بازدید 22938
۱
بسته خبری «تابناک»؛

تاخت و تاز دبیرکل یک حزب ناشناخته به روحانی/ادعای دیدار چندساعته مرتضوی با احمدی‌نژاد/چند درصد مردم ساپورت و چند درصد مردم چادر را ترجیح می‌دهند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: واکنش احسان علیخانی پس از شنیدن گلایه‌های ابوالفضل پورعرب/ انتقاد شدید روحانی مشهور از «یالثارات» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 15 September 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

موحدی کرمانی مسئول کمیته انتخابات اصولگرایان شد

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز مسوولیت کمیته انتخابات اصولگرایان را عهده‌دار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اعلام این خبر اظهار کرد: قرار است با شکل‌گیری کمیته انتخابات اصولگرایان، با همه احزاب اصولگرا وارد گفت‌وگو شویم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا احزابی چون جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری نیز وارد ائتلاف اصولگرایان خواهند شد یا نه، اظهار کرد: دعوت ما یک دعوت عام است و از همه احزاب اصولگرا دعوت کرده‌ایم و ان شاءالله این احزاب نیز به دعوت ما پاسخ خواهند گفت، البته ما هنوز وارد فاز گفت‌وگو با احزاب اصولگرا نشده‌ایم. مصباحی‌مقدم همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی با آیت‌الله محمد یزدی اظهار کرد: ظاهراً هنوز این دیدار انجام نشده است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

کلینتون و ترامپ از سلامت جسمی خود گزارش دادند

دونالد ترامپ در یک برنامه تلویزیونی اطلاعات پزشکی‌اش را داده است و از سوی دیگر هم پزشک هیلاری کلینتون می‌گوید او 'سالم و مناسب' برای ریاست‌جمهوری است. این دو نامزد دو حزب عمده آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری، از سال‌خورده‌ترین کسانی هستند که تا کنون در آمریکا نامزد این سمت شده‌اند و در ماه‌های گذشته زیر فشار بوده‌اند که جزئیات وضعیت سلامتی خود را با افکار عمومی آمریکا در میان بگذارند. آقای ترامپ دو ماه پیش ۷۰ ساله شد و خانم کلینتون تا یک ماه و نیم دیگر ۶۹ ساله می‌شود. بحث‌ها در این باره به‌خصوص از روز یک‌شنبه بالا گرفت که هیلاری کلینتون در یک برنامه عمومی حالش بد شد. فرارو این خبر را منتشر کرد.

تاخت و تاز دبیرکل یک حزب ناشناخته به روحانی

دبیرکل حزب ناشناخته مردم ضمن اینکه مدعی شد حزبش چند میلیونی است گفت از احزاب منحله به کمیسیون ماده ۱۰ شکایت کرده است شیخانی دبیرکل حزب مردم گفت: حزب مردم یک حزب چند میلیونی است، ما در ائتلاف خود با دیگر احزاب قطعاً خط قرمز‌هایی را تقسیم کردیم به عنوان مثال احزاب منحله را قبول نداریم و با احزاب و تشکل‌هایی هم که خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند ائتلاف نمی‌کنیم. ما امروز می‌بینیم که برخی از سران احزاب منحله با پرچمداری احزاب و تشکل‌هایی ناشناخته در فرایندهای سیاسی دخالت دارند که من در همین مورد به کمیسیون ماده 10 احزاب شکایت کردم. ما جزو 500 نفری بودیم که از روحانی حمایت کرد اما روحانی به مانفس حزب ما هیچ توجهی نکرد و برنامه‌های ما را در کشویش گذاشت تا خاک بخورد. من به آقای روحانی گفته بودم که دولت یازدهم میراث چه چیزی است اما وی توجه نکرد بنابراین اگر روحانی این معایب را برطرف نکند به راند دوازدهم نمی‌رسد. 70 درصد مجموعه قوه مجریه اصلاً مشی روحانی را قبول ندارند، روحانی پس کی می‌خواهد دست به تغییر بزند. فصل پوست اندازی کابینه دقیقا چه زمانی است؟ عدم مقبولیت وی در قوه‌ای که ریاستش بر عهده روحانی است به پاشنه آرشیل تبدیل شده است. فارس این خبر را منتشر کرد.

محمود احمد‌ی‌نژاد‌ د‌ر حال تست کردن شورای نگهبان است

ابوالقاسم رئوفیان د‌بیرکل حزب ایران زمین درباره هدف تحرکات سیاسی احمدی‌نژاد گفت؛ د‌ر خلال سفرهاي استاني آقاي احمد‌ي‌نژاد‌ به نقاط مختلف كشور، وي مي‌كوشد‌ تا جامعه را از نظر تمايل براي كاند‌يد‌اتوري خود‌ تست ‌كند‌. اقبال مرد‌م د‌ر استان‌هاي مختلف مي‌تواند‌ د‌ر تصميم‌گيري او براي حضور يا عد‌م حضور او د‌ر انتخابات تاثيرگذار باشد‌. او د‌ر حال تست نخبگان، شوراي نگهبان و اقبال مرد‌م نسبت به خود‌ است و بعيد‌ است با بررسي شرايط احمد‌ي‌نژاد‌ تصميم به كاند‌يد‌اتوري بگيرد‌. البته اين احتمال وجود‌ د‌ارد‌ كه از فرد‌ي نزد‌يك به خود‌ د‌ر انتخابات ٩٦ حمايت كند‌ چرا كه ممكن است شوراي نگهبان صلاحيت او را براي ورود‌ به جايگاه رياست‌جمهوري تاييد‌ نكند‌. روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.

خوشحالی نتانیاهواز حج نرفتن ایرانیان

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامۀ «Times of Israel» گفت: ما خوشحالی خود را از عدم حضور حجاج ایرانی در حج پنهان نمی‌کنیم. امیدوارم در سایۀ سیاست جدید عربستان، صلح و سازش میان "اسرائیل" و کشورهای عربی برقرار شود. کمپینی با نام «حج؛ پیام صلح» که از سوی عربستان ایجاد شده است، می‌تواند گامی عملی برای زنده کردن صلح جهانی میان اسلام و سایر ادیان، به ویژه یهودیت باشد و به زودی به صلح میان "اسرائیل" و کشورهای اسلامی بینجامد! یقین داریم مانع اصلی صلح در خاورمیانه در دهه‌های اخیر، ایران بوده است . حج، عبادت و رفتاری متمدنانه است و نباید به شعارهای سیاسی و طایفه گرایانه آلوده شود . اختلافاتی با عربستان داریم، اما در سایۀ سیاست جدید عربستان می‌توان آن را حل کرد. ساعت 24 این خبر را منتشر کرد.

انتقاد عضو هیات رییسه مجلس از حاشیه‌سازی بر سر FATF

غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساله (FATF) در کشور، گفت: دولت درباره اجرای این موضوع هیچ تصمیمی نگرفته و به طور قطع برای اجرا از رهبری معظم انقلاب اجازه خواهد گرفت و به صورت قانونی انجام می شود. وی تاکید کرد: عده ای در کشور به این موضوع دامن زده اند و همه را سرگرم کرده اند. مگر ما بیکار هستیم که مردم را سرگرم چنین مسائلی می کنیم، امروز پرداختن به مسائل حاشیه ای هیچ سودی برای نظام، کشور، مردم و رهبری ندارد و باید از این مباحث پرهیز کرد. امسال اعتبارات هزینه ای و جاری کشور در قانون بودجه 208 هزار میلیارد تومان است که بعید است بتوانیم این رقم درآمد داشته باشیم تا به این میزان اعتبار برسیم و این یعنی اینکه کشور با هزینه سنگین قابل اداره کردن نیست. صرف شعار مرگ بر آمریکا گفتمان رهبر انقلاب تحقق نمی یابد، باید فرهنگ کار و تلاش به همراه تفکر و عقلانیت در جامعه گسترش و ترویج یابد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

دیدار مرتضوی با احمدی‌نژاد


سعید مرتضوی بعد از انتشار نامه اعلام شرمندگی و تأسف از رخداد جنایت کهریزک که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته، دیروز در خیابان مقدس‌اردبیلی به دفتر محمود احمدی‌نژاد واقع در ولنجک سر زده و چند ساعتی را آنجا گذرانده است. روزنامه وقایع اتفاقیه ضمن انتشار این خبر، تصویری را در این زمینه منتشر کرد.

افشاگری تلخ سرپرست پرسپولیس پس از ۵ سال

در ماه بهمن سال ۱۳۹۰ تیم استقلال با هدایت پرویز مظلومی یکی از تلخ ترین دربی های خود را تجربه کرد. در حالی که  آبی پوشان تهرانی با نتیجه دو  بر صفر از پرسپولیس پیش بودند سه گل دریافت کردند. آن روز سه ستاره تیم پرسپولیس متشکل از  مهدی مهدوی کیا، ایمون زاید و حسین بادامکی پایه گذار گل های سرخپوشان شدند تا دنیزلی قهرمان لقب بگیرد. پس از گذشت ۵ سال از این دربی تلخ برای استقلالی ها  محمود خوردبین، سرپرست تیم پرسپولیس  پرده از یک اتفاق مهم قبل از آن دربی برمی دارد.خوردبین می گوید: می توانید از سردار رویانیان درباره اتفاقات آن بازی بپرسید. دنیزلی که بعد از آن بازی قهرمان لقب گرفت چند روز پیش از دربی نامه ای را به مدیریت باشگاه ارسال کرد و در آن خواستار اخراج سه بازیکن شد و آن سه بازیکن همان سه ستاره دربی یعنی مهدوی کیا، زاید و بادامکی بودند.

«۳ درصد مردم ساپورت و ۴۶ درصد چادر را ترجیح می‌دهند»

بر اساس نتایج اعلام شده یک نظرسنجی که مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران انجام داده است ۴۶ درصد مردم ایران پوشش چادر را ترجیح می‌دهند. همچنین در این آمار آمده است که تنها ۳.۲ مردم ایران پوشیدن ساپورت را ترجیح می‌دهند.این آمارها نتایج آخرین نظرسنجی‌ای است که ایسپا در سال ۹۴ انجام داده است. حالا همین موسسه قرار است موج دوم پیمایش «پوشش و حجاب ایرانیان» را نیز به سفارش سازمان تبلیغات اسلامی انجام دهد. پیمایشی که با ۵۰۰۰ نمونه از بین زنان ۱۵ تا ۷۵ ساله ایرانی انجام خواهد شد.پیش از این نیز وزیر کشور در آماری گفته بود ۹۵ درصد زنان ایران به حجاب اعتقاد دارند. وی این آمار را در پاسخ به سوال علی مطهری از وی در مورد اقدامات وزارت کشور در مساله حجاب در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

صادق خرازی: جوانان اصلاح‌طلب را سرکوب کردند

خرازی با انتقاد از اینکه بسیاری از کسانی که شعارهای دموکراتیک می‌دهند هنوز استبدادی هستند، اضافه کرد: برخی، در دو سال گذشته جوانان اصلاح طلب را به جرم مشورت نکردن چنان سرکوب کردند که اکنون وقتی آن جوانان را می بینند خودشان شرمنده می‌شوند.وی تاکید کرد: ما در برابر کسانی که گوهر انقلاب را حفظ کردند مسئولیم و باید قدر این جوانان را بدانیم و عدالت را در موردشان رعایت کنیم.وی به اعضای حزب ندای ایرانیان توصیه کرد؛ محکم پشت هم بایستند.وی افزود: ما دنبال قدرت نیستیم و برای قدرت هر کاری نمی‌کنیم، آرمان ما این است که با افتخار می گوییم می خواهیم روزی فقر را از جامعه ریشه کن کنیم البته نه با شعار بلکه با عمل.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

تماس آمریکا با ابراهیم یزدی

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی که در دوران نهضت اسلامی در میدان مبارزه علیه رژیم پهلوی حضور فعال و موثری داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری بود؛ از همین‌رو خاطرات این روحانی مبارز می‌تواند گره‌های تاریخی فراوانی را بگشاید.خاطرات آیت الله خزعلی در دوران حیاتشان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده و کتاب خاطرات وی برای استفاده محققین و مردم منتشر شده است. از این رو، "پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی" در سالروز درگذشت آیت الله خزعلی بخش هایی از خاطرات وی را منتشر می کند که در بخشی از آن می خوانیم:« : «وقتى محمدرضا پهلوى از ایران رفت دولت آمریکا توسط ابراهیم یزدی با امام(ره) تماس گرفت و سعى کرد توسط او امام(ره) را از آمدن به ایران منصرف کند.»

درخواست منصوریان از بازیکنان پرسپولیس

سرمربی تیم استقلال یک روز مانده به دربی هشتاد و سوم با آرزوی موفقیت برای بازیکنان تیم استقلال، از بازیکنان پرسپولیس برای شرکت در یک کار خیر دعوت کرد. منصوریان به دعوت از کریم باقری و تیم پرسپولیس خواست که آنها نیز بازدید از این خانه را در دستور کار خود قرار دهند.وی افزود: فردا فارغ از هر نتیجه‌ای در بازی دربی کنفرانس خبری خود را با بیماران EB شروع خواهم کرد.سرمربی تیم استقلال افزود: بچه‌های تیم پرسپولیس نیز بسیار عاطفی هستند و می‌دانم که این دعوت ما را اجابت می‌کنند.وی در خصوص بازی دربی فردا گفت: بردهای خود را در بازی فردا به این بیماران تقدیم می‌کنیم.

وزرات ارشاد تکلیف کنسرت در مشهد را روشن کرد

علی جنتی در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی خیرساز کشور در زنجان، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت موسیقی در کشور گفت: مشکل خاصی در زمینه موسیقی در کشور وجود ندارد و موسیقی فاخر را یکی از موارد ضروری برای نشاط و سرگرمی در کشور می‌دانیم و از هنرمندان فعال در این زمینه حمایت می‌شود.وی درباره مشکلی که در استان خراسان‌رضوی پیش آمده بود، خاطرنشان کرد: مشکلی در کشور در زمینه موسیقی وجود ندارد و فقط در شهر مشهد شاهد موردی بودیم که با کوتاه آمدن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد حرمت امام رضا (ع) در آن شهر حفظ شود.این مسئول اظهار کرد: در برخی استان‌ها قضات به منظور پیشگیری مانع برخی فعالیت‌های موسیقیایی می‌شوند که به دنبال حل و فصل آن هستیم.

انتقاد شدید روحانی مشهور از «یالثارات»

محمدرضا زائری از چهره‌های فرهنگی و روحانیون مشهور تهران، در یادداشتی عملکرد هفته‌نامه «یالثارات» را مورد انتقاد شدید قرار داد.در بخشی از این یادداشت که با عنوان «کدام خونخواهی؟ کدام حسین؟» در ماهنامه «خیمه» منتشر شده است، می‌خوانیم: «در دنیای امروز موضوعات مختلفی مانند حفظ حرمت‌ها و قداست‌ها و ارزش‌ها، حجاب و حیا و عفاف، تقدس‌زدایی و عادی‌سازی اهانت‌ها، پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و ... می‌تواند زمینه و مجال بروز چالش‌ها و درگیری‌های جدی و سوء‌تفاهم‌های عمیق باشد. یکی از این چالش‌ها و درگیری‌ها ماجرای واکنش نشریه "لثارات الحسین" به کیفیت حضور برخی هنرمندان و هنرپیشه‌های سینما روی فرش قرمز در جشن هنری حافظ در تالار وحدت تهران بود. حالات و اشکالی که به طور طبیعی در چنین فضایی و از چنین اشخاصی دیده می‌شود، قطعا مورد تأیید افراد مؤمن و مذهبی نیست و با معیارهای دینی و شرعی نمی‌توان آن را توجیه و تحمل کرد اما واکنش در مقابل چنین رفتارها و صحنه‌هایی چگونه باید باشد و آیا معیارها و شاخص‌های دینی و اخلاقی ما اجازه هر گونه واکنشی را می‌دهد؟

واکنش کیهان به بازتاب عذرخواهی مرتضوی

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود واکنش عجیبی به بازتاب نامه عذرخواهی سعید مرتضوی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها داشت.این روزنامه در مطلبی با عنوان «چرخ خیاطی!» در ستون «گفت و شنود» خود نوشت: «گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای عذرخواهی سعید مرتضوی از خانواده سه‌ متهم به آشوب‌های فتنه 88 را که در کهریزک فوت کرده بودند، با آب و تاب پوشش داده و خواستار توبه واقعی او شده‌اند!

گفتم: مرتضوی با این که دادستان بوده و فقط دستور بازداشت آنها در کهریزک را داده بود و بدون آن که در فوت آن سه متهم نقش داشته باشد، عذرخواهی کرده است ولی سران و اصحاب فتنه که ده‌ها انسان بی‌گناه را به قتل رسانده‌اند، با دشمنان تابلودار مردم نظیر جرج سوروس صهیونیست ملاقات پنهان داشته‌اند، مسجد آتش زده‌اند، از آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای آشوب و بلوا دستور گرفته‌اند و... چرا توبه نمی‌کنند؟!گفت: خب! مرد حسابی! آنها می‌دانند که جنایات و جرم‌شان آن قدر سنگین است که اگر صد بار هم توبه کنند، باز هم باید هر کدامشان صد بار اعدام شوند.گفتم: یکی از دزدان سر گردنه که دستش به خون صدها بی‌گناه آلوده بود، فوت کرد. پسرش خواب دید که در یک سالن بزرگ همه مجرمان را نگه داشته‌اند و هر کدام را به خاطر هر گناهی که کرده‌اند با زدن یک سوزن نشان می‌کنند. پرسید: پدرم کجاست؟ گفتند: چند‌روزی است که زیر چرخ خیاطی است!»

واکنش احسان علیخانی پس از شنیدن گلایه‌های ابوالفضل پورعرب

احسان علیخانی پس از تماشای گفت‌وگوی ابوالفضل پورعرب با فریدون جیرانی درباره گلایه‌های بازیگر «دست‌های آلوده» اظهارنظر کرد.مجری «ماه عسل» در این رابطه در اینستاگرام نوشت: «حتما ایشون رو می‌شناسین ، جناب ابولفضل پورعرب ...امروز اتفاقی قسمتی از مصاحبه ایشون با فریدون جیرانی رو دیدم كه خیلی حالم بد شد و خیلی دلم گرفت از همه چی ، از اینكه قهرمان نسل من گفت : وقتی مدتها مریض بودم و افتاده بودم تو خونه ، مادرم گفت: چرا كسی عیادت تو نمیاد!؟ مریض بودم و فقط میشنیدم مردم میگن : معتاد شدم ، ایدز گرفتم ، خبر مرگم پخش میشد و... اما من سرطان داشتم ، یعنی من آنقدر برای این جامعه مضر بودم !؟ كسی این حرف‌ها رو می‌زد كه روزی ستاره و قهرمان سینمای این مملكت بوده و یكی از دلایل نسل من در دهه ٧٠ برای رفتن به سینما ،،، حتما ایشون هم مثل همه ما در زندگیش اشتباهاتی داشته ، اما ما باهاش چه كردیم !؟ فقط تهمت ، افترا ، شایعه و بی رحمی و... آنقدر كه می‌گفت: دیگه جون و عطش برای كار ندارم ، دلیلشم حتما منم ، شما هستین ، هم صنفی‌های ایشون و مدیران فرهنگی ، اما مهمترین دلیلش زدن حرف مفتِ ، كه آدم خالی می‌كنه از عشق و انگیزه ،،، از خودم شروع می‌كنم ، جناب پورعرب ، به احترام جنابعالی و خاطراتی كه در حافظه من ثبت كردین برای شما كلاه از سر برمی‌دارم و می‌ایستم و آنقدر دست می‌زنم كه یادتان برود ما با شما چه كردیم و از شما عذرخواهی می‌كنم ،،، ببخش ما رو ، این روزها همه از صلح جهانی حرف می‌زنیم اما سال‌هاست كه با همسایه و هم صنفی قهریم !! تو ببخش ، صاحب اسمت را صدا كن ، قد راست كن و تا انتها بجنگ ، تصویر ما از تو قهرمانیست كه تا انتها می‌جنگد حتی در قصه‌ای كه نامردانِ بی شُماری دارد ،،، تماشاگرِ كوچك جنابعالی : احسان علیخانی»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱
خود کیهان یکی از اعضای فتنه است که باید محاکمه شود ما همچنان منتظر می مانیم .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر