بازدید 3765

تاکید کمیسیون آموزش بر حمایت جدی از نخبگان

سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر لزوم حمایت جدی از نخبگان توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: متاسفانه آنگونه که باید به این افراد بها داده نمی‌شود؛ در حالی اگر دستگاه‌های اجرایی از آنها استفاده کرده و حمایت کنند جایی برای فرار مغزها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 13 September 2016
میرحمایت میرزاده با تاکید بر این که کمیسیون آموزش قطعا موضوع و مسائل نخبگان را با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مورد بررسی قرار می‌دهد گفت: پیش از این نیز معاون رئیس جمهوری در حوزه علمی و فناوری در جلسه کمیسیون حضور داشته و صحبت‌هایی مقدماتی درباره‌ی نخبگان و مسائل پژوهشی و فناوری انجام شده است.

وی درباره‌ی افزایش مهاجرت نخبگان از کشور اظهار کرد: در خصوص واژه و اصطلاح نخبه متاسفانه تعریف واحد در تمامی سازمانها وجود ندارد و باید در این رابطه به یک توافق کلی برسیم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: متاسفانه تعاریف مختلفی از نخبه در جامعه وجود دارد و هر سازمان بر اساس دیدگاه‌ها و رویکرد خود به آن توجه می‌کند، ممکن است یک دستگاه معتقد باشد که هر کسی در دانشگاه مدرکی بالاتر از کارشناسی داشت، نخبه است یا ملاک کارهای پژوهشی باشد.

نماینده مردم گرمی در مجلس با تاکید بر حمایت جدی از نخبگان صرف نظر از آمار و ارقامی که ارایه می‌شود گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از این افراد و جایگاه و شان آنها حمایت کنند. در واقع مراکز پژوهشی، دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی باید از این افراد استفاده کرده و آنها را در راس قرار دهند. اگر این گونه باشد جایی برای فرار مغزها وجود ندارد.

میرزاده خاطر نشان کرد: مشکلات اینجاست که به این افراد بها داده نمی‌شود و علت هم این است که آن جایگاه علمی و پژوهشی که باید به دست آورند تعریف نشده است.

به گزارش ایسنا؛ وی در پایان اظهار کرد : برای نگه داشتن این افراد باید در انتخاب‌ها و پست‌های سازمانی جایگاهشان تعریف شود. اگر این گونه شود کمتر شاهد این اتفاقات خواهیم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار