بازدید 6470

قرارداد FATF ضرورت بانکی ما در پسابرجام است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاع رسانی مناسبی درباره FATF صورت نگرفته است که جمهوری اسلامی ایران با رعایت اصول قانون اساسی با این قرارداد مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 14 September 2016
علیرضا رحیمی اظهار کرد: متاسفانه در ارتباط با تفاهمنامه FATF اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته و فضای رسانه‌ای کشور به نوعی متاثر از فضای سیاسی شده در حالیکه به لحاظ فنی FATF ضرورت سیستم بانکی ماست و اگر قرار باشد در فرایند تعاملی با سیستم های بین‌المللی کار کنیم، این قرارداد ضرورت بانکی ما در پسابرجام است.

وی افزود: دغدغه هایی که در مورد FATF مطرح شد بعضا موضوعاتی بوده که در قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم قبلا اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست. نکته قابل توجه اینکه توصیه‌هایی که گروه اقدام مالی در مورد ایران داشته مختص ایران نیست بلکه توصیه‌های عمومی است که نسبت به کشورهایی که به این تفاهمنامه ملحق می‌شوند مطرح می‌شود و غالبا توصیه‌های کاربردی بانکی و فنی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:  اساسا نظارت گروه اقدام مالی، نظارت بر عملکرد نقل و انتقال بانکی نیست بلکه نظارت بر فرآیندهاست و قدم اول آن حصول اطمینان توسط خود ایران است که این فرایندها، به نوعی رعایت می‌شود و هم در حوزه پولشویی و تروریسم، سالم سازی فضای بانکی اتفاق می‌افتد. ایران از سالها قبل به این سمت حرکت کرده و این موضوع جدیدی نیست.

به گزارش ایسنا؛ رحیمی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با رعایت اصول قانون اساسی با این تفاهمنامه مواجه می‌شود، درباره دغدغه‌های منتقدان FATF یادآور شد: قطعا رعایت مصالح ملی و الزامات داخلی کشور یک اصل مهم است و جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مقاومت را به عنوان موضوع رسمی خود اعلام کرد و این امر منافاتی با مواضع رسمی جمهوری اسلامی ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل