدار فینال فوتبال المپیک را سوت زدند. گروهی که امید اصلی درخشش داوری ایران در جام جهانی پیش رو در روسیه هستند. آنها آنقدر درخشیده اند که اصلا از قضاوتشان در فینال جام جهانی 2018 هم تعجب نخواهیم کرد. فغانی قضاوت فینال جام ملت های آسیا در استرالیا و فینال جام باشگاه های جهان را نیز بر عهده داشته است تا اصلا بابت تجربه قضاوت بزرگ نگران نباشیم.

حمایت تماشاگران و برخورد حرفه ای بازیکنان دو تیم می تواند فغانی را در تصمیمات درست تر یاری کند. این بازی سومین قضاوت علیرضا فغانی در داربی تهران است و بدون تردید او می تواند دربی های زیاد دیگری را هم قضاوت کند.
 

اپیزود آخر/ ترکیب احتمالی دو تیم
 
برای استقلال احتمالا این نفرات در شروع مسابقه به میدان می روند: مهدی رحمتی، هرائر مگویان، رابسون جانواریو، لئوناردو پادوانی، وریا غفوری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، جابر انصاری، خسرو حیدری، فرشید اسماعیلی و کاوه رضایی.
 
بختیار رحمانی می تواند یکی از تعویض های قطعی استقلال باید اما زمان این تغییر بستگی به نتیجه مسابقه دارد. اگر آبی ها نیمه اول را ببازند شاید از شروع نیمه دوم بختیار به بازی بیاید و در غیر این صورت در بیست دقیقه پایانی برای حفظ توپ و نتیجه.

برای پرسپولیس تقریبا همه چیز مشخص است به جز یک موضوع: رامین رضاییان. در صورت انتقال حسین ماهینی به جناح راست با هدف کنترل خسرو حیدری و پوشش ضعف ربیع خواه، رامین از ابتدا بازی خواهد کرد.
 
در این صورت برانکو با بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، امید عالیشاه، مهدی طارمی و علی علیپور بازی را شروع خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اپیزود؟ بله بله... تابناک جان یه بار به ملت می گی فارسی رو پاس بدارین بعد خودت می نویسی اپیزود؟ در ضمن اون اپیسود هست...
دولت باید به جای بها دادن به این دو تیم که به شدت طرفداران آنها در کشور ریزش کرده و در حال حاضر طرفدار چندانی ندارند و فقط باعث اتلاف بودجه ورزش کشور می شوند از تیم های اصیل و ریشه داری مثل شموشک نوشهر پاس همدان البدر بندر کنگ سپید رود رشت مس کرمان و شهرداری اردبیل حمایت کند
تاریخ مصرف این دو تیم سوسول به سر آمده
انصافاً متاسفانه زمانی که یکی از تیم ها می بازد هوادار نماها دست به حرکات زشت و مذموم می زنند
ياشاسين تراختور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها