بازدید 3633

ریاض؛ ارباب حلقه‌های تروریسم

کد خبر: ۶۲۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 11 September 2016
یازده سپتامبر به عنوان بزرگ ترین عملیات تروریستی قرن بیستم اقدامی بود که همچنان تبعات آن با گذشت 15 سال ادامه دارد. صبح 11سپتامبر2001، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند.

هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون تعمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند. گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند.

هواپیمای چهارم اما در زمینی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد. این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده‌بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت واشنگتن، دی.سی. هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. اما هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند.
یازده سپتامبر

 کشته شدگان عملیات تروریستی یازده سپتامبر 3هزار تن بودند،بیشتر کشته شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندان بودند که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور گوناگون جهان بود. بنا به گفته اف بی آی یکی از خانواده های برجسته سعودی چندهفته قبل از این واقعه ناگهانی خاک آمریکا را ترک کرده بودند. براساس برخی گزارش ها کارمندان یهودی برج های دوقلو همراه با حجم زیادی از اوراق بهادار و جواهرات برج های دوقلو تخلیه شده بودند.

عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر به بهانه ای برای لشگر کشی آمریکا به افغانستان شد با ادعای جنگ علیه تروریسم به افغانستان لشگر کشی کرد اما هرگز ابعاد حقیقی این اتفاق فاش نشده است. ملیت عاملان انتحاری موضوعی است که در نخستین نگاه ذهن را درگیری می کند، 15 نفر ملیت سعودی، 2 نفر ملیت اماراتی، یک نفر ملیت لبنانی و یک نفر ملیت مصری داشتند.

کنگره آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر، کمیته‌ای موسوم به کمیته حقیقت‌یاب 11 سپتامبر را برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه و نقش دولت‌های خارجی در آن تشکیل داد. اما پس از تکمیل گزارش خود، بخش مربوط به عاملیت دولت‌های خارجی در این حادثه را با دستور مستقیم جرج بوش و سپس باراک اوباما به مدت 14 سال در حالت طبقه‌بندی شده قرار داد تا دولت عربستان اتهام دخالت خود در حملات تروریستی 11 سپتامبر را به تئوری توطئه نسبت دهد.

براساس اسناد موجود «بندربن سلطان» سفیروقت سعودی و «فهد الثمیری» امام جماعت مسجد ملک فهد در لس‌آنجلس برای هواپیما ربایان جلسه توجیهی برگزار کرده و خانواده عاملان انتحاری را مورد حمایت مادی قرار داده اند.به نوشته گاردین، حتی اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد «اسامه بسنان» یکی از هواپیماربایان از بندر بن‌سلطان، سفیر وقت رژیم سعودی در آمریکا پول دریافت کرده است. با این حال، هیچ شخص و نهادی تاکنون نتوانسته است نقش عربستان در حملات تروریستی 11 سپتامبر را برملا کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت به بررسی و تحلیل آشکار و پنهان یازدهم سپتامبر پرداخته اند.
جواد کریمی قدوسی

عملیات تروریستی-هالیوودی یازده سپتامبر زمینه‌ساز جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه

جوادکریمی قدوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل و ارزیابی رفتار واشنگتن در مورد خاورمیانه گفت: در ایالات متحده نظریه جمهوری خواهان و نظریه دموکرات ها در مسائل داخلی و خارجی آمریکا وجود دارد اما همه آنها روی مهار قدرت اسلام اتفاق نظر دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:راهبرد حزب جمهوری خواه در تقابل قدرت جمهوری اسلامی تحریم های هوشمند و خصمانه است ، راهبرد حزب دموکرات نیز تقابل هوشمند بوده است. این دو رویکرد متفاوت همانند دو لبه قیچی در یک نقطه مشترک برای تخریب ایران فعالیت می کنند.

وی در ادامه با یادآوری غائله یازدهم سپتامبر گفت: سال 2001 نقطه آغاز توطئه کثیف جنگ تمدن ها بود برای حمله به دنیای اسلام بود.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این مطلب افزود: براساس برنامه ریزی سیا و مشارکت ریاض باید یک اتفاق بزرگ براساس الگوی دروغ بزرگ با تلفات سنگین رخ می داد که مسلمانان با بار روانی سنگین متهمین ردیف اول قلمداد می شدند.

وی با بیان این که عملیات تروریستی هالیوودی یازدهم سپتامبر زمینه ساز جنگ های نیابتی در خاورمیانه تبدیل شد ، گفت: استارت جنگ تمدن ها با تهاجم آمریکا علیه افغانستان به بهانه جنگ با تروریسم طالبان آغاز شد ، واشنگتن در ادامه با بهانه تراشی و ادعاهای دروغ خاک عراق را تسخیر کرد.

کریمی قدوسی گفت: مساله دردناک برای آمریکا این بود که آنها با چندهزار میلیارددلار و هزاران کشته تنها بدنامی را کسب کردند ، بعد از روی کارآمدن اوباما دموکرات ها با قدرت نرم جنگ آمریکا را تغییر دادند.

وی تصریح کرد: غرب از همگرایی تمدن های اسلامی در منطقه با تمدن کنفسیوسی به ویژه مسیحیان ارتدوکس واهمه داشته است اما نکته جالب اینجاست که اتحاد دینی ایجاد شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید برا این که توسعه طلبی واشنگتن محدود به جدال با اسلامی نیست ، گفت: کاخ سفید در دریای چین جنوبی و آسیاپاسیفیک برای چین دردسرایجاد می کند و در اوکراین برای کرملین تنش ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: رفتارهای خصمانه آمریکا منجر به شکل گیری اتحاد فراگیر در آسیا و حتی خاورمیانه برای مقابله با توسعه طلبی واشنگتن شده است. ایران ، روسیه ، چین و هند در حال ایجاد بلوک جدید تقابل با آمریکا هستند.

این نماینده مجلس دهم گفت: بحث تروریسم تکفیری که از سوی آمریکا و مزدوری رژیم سعودی موضوعی است که مستقیما از سوی آمریکا هدایت شده است . آمریکایی ها معتقد به هدایت هدفمند تروریسم هستند اما انگلیسی ها می گویند که مسلمانان به شکلی افسارگسیخته یکدیگر را بکشند تا منافع آنها تامین شود.

برنامه آمریکا در تجزیه خاورمیانه

وی تصریح کرد:  در نگاه کلان، ماجرای یازدهم سپتامبر و جنگ تمدن ها اقدامی در جهت تجزیه کشورهای خاورمیانه همانند عراق ، سوریه و در نهایت سرزمین حجازاست.

کریمی قدوسی با اشاره به وقایع تجزیه شبه جزیره بالکان گفت: تجزیه عراق منجر به جنگ خونین اقلیم کردستان ، سنی ها و شیعیان در طولانی مدت خواهد شد که تنها منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را تامین می کند.

وی  گفت: براساس برآوردهای اطلاعاتی ظرف یک دهه آینده درون حجاز و خاندان سعودی تنش و درگیری هایی با کودتاهای دامنه دار به وقوع خواهد پیوست که در نهایت منجر به تجزیه این کشور می شود. عملکرد نابخردانه رژیم سعودی عربستان را در لبه پرتگاه فروپاشی قرار داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کودتای ترکیه اقدامی در جهت تکمیل پازل آمریکا بود که ناموفق ماند اما اخبار نشان می دهد که حامیان کودتا برنامه های جدیدی را تحت برنامه هوشمند آمریکا برای فریب آنکارا و اردوغان آغاز کرده اند.
بهروز نعمتی

سیاست مقصرتراشی آمریکا در ازای حذف عربستان به‌عنوان متهم اصلی حادثه ۱۱سپتامبر

بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به حذف عربستان سعودی از گزارش سازمان سیا درخصوص متهمان حادثه 11سپتامبر گفت: لابی‌های قدرت در آمریکا آنقدر قوی است که می توانند با فریبکاری جدیدی افکار عمومی آمریکا را نسبت به حذف عربستان از لیست متهمان، آماده و آرام کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی ها که خود به وجود آورنده گروه های تروریستی طالبان، تکفیری و داعش بوده اند امروز می توانند با مقصرتراشی، حادثه 11 سپتامبر را گردن کشور دیگری بیاندازند لذا به راحتی اقدام به حذف عربستان از لیست متهمان کرده اند.

وی در ادامه در خصوص حذف عربستان سعودی از فهرست های تروریستی دنیا و فراتر از آن از لیست متهمان حادثه 11سپتامبر، گفت: آمریکایی ها و سازمان ملل به نوعی نیازمند دلارهای نفتی عربستان هستند لذا تا زمانی که بتوانند از ثروت این کشور استفاده کنند از آن حمایت خواهند کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بر کسی در جهان پوشیده نیست اتفاقات تروریستی منطقه تماما از کارشکنی‌های آل سعود نشأت می گیرد، سازمان ملل به خاطر حفظ روابط خود با این کشور، آن را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان حذف می کند در حالی که عربستان هرگز از لیست سیاه ذهن ملت‌های مظلوم پاک نمی شود.
علی نجفی

حمایت‌های مالی عربستان دلیلی بر سرپوش گذاشتن واشنگتن بر جنایت آل‌سعود در ۱۱سپتامبر

علی نجفی خوشرودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت حذف نام عربستان سعودی از گزارش آمریکا که متهمان اصلی حادثه 11سپتامبر را معرفی کرده بود، گفت: این اقدام نشانه ای از حمایت یک جریان سازمان یافته بین المللی با محوریت برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی و برخی کشورهای غربی در حمایت از تروریسم است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: شواهد زیادی در مقاطع مختلف داشته ایم که طی آن واضح و مبرهن است محور غربی و عربی در مقوله حمایت از تروریسم به صورت کاملا هماهنگ عمل می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر عربستان سعودی یکی از منابع تأمین کننده مالی ایالات متحده است لذا طبیعی است که در گزارشی که از سوی آمریکا درخصوص متهمان اصلی حادثه 11 سپتامبر منتشر می شود، این کشور حذف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: واشنگتن تمایلی ندارد که یکی از مهم ترین هم‌پیمانان خود در منطقه که همان عربستان را از دست بدهد لذا بلافاصله بعد از اعلام این کشور به عنوان یکی از متهمان، سیا نام آن را از لیست حذف می کند و ندیده می گیرد.
محمدمهدی برومندی

دوگانگی آمریکا در یازدهم سپتامبر

محمدمهدی برومندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دوگانگی رفتاری که از سوی دولتمردان آمریکایی صورت می گیرد، گفت: نگاه آمریکایی‌ها به تروریسم تاکتیکی است چنانچه خود آنها گروه های تروریستی مثل طالبان و داعش را به وجود آورده و با حمایت از آنها زمینه رشد تروریسم در منطقه را فراهم کرده و در نهایت در زمان مناسبت از آنها استفاده ابزاری می کنند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این روزها که بحث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و لابی صهیونیستی در این کشور بسیار داغ است و از آنجایی که بخشی از هزینه های انتخاباتی این کشور را سعودی ها پرداخت می کنند، لازم است واشنگتن نیز نظرات آنها را تأمین کند.

وی افزود: آمریکایی ها در شرایطی که ثابت شده تعدادی عوامل سعودی تبار در حادثه 11 سپتامبر نقش داشتند، روی آن سرپوش می گذارند در حالی که اگر یک نفر از این افراد تبعه کشور دیگری بود، آمریکایی ها به کل آن کشور نسبت تروریست می دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نگاه منفعت طلبانه واشنگتن در منطقه خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پیوندهای پنهانی با سعودی ها دارند که به این راحتی نمی گسلد با این حال خانواده قربانیان آمریکایی به راحتی از کنار موضوع حذف عربستان از فهرست متهمان حادثه 11 سپتامبر نخواهند گذشت.
جلیل رحیمی جهان آبادی

شراکت مالی عربستان مهم‌تر از اتهام۱۱سپتامبر برای واشنگتن

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه عربستان سعودی شریک مالی آمریکا در ذخایر نفت خاورمیانه و متحد سیاسی آنهاست و نقش اساسی در بانک جهانی به لحاظ تأمین هزینه ها دارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: سازمان های امنیتی و سیاسی آمریکا همچنین کنگره این کشور تحت تأثیر لابی های قدرتمند هستند که بخشی از آنها نیز لابی مالی است.

وی افزود: اگر بخواهیم سیاست های واشنگتن را در سیاست های پشت پرده خلاصه کنیم یک مثلث خواهیم داشت که به سه قسمت نیروهای نخبه فکری آمریکا، لابی های قومی و مذهبی و لابی های اقتصادی و صنعتی تقسیم می شوند که عربستان سعودی در بخش لابی های اقتصادی حضور دارد و آمریکا از آن دست نخواهد کشید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به عنوان لابی اقتصادی بخشی از قدرت پنهان آمریکا محسوب می شود که سازمان سیا حاضر شده است برای حفظ این قدرت خود، از جنایات این کشور در حق ملت خود در حادثه 11 سپتامبر چشم بپوشد، چشم پوشی که ملت آمریکا در برابر آن سکوت نخواهند کرد.
حشمت الله فلاحت پیشه

مهندسی معکوس یازدهم سپتامبر

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: تحولات یازدهم سپتامبر2001 را باید با نگاه معکوس از آنچه که امروز در خاورمیانه وجود دارد تا سقوط برج های دوقلو بررسی کرد.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در شرایطی به سالگرد یازدهم سپتامبر نزدیک می شود که مجلس نمایندگان آمریکا توانست با غلبه بر لابی سنگین سعودی و لابی نفت غلبه کرده و ریاض را به عنوان متهم اصلی معرفی نماید.

وی در ادامه افزود: این در شرایطی است که اگر مداخله ریاض توسط شاهزاده بندربن سلطان در یازدهم سپتامبر در سال 2001 اعلام می شد ، قابل پذیرش نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس اسناد موجود 16 تن از 19 عامل انتحاری یازدهم سپتامبر سعودی بوده و پیش از عملیات انتحاری با سفیر سعودی جلسه توجیهی داشته اند.

وی تصریح کرد: ریاض به طور مستقیم هزینه عملیات یازدهم سپتامبر را پرداخت کرده بود و عناصر انتحاری همگی در مکتب سلفی گرایانه سعودی پرورش یافته بودند.

ناکامی رشوه های سعودی

فلاحت پیشه با اشاره به چالش های پیش آمده برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا در پیگیری ماجرا گفت: سازمان های اطلاعاتی نظیر سیاCIA و پلیس فدرال FBI  در گزارش هایی که ارائه کرده بودند 30 صفحه آن را سفید ارائه کردند به این منزله که قابلیت انتشار نداشته است.

وی تصریح کرد: لابی های اسلحه ، لابی های نفت و حتی لابی صهیونیستی نگران تبعات افشای ردپای سعودی در ماجرای یازدهم سپتامبر بوده اند و تاکنون در مسیر تحقیقات بی طرفانه نیز کارشکنی کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رژیم سعودی به عنوان پدرخوانده دیکتاتورهای عرب و اصلی ترین حامی گروه های تروریستی ایفای نقش می کند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان با صرف هزینه های کلان تلاش کرده است نفوذ خود را در شبکه های اجتماعی و رسانه های آمریکایی گسترش دهد اما این رویکرد مانع افشای نقش سعودی ها در اقدامات تروریستی نشده است.

فلاحت پیشه گفت: با احراز دخالت ریاض در عملیات انتحاری یازدهم سپتامبر خانواده های قربانیان خواهان ایفای نقش جدی کنگره آمریکا و پیگیری موضوع شدند.

وی با بی سابقه دانستن مصوبه کنگره گفت: قابلیت پیگرد دخالت سعودی در یازدهم سپتامبر اتفاقی بی سابقه در تاریخ مناصبات آمریکا و عربستان پس از قرارداد50-50 نفت میان آنهاست که می تواند در بلند مدت تبعات مختلفی داشته باشد.

این نماینده مجلس دهم در ادامه گفت:رئیس جمهوری آمریکا قبلا اعلام کرده است که قانون پیگرد سعودی را وتو خواهد کرد اما موضوع آنچنان جدی شده است که بسیاری در ایالات متحده خواهان خروج سرمایه های سعودی برای عبور این کشور از تهدیدات تروریستی توسط شاهزاده های سعودی هستند.

کشتار امت اسلامی توسط رژیم سعودی

این نماینده مجلس دهم گفت: جورج بوش پسر،رئیس جمهوری وقت ایالات متحده با ادعای جنگ علیه تروریسم با همراهی رژیم سعودی به افغانستان و عراق لشگر کشی کرد و تا امروز مسلمانان زیادی کشته شده اند.

وی با تاکید بر سهیم بود اوباما در کشتار مسلمانان تحت ادعای جنگ علیه تروریسم گفت: گروه های تروریستی نظیر داعش همانند القاعده در خاورمیانه به طور غیر مستقیم توسط آمریکا و تحت حمایت مستقیم سعودی ایجاد شدند تا منافع کاخ سفید دنبال شود.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد:رژیم سعودی با عناوین مختلف عامل کشتار مسلمانان بوده است ؛ فاجعه منا که منجربه شهادت تعداد زیادی از همونان شد یا گروه های تروریستی نظیر داعش ، القاعده ، طالبان و ده ها گروه تروریستی دیگر منجر به ازبین رفتن سرمایه های دنیای اسلام شده است.
محسن کوهکن

رژیم سعودی با تروریسم پروری دنبال منافع تل آویو

محسن کوهکن ریزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تقبیح رویکرد ریاض در مسائل خاورمیانه گفت: عربستان پس از سیطره شاهزاده های تکفیری سعودی در سیاست خارجی به تنش آفرینی با تکیه بر ایجاد گروه های تروریستی بیش از گذشته روی آوردند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاض امروز مبتلا به جنون کشنده ای شده است که حتی باب میل آمریکا نیز نمی باشد. این مسئله سیاست های میان مدت واشنگتن در خاورمیان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با تاکید بر این که آمریکا به شکلی ناملموس تلاش می کند رفتارهای رژیم سعودی را تعدیل کند ، گفت: تا پیش از پیروزی جمهوری اسلامی هیچ کشوری جرات انتقاد یا حتی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی را نداشت ، آمریکا در تغییر راهبرد سیاست هدایت و کنترل را در مورد اعراب مرتجع تا امروز در دستور کار داشته است.

کوهکن ریزی تصریح کرد: در زمان حکومت طاغوت ، ایران به عنوان ژاندارم آمریکا در خاورمیانه ایفای نقش می کرد  و رژیم های مرتجع آزاد بودند اما پس از انقلاب گفتمانی ایران ، آمریکا اجازه رهاسازی کشورهای خاورمیانه را نمی دهد.

وی گفت: آمریکا به شدت نگران رفتارهای انقلابی متاثر از ایران هستند زیرا تبعات این موضوع را باید تل آویو بپردازد؛بنابراین رژیم های مرتجع عرب به عنوان منطقه امن برای رژیم صهیونیستی ایفای نقش کرده است.

این نماینده مجلس دهم گفت: مساله اساسی برای آمریکایی ها این است که از دل اقدامات آنها گروه های نظیر داعش ، القاعده و طالبان تاکنون متولد شده اند که اگرچه تحت هدایت واشنگتن رفتارهای تروریستی انجام می دهند اما به نوعی هزینه ساز بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: تروریسم پدیده ای بومرنگی است که پس از صادرات و ایجاد به خانه باز می گردد . حادثه یازدهم سپتامبر در حقیقت برداشت رویکردی که است که آمریکا در دهه نود میلادی در افغانستان اعمال کرده بود.

کوهکن گفت: داستان القاعده تحت نظارت ریاض با ابعاد بزرگ تری تکرار خواهد شد و اتباع غربی داعش تهدیداتی هستند که در آینده اروپا را به آتش می کشند.

وی افزود: مساله یازدهم سپتامبر پرونده مخوفی است که گره گشایی از آن می تواند به حل چرایی اتفاقات خونین امروز خاورمیانه منتهی شود. آمریکا از عملیات اتباع سعودی در نیویورک تحت طراحی سیا در ریاض منافع زیادی را کسب کرده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان این که رفتارهای سعودی به گونه ای است که در آمریکا احتمال تصمیم گیری برای سقوط ریاض روی میز کاخ سفید است، گفت:  رویکرد جنون انگیز سعودی تنها محدود به سیاست خارجی عربستان نیست ، ریاض با اقدامی نظیر اعدام وحشیانه شیخ نمر باقرالنمر این کشور را در آستانه فروپاشی و شورش اجتماعی قرار داده است.

وی تصریح کرد: عربستان با تکیه بر رویکرد تفرقه انگیزانه عرب و عجمی یا شیعه و سنی به دنبال تنش های مذهبی است تا منافع نامشروع خود را مطالبه کند.

کوهکن ریزی گفت: آمریکا هرزمان که با شاهزاده های سعودی تحصیل کرده در غرب به تفاهم برسد دست به کودتا زده و سلسله پیرسعودی را ساقط می کند. در این میان نکته حائز اهمیت اینجاست که قبایل در عربستان دارای قدرت زیادی هستند و این مسئله در صورت کودتا ، عربستان را مستعد تجزیه می کند.
حقیقت پور

عربستان ابزار کهنه‌ای برای آمریکا

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه سیاست‌های آمریکایی به متحد خود عربستان نیز رحم ندارد، گفت: زمانی عربستانی ها از نظر آمریکایی ها در نقشی در واقعه 11 سپتامبر نداشتند چون به نفع آمریکا نبود و حال که دیگر نیاز چندانی به سعودی ها ندارند آنها در این واقعه دست داشته و باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بلبشویی که امروز به خاطر انتخابات در آمریکا رخ داده دامن عربستانی‌ها را نیز گرفته است و معلوم نیست سرانجام روابط این دو کشور که تاکنون از متحدان یکدیگر به حساب می آمدند چه شود.

وی افزود: البته پر واضح است که در نهایت آمریکایی ها به متحد خود در منطقه پشت نمی کنند و قطعا در پشت پرده همکاری دیگری با این کشور خواهند داشت و نمی گذارند از قبال شکایت قربانیان فاجعه 11 سپتامبر آسیبی به آنها برسد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عربستان به ابزار کهنه ای برای آمریکا تبدیل شده است، خاطرنشان ساخت: بارها گفته ایم و این هشدار را به سعودی ها داده ایم که بالاخره زمانی می رسد که تاریخ مصرف این کشور برای آمریکایی ها به پایان می رسد از این رو آنها باید به جای خوش خدمتی برای آمریکایی ها با کشورهای مسلمان که اطراف آنهاست همپیمان شوند اما آنها همچنان اصرار دارند علیه کشورهای اسلامی اقدامات خود را ادامه دهند.
احد آزادیخواه

عمرکوتاه عروسک های سعودی

احد آزادیخواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  گفت: عربستان بدون اراده ایالات متحده اقدامی را انجام نمی دهد و رفتارهای ریاض همگی از واشنگتن کنترل می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم سعودی در خاورمیانه به عنوان اصلی ترین عامل کشتار مسلمانان از موقعیت سرزمین وحی به عنوان عاملی بر علیه خود مسلمین استفاده می کند.

وی تصریح کرد:  رژیم سعودی اصلی ترین محور اختلاف امت اسلامی با دستور آمریکا ایفای نقش می کند ، ریاض به عنوان متحد سرسپرده تل آویو ایفای نقش می کند.

آزادیخواه گفت: بررسی تاریخ خاورمیانه نشان می دهد که حکومت های سرسپرده نظیر رژیم بعثی صدام عمرطولانی نداشته اند و عروسک های سعودی در آینده نه چندان دور براساس برنامه سیا از درون ساقط خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مساله حائز اهمیت درمورد رژیم سعودی این است که آنها در عربستان دارای پایگاه اجتماعی محکمی نیستند و تنها با تکیه بر تسلیحات لوکس نمایشی تلاش می کنند خود را حفظ کنند. تهاجم رژیم سعودی به یمن نشان داد که عربستان به شدت آسیب پذیر است.

این نماینده مجلس دهم گفت: ماجرای تروریستی یازدهم سپتامبر به عنوان جزئی از یک توطئه کلان نقش سعودی ها را به شکلی ناخواسته فاش کرد. تهاجم واشنگتن به بهانه جنگ با تروریسم نشان داد ، آمریکا برای حفظ سلطه در خاورمیانه از مزدوران سعودی استفاده کرده اند.

وی با اشاره به گزارش های منتشر شده درباره ارتباطات سعودی با عاملان یازدهم سپتامبر گفت: عربستان درطول دو دهه اخیر گروه های تروریستی را در جهت جنگ نیابتی با دنیای اسلام در دستور کار داشته و لطمات جبران ناپذیری را به امت اسلامی و مردم خاورمیانه وارد کرده است.

آزادیخواه در انتها با تاکید بر این که دغدغه بزرگ جهان اسلام این است که رژیم سعودی لیاقت ادره مناسک حج را ندارد ، گفت: کسانی که مسلمانان را توسط داعش و القاعده سلاخی کرده اند و در مناسک حج سال گذشته فاجعه منا را ایجاد کردند نباید مدعی خادمین حرمین شریفین باشند.
داعش

ریاض ارباب حلقه های تروریسم

پانزده سال از عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر می گذرد اما جامعه جهانی علی رغم هزینه های گزاف امن تر نشده است. تروریست های تکفیری داعش به عنوان آدم کش های جهش یافته القاعده هر روز را برای مردم خاورمیانه یازده سپتامبر تبدیل کرده اند.

اگرچه جان همه انسان ها محترم است و شرافت آدمیت را باید حفظ کرد اما کشورهای مدعی غربی تنها برای تعداد انگشت شمار کشته شدگان خود عزاداری می کنند اما هزاران قربانی تروریسم در عراق ، سوریه ، افغانستان و پاکستان دارای ارزش نیستند!

واقعیت دردناک اینجاست که ریاض به عنوان ارباب حلقه های تروریسم در مدارس تکفیری وهابی اقدام به کشت و توزیع ویروس های تروریستی می کند تا سعودی ها همانند شبح مرگ در آسمان پرواز کنند. آنها برای تامین امنیت دیکتاتورهای عرب از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند و کشورهای غربی همانند واقعه یازده سپتامبر تنها نظاره گر فیلم هالیوودی هستند.

دیر یا زود هزاران شهروند غربی عضو داعش برای جنگ صلیبی که نخستین مرتبه جورج بوش پسر بر زبان آورد کشورهای قاره سبز را به آتش خواهند کشید. اروپایی ها که با بزرگ ترین بحران انسانی پس از جنگ جهانی دوم دست به گریبان هستند ، هنوز باور ندارند که خیلی زود دیر می شود. داعش و القاعده که وارد مسابقه آدم کشی شده اند بنا به توصیه ریاض برنامه های متنوعی برای آدم کشی تدارک دیده اند.

اروپایی ها و آمریکایی ها گمان می کنند خون آنها رنگین تر از مردم خاورمیانه است اما تهدیدات تروریستی مرز و ملیت نمی شناسد و در آینده نه چندان دور اقداماتی با الگو برداری از عملیات یازدهم سپتامبر به وقوع خواهد پیوست. غرب که تحت تاثیر رشوه های سعودی چشمان خود را بسته است سرانجام روزی ناچار می شود با واقعیت دردناک تروریسم باردیگر مواجه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار