بازدید 5886

انتقادخطیب نماز جمعه تهران از پذیرش شروط FATF

خطیب نمازجمعه تهران از امضاء سند FATF و تحریم برخی نهادهای داخلی در چارچوب تعهدات کارگروه بین المللی مبارزه با پولشویی و تروریسم به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۲۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 09 September 2016
خطیب نمازجمعه تهران از امضاء سند FATF و تحریم برخی نهادهای داخلی در چارچوب تعهدات کارگروه بین المللی مبارزه با پولشویی و تروریسم به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید خطیب نماز جمعه تهران از  پذیرش شروط FATFبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله جنتی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: با چه جرأتی به طور محرمانه این سند را امضاء کرده اند اینها می خواهند به عنوان مبارزه با پولشویی اطلاعات مالی و بانکی را به دشمن بدهند.

وی افزود: اینها می خواهند خودمان را تحریم کنیم یعنی افراد و نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران را که دشمن آنان نمی پسندد می خواهند براندازند.

آیت الله جنتی گفت: اینها همان کسانی هستند که خون و جان دادند و نظام را در هشت سال دفاع مقدس حفظ کردند کسانی که در هر صحنه ای سینه سپر کردند و مقابل دشمن ایستادند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این چارچوب می خواهند قرارگاه خاتم را با خدمات بسیاری که اکثریت از آن بی اطلاعند تحریم کنند شما چه جرأتی برای این کار دارید؟ مجلس چه می کند؟

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نباید در این قضیه ساکت باشد ،تصریح کرد: این مسئله ای بسیار پیچیده و مهم است و اگر اجرا شود باید فاتحه خیلی چیزها را بخوانیم و تسلیم شویم تا آمریکا راضی شود و در قبال تحریم خودی ما را تحسین کند.

آیت الله جنتی با اشاره به تحریم 87 فرد و نهاد در چارچوب این موافقت نامه تاکید کرد: باید جلوی اینها گرفته و امضاها پس گرفته شود ؛ به چه جرأتی برخلاف مصالح ملت این سند را به طور محرمانه امضا کرده اند.

آل سعود ستون اصلی رمی جمرات

خطیب جمعه تهران در پخش دیگری از سخنانش با آرزوی نابودی آل سعود گفت: در ایام حج حاجیان رمی جمرات می کنند و حال که حاجیان ما از حج امسال محروم شدند بهتر است رمی جمراتی درست شود و یک ستونش شیطان و آل سعود باشد و اینها استحقاق همین را دارند.

آیت الله احمد جنتی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه تهران با تبیین مسئله فیش های نجومی وقوع تخلفات و مفاسدی مانند فیش های نجومی در نظام جمهوری اسلامی ایران را تعجب برانگیز دانست و افزود:مکرر وعده برخورد با این افراد دادند اما به این وعده ها عمل نشد.
 
نظارت مجلس بر بیت المال  

وی افزود: چطور اینگونه پول ها و اموال بیت المال را خرج می کنند و چه با اسم و رسم و چه بدون اسم و رسم به جیب می زنند چرا بر این پرداخت ها نظارت نمی شود؟ مجلس کجاست؟ به نمایندگان مجلس گفتم که اگر نظارت می کردید اینگونه نمی شد.

آیت الله جنتی بر لزوم معرفی متهمان در پرونده حقوق های نجومی تاکید و اضافه کرد: این خواست ملی است و مربوط به یک عده و یک جریان نیست بلکه به یک مطالبه ملی تبدیل شده است متهمان باید شناخته شوند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم مشخص شدن اتهامات متخلفان در پرونده حقوق های نجومی افزود: اطلاع رسانی در این خصوص باید شفاف ، عدالت باید قاطعانه اجرا و با خوی اشرافی گری مقابله شود.

وی گفت: دلم نمی خواهد راجع به مقاماتی که اینگونه پرداخت های نجومی زیر نظر آنها اتفاق افتاده است صحبت کنم و اینکه آیا از این موضوع بی خبر بوده اند یا خبر داشته اند؟

آیت الله جنتی با تقبیح حاکمیت خوی اشرافی گری ، پرونده پرداخت های نجومی را سبب سلب اعتماد عمومی دانست و تاکید کرد: اگر دولت می خواهد اعتماد مردم را داشته باشد که باید داشته باشد باید این موضوع را از بین ببرد ؛ هر سه قوه باید به این پرونده رسیدگی کنند.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین عملکرد رسانه ها را در موضوع فیش های نجومی خوب دانست و با تاکید بر لزوم پیگیری رسانه ها در این خصوص تصریح کرد: مکرر وعده برخورد با متهمان این پرونده دادند اما عمل نشد و با 13 - 14 نفر بیشتر برخورد نکردند این همه سر و صدا که منحصر به این تعداد نبود باید به بقیه هم رسیدگی شود.

آیت الله جنتی میزان پرداختی در برخی دستگاه ها به ویژه صندوق توسعه ملی را عجیب دانست و افزود: پرداختی ها از این صندوق برای بالا کشیدن بیت المال در دو سه سال اخیر جهش عجیبی یافته است به نحوی که برخی موارد پرداخت های 57 میلیون تومانی داشته ایم.

امام جمعه موقت تهران اینگونه تخلفات و اتلاف بیت المال را برای مردم و نظام مصیبت دانست و تصریح کرد: برخی متهمان در هیئت مدیره چند شرکت عضویت دارند به نحوی که برخی در 23 هیئت مدیره عضوند و معلوم نیست چگونه می خواهند به وظایفشان عمل کنند.

وی افزود: برخی افراد نیز از دستگاه های زیان ده و ورشکسته پاداش دریافت کرده اند البته موارد دیگری از این قبیل مانند املاک وجود دارد که آنان نیز باید پیگیری شود.

تلاش غرب برای حمایت از منافقین

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه تهران به نشر دوباره فایل صوتی آقای منتظری در خصوص اعدام منافقین در سال 67 اشاره کرد و گفت: این فایل صوتی مربوط به شیخ ساده لوحی بود که دل امام (ره) را خون کرد و  باید در دنیای دیگر پاسخ دهد.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: با انتشار این فایل صوتی نظام را به صورت بدی محکوم کردند که خدا از تقصیرشان نگذرد که البته نمی گذرد ؛ این فایل صوتی را به منافقین دادند و حربه ای برای محکوم کردن نظام شد منافقینی که با وجود جنایات بسیار، غربی ها به ویژه آمریکا ، فرانسه و انگلیس از آنان حمایت می کنند.

وی گفت: منافقین بیش از 17 هزار نفر از مردم و مسئولان کشورمان اعم از شهیدان بهشتی و 72 نفر از یارانش ، باهنر ، رجایی و شهدای محراب را به شهادت رساندند و جنایات بسیار کردند اما اکنون از حمایت این کشورها بهره مند شده اند.

آیت الله جنتی افزود: این کشورها با حمایت از منافقین می خواهند آنان را تقویت کنند و به این مسائل رنگ سیاسی بدهند در حالی که امام خمینی (ره) حکم اسلام را اجرا کردند.

خطیب نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به اجرای حکم امام(ره) درباره مهدی هاشمی و عزل قاطعانه آقای منتظری تصریح کرد: زمانی که به فرموده امام عکس های وی را از دیوار پایین کشیدند همه بهت زده شدند اما امام به حق تصمیم گرفت زیرا او منشأ فساد بود و امام خواست ریشه فساد را بکند.

وی گفت: برخی مدام خواستار رأفت اسلامی می شوند در حالی که اسلام هم رأفت و هم خشونت دارد خدا هم رحمان و هم منتقم است هم بهشت و هم جهنم دارد پس باید با افراد برخورد مناسب کرد.

آیت الله جنتی افزود: اگر می خواستند بیشتر به اینها مجال بدهند که ریشه نظام را می کندند. امام(ره) فرمودند اینها باید ریشه کن شوند تا ریشه های نظام برپا بماند و قرآن هم با حکم محارب درباره اینها دستور می دهد دست و پایشان را ببرید و تبعیدشان بکنید.

کشته شدن حجاج در حرم امن الهی با لب تشنه

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالگرد فاجعه منا  نیز گفت: آن رویداد قلب همه را خون کرد زیرا بیش از  7 هزار نفر در سرزمین امن الهی کشته شدند ؛ دنیا به کجا می رود بسیار عجیب است که در حرم امن الهی که حتی حیوانات باید امنیت داشته باشند زائران با لب تشنه کشته شدند.

وی افزود: برخی از حاجیان نیمه جان را نیز به کانتینرها منتقل در حالی که حتی از دادن آب به آنان پرهیز کردند جان دادند که اتفاق بسیار بی سابقه ای بود.

آیت الله جنتی با اشاره به گسترش ظلم در دنیا ؛ سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات آل سعود را شگفت برانگیز دانست و گفت: معلوم نیست چرا مردم دنیا سکوت کردند البته ما فریاد زدیم اما فقط اتباع ما که کشته نشدند از هموطنان ما 500 نفر به شهادت رسیدند اما دیگر کشورهای دنیا اعم از عربی و غیر عربی و سنی و شیعه چرا سکوت کردند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: مردم این کشورها یا سکوت کردند و یا به طور سطحی از این فاجعه گذشتند و از جباران و فرعون صفتان آل سعود در این خصوص پاسخی مطالبه نکردند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: به فرموده امام راحل ، این وهابی های از خدا بی خبر همواره از پشت به مسلمانان خنجر زده اند و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام اخیرشان از آنان با صفاتی مانند گمراهان روسیاه ، قسی القلب ، جنایتکار ، از خدا بی خبر ، بی دین ، بی وجدان ، حامی گروه های تروریست شرور و فتنه انگیز در کشورهای اسلامی نام بردند.

وی گفت: جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار است ، حضرت ابراهیم(ع) کعبه را برای توحید بنا کردند که به دست بت سازان و بت پرستان افتاد و اکنون نیز خانه خدا در اختیار کسانی قرار گرفته است که از نسل ابوجهل و ابولهب ها هستند.

خطیب جمعه تهران همچنین راهپیمایی امروز در محکومیت جنایات آل سعود و اعلام حمایت از شیخ عیسی قاسم و مظلومان و شهدای بحرین را بسیار بجا و شایسته دانست.

17 شهریور نقطه عطف مبارزات دوران انقلاب

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه تهران با تسلیت شهادت امام باقر(ع) با اشاره به واقعه 17 شهریور در سال 57 که به شهادت شمار زیادی از مردم و زنان و کودکان در خیابان ها منجر شد آن را نقطه عطفی در مبارزات انقلاب برشمرد.

ایت الله جنتی نیز با اشاره به فضیلت های دهه نخست ماه ذی الحجه تصریح کرد: این دهه شانی متناسب با شبهای قدر و ماه مبارک رمضان دارد و انسان می تواند با به جای آوردن اعمال این دهه خود را رشد دهد.

وی گفت‌: روز عرفه هم نزدیک است و دعای عرفه هم از ادعیه ای است که عشق در جمله جمله آن موج می زند .

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه خواندن دعای عرفه نوعی دگرگونی در انسان ایجاد می کند، به فرازهایی از این دعا اشاره کرد .

وی گفت : اهل بیت(ع) خود را فانی در راه خدا می دانستند و جز خدا هیچ در وجودشان نبود و این همان معنای اخلاص و تقواست .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل