بازدید 5938
به دلیل حمایت از روسیه

اخراج یکی از اعضای کاروان بلاروس از پارالمپیک

کمیته بین‌المللی پارالمپیک یکی از اعضای کاروان بلاروس که در مراسم افتتاحیه پرچم روسیه را در دست داشت از دهکده بازی‌ها اخراج کرد.
کد خبر: ۶۲۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 08 September 2016
کمیته بین‌المللی پارالمپیک یکی از اعضای کاروان بلاروس که در مراسم افتتاحیه پرچم روسیه را در دست داشت از دهکده بازی‌ها اخراج کرد.

به گزارش ایسنا از ریو، بامداد امروز (پنجشنبه) و در جریان مراسم افتتاحیه پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، یکی از اعضای کاروان بلاروس در رژه این کشور از جلوی جایگاه، پرچم روسیه را در دستانش گرفته بود تا به نوعی از ورزشکاران این کشور که به دلیل دوپینگ از حضور در پارالمپیک محروم شده بودند، حمایت کند.

به نقل از گاردین، آندری فومچکین که در بلاروس مسئولیت ورزشگاه محل تمرین دوومیدانی کاران را بر عهده دارد، پس از این اقدام از سوی مقامات رسمی بلاروس و روسیه مورد تحسین قرار گرفت.

با این حال کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) این حرکت فومچکین را "اقدام سیاسی" دانست و او را از بازی های پارالمپیک و دهکده بازی‌ها اخراج کرد.

در بیانیه IPC‌ آمده است: کمیته بین المللی پارالمپیک صبح امروز به کمیته ملی پارالمپیک بلاروس اعلام می کند که اعتراض‌های سیاسی در بازی‌های پارالمپیک ممنوع است. فرد خاطی شناخته شده و مدارک صادر شده برای او لغو خواهد شد.

این در شرایطی است که صبح امروز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تمجید از حرکت این فرد بلاروسی گفته بود: امروز یک قهرمان در میان ما پیدا شده است. او همدردی خود را با ورزشکارانی که به نحوی غیرانسانی از حضور در بازی‌های پارالمپیک محروم شده بودند نشان داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل