بازدید 3231

افزایش نرخ بیمه خودروی رانندگان حادثه آفرین

همتی:بر اساس قانون جدید، قیمت بیمه خودروی رانندگان حادثه آفرین با دیگر رانندگان تفاوت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 11 September 2016
همتی:بر اساس قانون جدید، قیمت بیمه خودروی رانندگان حادثه آفرین با دیگر رانندگان تفاوت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، عبدالناصر همتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بررسی چالش های صنعت بیمه کشور افزود : همه بیمه هایی که در کشور وجود دارند برای مردم قابل استفاده است .


وی تصریح کرد: رانندگان می توانند تا سقف 6 میلیون و 300 هزار تومان بدون استفاده از کروکی از خدمات بیمه استفاده کنند .

همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرباز زدن شرکت های بیمه از ارائه خدمات بیمه ای بدون کروکی به بیمه شوندگان گفت : در همه جای  جهان تمام خودروها بیمه دارند و امکان تقلب وجود ندارد اما در ایران درصدی از خودروها فاقد بیمه هستند و همین امکان تقلب سبب دقیق تر شدن شرکت های بیمه ای می شود .

وی افزود : جلوگیری از هدر رفتن وقت دیگران یکی از مزیت های کروکی نکشیدن در تصادفات سطح پایین است .
همتی ادامه داد : بیمه ها پرد اخت های خسارتی چند هزار تایی دارند و در مواقعی نیاز به بررسی بیشتر سبب توجه به کروکی ها در برخی از تصادفات می شود .

وی افزود : شرکتی مثل بیمه ایران روزانه 2 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث پرداخت می کند و باید پذیرفت با این میزان پرداختی در برخی موارد داشتن دقت لازم است .

رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد : شرکت های بیمه بیش از اینکه دریافت کنند خدمات به بیمه گذاران ارائه می دهند و همین موجب ضرر شرکت ها می شود .

وی علت این ضرر را این طور تصریح کرد : مصوبات دولت و ناهماهنگی با تعیین دیه از طرف قوه قضائیه موجب این ضرر و زیان از سوی شرکت های بیمه است .

همتی گفت : در زمینه درمان هم 34 درصد خسارت های صنعت بیمه در سال 94  در زمینه درمان بوده و علت این نبود سازمان تعیین کننده تعرفه بیمه در کشور است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت : بیمه بدنه جزو بیمه های اختیاری است و تعداد کسانی که این بیمه را دارند در ایران بسیار کم است .

همتی با اشاره به مدل بیمه ها در کشورهای اروپایی گفت :علت خواستن کروکی در برخی از تصادفات وجود شرکت های متعدد بیمه ای در کشور است .

وی افزود : قانون جامع 66 ماده ای بیمه در مجلس تصویب شده است که می تواند خیلی از مشکلات را در صنعت بیمه حل و فصل کند.

همتی گفت : طبق قانون جدید پیش بینی شده است افرادی که دارای نمره منفی بالا و یا نمره مثبت در سابقه رانندگی شان هستند بتوانند در قیمت بیمه خود تغییراتی بدهند.

تعداد بازدید : 18


وی ضمن گله مندی از راهنمایی و رانندگی خاطر نشان کرد : از راهنمایی و رانندگی می خواهیم سامانه خود را روی شرکت های بیمه باز کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد : مسئله عمر مفید و پیمایش خودرو در قانون بیمه جدید در نظر گرفته شده است .

وی افزود : مشخص نشدن مقصر در تصادفات موضوعی است که ارائه خدمات به بیمه گذاران را مشکل می کند و در این مواقع باید به پلیس مراجعه شود و همین مورد سبب طولانی شدن مراحل بیمه ای می شود .

همتی با اشاره به افت قیمت خودروها در تصادفات و تحت پوشش قرار گرفتن این موضوع در بیمه ها گفت : در بیمه ها تنها خسارت های مادی که به خودرو وارد می شود پرداخت می شود و کاهش ارزش ماشین مسئله ای است که در قانون به آن اشاره ای نشده است و این موضوع باید در چارچوب بیمه بدنه مورد بررسی قرار گیرد .

در ادامه برنامه سرهنگ مرادی معاون راهور تهران در ارتباط تلفنی با برنامه تصریح کرد : بیمه های شخص ثالث علاوه بر نقش حمایتی که از زیان دیده دارند می توانند یکی از اهرم های اصلی تاثیر گذار در پیشگیری از تصادفات باشند .

وی گفت: خودروهای فاقد بیمه حق تردد را در سطح شهر ندارند و قطعا متوقف خواهند شد .

مرادی گفت : بیمه شخص ثالث در کشورهای مختلف یا شخص محور است یا خودرو محور یا تلفیقی از این دو و این بیمه در ایران خودرو محور است که به نظر می رسد باید راننده محور شود .

وی افزود : در کشور ما خطرپذیری راننده باید در بیمه ها لحاظ شود و همین مورد می تواند اهرمی مثبت در دست شرکت های بیمه به منظور کاهش تصادفات باشد .

معاون راهور تهران با اشاره به میزان پیمایش خودرو تصریح کرد : میزان ریسک پذیری این مورد در صورت لحاظ شدن آن می تواند تبعات مثبتی در جلوگیری از تصادفات داشته باشد .

وی افزود : بیمه مرکزی باید بسترهای نرم افزاری را فراهم کند و رفتار راننده ها را مورد سنجش قرار دهد.

تعداد بازدید : 16


رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تلاش بیمه مرکزی این است که رقابت میان شرکت های بیمه ای کوچک زیاد شود و نظارت بر عملکرد آنها را افزایش دهد. 

عبدالناصر همتی در ادامه برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: اگر شرکت بیمه توسعه به ورشکستگی دچار شده است به طور قطع مشکل از نبود نظارت است.
این شرکت بیمه با تخفیف حق بیمه شخص ثالث به مردم و سرمایه گذاری در مسکن، هنگام پرداخت خسارت دچار کمبود مالی شد و بیمه مرکزی در این شرایط مجبور به پرداخت خسارت هایش شد. 

وی با بیان اینکه بیمه توسعه منحل نشده است گفت: در واقع فعالیت این شرکت متوقف شده است تا وضعیتش تعیین تکلیف شود.

همتی افزود: بر اساس برآوردها، بیمه توسعه چیزی حدود 900 میلیارد تومان در پرداخت خسارت ها کم آورده است که تاکنون 510 میلیارد تومان آن را بیمه ایران پرداخت کرده و به زودی 140 میلیارد تومان دیگر هم از طریق این شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. 

در ادامه برنامه رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی درباره علل ورشکستگی برخی شرکت های بیمه ای در کشور گفت: متأسفانه ضریب نفوذ بیمه در کشور ما پایین است و نفوذ بیمه در خیلی از مواردی که در دیگر کشورها مثل بیمه عمر حضوری فعال دارد در ایران بسیار کمرنگ است. 

وی افزود: تقریباً‌ 50 درصد صنعت بیمه ایران متکی به بیمه شخص ثالث است که اگر اجباری نبود ضریب نفوذ بیمه حتی این میزان هم نبود. 

زارع نبود نظارت بر عملکرد بیمه را آفت این صنعت دانست و گفت: بر اساس قانون شرکت های بیمه مکلفند که 25 درصد هزینه ها را با بیمه مرکزی قرارداد ببندند و این متکی بودن بیمه مرکزی به شرکت های بیمه باعث کم رنگ شدن نظارت آن در عملکرد آن شرکت ها می شود. 

این نماینده مجلس افزود: البته بیمه مرکزی در مسیر اجباری شدن بیمه شخص ثالث و تصویب آن در مجلس کمک بسیاری کرد و قطعاً‌ شاهدیم در میزان افراد حادثه دیده که به علت نداشتن بیمه شخص ثالث به زندان می افتادند بسیار کاهش یافته است. 

زارع گفت: قوانین بیمه مرکزی هم باید در مجلس مانند قانون پولی و بانکی که در حال اصلاح است با رویکرد حمایت از بیمه مرکزی اصلاح شود. 

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه برنامه گفت: نظام رقابتی و نظارتی در بازار بیمه باید به صورت منسجم صورت گیرد و در واقع اگر بیمه مرکزی توانسته به بیمه توسعه کمک کند به علت وجود بیمه اتکائی بوده است. 

همتی افزود: نظام های مالی به کنترل و نظارت دقیق نیازمندند و در کشور ما نیز متأسفانه هنوز بازارهای مالی تکامل نیافته اند و نمی توانیم به یکباره سیستم مالی کشور را رها کنیم و به رقابت شدید بپردازیم و از سویی دیگر نمی توانیم همه چیز را ببندیم و فقط بیمه مرکزی تعیین کننده باشد. 

وی گفت: اگر نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی دقیق تری را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند از آن استقبال می کنیم. 

همتی افزود: در این راه ابتدا باید توانگری مالی و نظارت مالی قوی شود و پس از آن از میزان تعرفه ها کاسته شود و به زودی با عملی شدن این روند صنعت بیمه با قدرت بیشتری به مردم خدمت می کند. 

وی با مثبت خواندن روند رو به رشد بیمه در ایران گفت: اکنون نفوذ بیمه به دو درصد رسیده این در حالیست که حدود 20 سال پیش نفوذ بیمه 34 صدم درصد بود البته طبق سند چشم انداز باید به نفوذ دو و نیم درصدی برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها