بازدید 11270
محسن رضایی:

پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکستن سکوت بهت آمیز جهان اسلام است / خیلی‌ها می‌گویند حادثه منا عمدی بوده است / آمریکا درباره ایران به این عربستان و اسرائیل احاله مسئولیت کرده است +ویدیو

نشان داده شد که سعودی ها بی عرضه هستند و کفایت لازم را ندارند و نمی توانند این همه حاجی از بیش پنجاه کشور و از سراسر جهان را در این کنگره شرکت می کنند، مدیریت کنند. باید برای مدیریت حج فکر دیگری کرد چون عربستان کفایت برگزاری این کنگره را ندارد... پیشنهاد می کنم که ما روز ملی بگذاریم؛ روزی مانند روز جهانی قدس، در دفاع از جان انسان ها. دفاع از بشریت مساله مهمی است و ما نباید از آن بگذریم.
کد خبر: ۶۲۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 06 September 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه شب در شبکه اول سیما گفت: پیام رهبر انقلاب به کنگره جهانی حج، سرآغاز شکستن سکوت بهت‌آمیز جهان اسلام است.
 
به گزارش «تابناک» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شام‌گاه یکشنبه شانزدهم شهریور95، در ویژه‌برنامه نگاه یک که به‌طور زنده از شبکه اول سیما پخش می‌شد، در خصوص اهمیت پیام مقام معظم رهبری به کنگره جهانی حج گفت: به نظر من این پیام یکی از پیام‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب است و با برخی از پیام‌های حضرت امام در مراحل حساس انقلاب قابل مقایسه است. پیامی که خیلی به‌جا و منطقی بود و  بر اساس اصول انسانی و قواعد جهانی صورت گرفت.

ایشان خطابشان به کل جهان اسلام است و آن هم موضوع حج و در ایام حج بوده است. از طرف دیگر نظام جمهوری اسلامی باید این پیام را به عربستان می‌داد که صبر ما انفعالی نیست و راهبردی و حکیمانه و از موضع قدرت است. شما فرض کنید که این پیام داده نمی‌شد، ایام حج می‌آمد و می‌رفت و ما هیچ توجهی به این دو حادثه نمی‌کردیم. صدها نفر از جهان اسلام در خانه خدا، در زیر دست و پا له شدند و هیچ توجهی به آن‌ها نشد، اگر رهبر انقلاب پیام نمی‌دادند حتما این‌ها سوءاستفاده بیشتری می‌کردند. این پیام یک پیام روشنی به عربستان داد که فکر نکنید صبر و خونسردی ما انفعالی است.  ماهیت شما این است و دیدگاه ما نسبت به شما چنین است. رهبر انقلاب بر ماهیت این‌ها دست گذاشت و گفت که ما در مورد شما این‌گونه فکر می‌کنیم. این کار حکیمانه و بزرگی بوده است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع)، در خصوص تعبیر شجره ملعونه در پیام رهبر انقلاب گفت: روشن است که این تعبیر در مورد آل‌سعود و این سلسله خبیثه است. سه ریشه خباثت‌آمیز در این شجره وجود دارد. یکی خونریزی است که در این طایفه ریشه داشته است. بارها و بارها به مدینه و مکه و طایف و حجاز حمله کردند. این‌ها بدتر از آغامحمدخان قاجار هستند که به کرمان و جاهای دیگر حمله کرد و این‌ها هم استان‌های عربستان را با جنگ و خونریزی به‌دست آوردند. دوم این‌که انحراف و ضلالت وهابیت در این خاندان ریشه دارد. سومین ریشه آن‌ها خیانت و همکاری با انگلیسی‌ها بر ضد عثمانی یا بر ضد مردم فلسطین است که به ضدیت با انقلاب اسلامی رسید و با بیداری اسلامی مقابله کردند و الان هم با اسرائیل همراه شدند. خیانت هم ریشه دیگری از این شجره ملعونه است. واقعا ننگی در جهان اسلام هستند و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند جز با یقه گرفتن و با برخورد جهان اسلام با آن‌ها نمی شود این ننگ را پاک کرد.
 پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکستن سکوت بهت آمیز جهان اسلام است / خیلی‌ها می‌گویند حادثه منا عمدی بوده است / آمریکا درباره ایران به این عربستان و اسرائیل احاله مسئولیت کرده است

دکتر رضایی در  موضوع ناتوانی عربستان در برگزاری حج و امنیت و آرامش حجاج در ایام برگزاری حج گفت: امنیت حج به قبل از اسلام بر می‌گردد. تمام طوایف عرب، با هم قرارداد داشتند که در این ایام به هیچ وجه جنگ و خونریزی نکنند. لذا این رفتار بدتر از جاهلیت قبل از اسلام است. جاهلیت ماقبل جاهلیت را دارند انجام می‌دهند. بعد از اسلام به صراحت قرآن تاکید کرده که این خانه اخلاص و توحید است و خانه امن است حتی برای پرندگان. این‌ها برای انسان‌ها و جانشان ارزشی قائل نیستند. ضمن این‌که نشان داده شد که سعودی‌ها بی‌عرضه هستند و کفایت لازم را ندارند و نمی‌توانند این همه حاجی از بیش از پنجاه کشور و از سراسر جهان را که در این کنگره شرکت می‌کنند، مدیریت کنند. باید برای مدیریت حج فکر دیگری کرد چون عربستان کفایت برگزاری این کنگره را ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مقاومت سعودی‌ها در برابر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گفت:  این‌ها فرار می‌کنند که عیوب و دخالت‌هاشان روشن نشود. دولت ما باید یقه سعودی‌ها را بگیرند و رها نکنند. یعنی کمیته حقیقت‌یاب را خود دولت پیشگام بشود. الان خیلی از کشورها حاضرند با ما همکاری کنند. چون تعدادی از حجاج آن‌ها نیز از دست رفته‌اند. برای این رفتار عربستان دو دلیل هست. یکی این‌که از روشن شدن حقایق می‌ترستند، یا دخالت کرده‌اند یا بی‌عرضگی کردند. دو بحث است، می‌گوییم این حادثه اتفاق افتاده، چه عمدا و چه سهوا. چرا امدادرسانی باید چند ساعت طول بکشد؟ اگر در تهران حادثه‌ای پیش بیاید و آتش‌نشانی با تاخیر برسد، همه از شهرداری و شورای شهر سوال می‌کنند. در حادثه‌ها ثانیه‌ها مهم است. دقیقه‌ها مهم است.

وی ادامه داد: مردم آن‌جا داشتند له می‌شدند. مثل آدم‌های بی‌تفاوت، ساعت‌ها تماشا می‌کردند. حتی می‌آمدند و مردم ناتوان را زیر پا له می‌کردند و مصدومین زنده را با لودر بار می‌کردند. در خود وقوع حادثه باید بررسی کرد که عمدی بوده یا نه؟ خیلی‌ها می‌گویند، عمدا بوده. باید مشخص شود. چرا در چند دقیقه مساله را جمع نکردند؟ این‌ها که با مانیتور همه کوچه‌ها و گذرگاه‌ها را می‌بینند. می‌توانستند در چند دقیقه همه را نجات بدهند. این کار را نکردند. بنا بر این از کمیته حقیقت‌یاب می‌ترسند. من پیشنهاد می‌کنم که ما روز ملی بگذاریم روزی مانند روز جهانی قدس، در دفاع از جان انسان‌ها. دفاع از بشریت مسئله مهمی است و ما نباید از آن بگذریم.

رضایی در مورد دشمنی‌های حکام سعودی گفت: آل‌سعود در حال درگیری با ما هستند و آخرین خبر این است که در اتحادیه مجالس اروپا که در بیستم سپتامبر جلسه دارد، منافقین با سعودی‌ها در چهارصد بند می‌خواهند علیه ما بیانیه بگیرند تا سران کشورهای اروپایی با ایران ارتباط نگیرند و از ما دور شود. دو سه ما پیش ضد انقلاب را علیه ما بسیج کردند. در روابط بین‌الملل یک اصطلاح داریم به نام "دیپلماسی اجباری"، که یک قدرت بین‌الملل طرف مقابل را برای برقراری روابط دیپلماتیک تحت فشار قرار می‌دهد. عربستان که در این حد نیست. چنین توانایی را ندارد. آن‌قدر مسئله ناشیانه جلو رفته که چند وقت پیش یکی از دوستان از بالکان گفت که صدها هزار نفر از کشورهای عربی به بوسنی آمده‌اند تا از جنگ ایران و عربستان دور شوند. این فضا را عربستان درست کرده است. آن‌ها رفته‌اند تا در سارایوو تا از جنگ فرار کنند. این‌ها که با زور نمی‌توانند با ما رابطه برقرار کنند. کشورهای جهان هم در شگفتی‌اند از رفتار عجیب عربستان با ایران.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اظهارات مفتی آل‌سعود گفت: مفتی اعظم حرام‌خوار ناپرهیزکار عربستان امروز گفته که کل ایرانی‌ها مسلمان نیستند. قبلا این الفاظ را برای شیعیان ایران به کار می‌بردند. حالا به ایرانی‌ها چه در خاک ایران و چه در سایر کشورها، می‌گویند مسلمان نیستند. آن‌ها هستند که دارند حج را سیاسی می‌کنند. حجاج ما که حتی مراسم برائت را زیر چادر برگزار می‌کردند اما این را هم تحمل نمی‌کردند.

دکتر رضایی در مورد تغییر رویکرد آل‌سعود در علنی کردن روابط با اسرائیل گفت: یک دلیل این تغییر این است که عربستان می‌خواهد بگوید که من که به یمن و جاهای حمله می‌کنم علیه منافع آمریکا نیست و می‌خواهد پوششی درست کند و به کشورهای دیگری مثل امارات و کویت این است که می‌گوید یا با اسرائیل رابطه برقرار کردم نمی‌خواهم با امریکا و اسرائیل درگیر شوم. امریکایی‌ها دو سیاست دارند. گاهی به کشورها حمله می‌کنند، مانند حمله به عراق. گاهی حمایت می‌کنند و الان عربستان و اسرائیل را جلو انداخته‌اند و از این‌ها حمایت می‌کند. در این سناریو اسرائیل لازم است که به عربستان کمک کند. در برجام هم این دو بیشترین همکاری را با هم داشتند. حتی گفته شد که عربستانی‌ها برای شکست مذاکرات بیشتر از اسرائیل به طرف‌های ما فشار می‌آوردند.

وی افزود: یک جبهه و ائتلافی درست شده تا منافع امروز اسرائیل را تامین کند. یک اصطلاح هست به عنوان "احاله مسئولیت" که آمریکا مسئولیت خودش را به عربستان داده تا جبهه مقاومت را به کنترل در آورد. اوباما الان بدترین وضعیت را دارد. در چین دیدید که برایش فرش قرمز هم نبردند. در سال آخر که انتخابات مطرح می‌شود روسای جمهور برای تصمیم‌گیری قوی از قدرت لازم برخوردار نیستند.

دکتر رضایی در مورد حمایت سعودی‌ها از تکفیری‌ها گفت: در اخبار آمده بود که بعد از جریان القائده در افغانستان، گروه های تکفیری در منطقه و جهان پخش شده‌اند. در حالی که کانون این گروه‌ها خود وهابیت است و  مدارس وهابی و فرستادگانشان دارند اندیشه‌های وهابیت را به تکفیری‌ها و تروریست‌ها منتقل می‌کنند. البته ما علمای اهل سنت بزرگی داریم که با رفتارهای عربستان مخالفند. بسیاری از دانشمندان اهل سنت هست که مخالفند. حتی ما وقتی از عربستان صحبت می‌کنیم منظورمان عرب‌ها نیستند. بعضی سوء‌استفاده نکنند و فکر کنند که منظور ما برادران عزیز اهل سنت یا علمای اهل سنتی هستند که از اسلام دفاع می‌کنند. من احساس می کنم که جهان اسلام سکوت معناداری کرده که ان‌شاالله شکسته می‌شود. سکوت بهت‌آمیز نسبت به عربستان شکسته می‌شود و پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکسته شدن این سکوت است. مطمئن باشید که این آقایانی که الان دارند قیافه می‌گیرند در ریاض این‌ها هیچ جایی در جهان پیدا نخواهند کرد که بروند آن‌جا و خودشان را مخفی کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که حکام سعودی خود را خادم حرمین می‌نامند این ادعا با خون‌ریزی مسلمانان چطور جمع می‌شود؟ گفت:این بهت در جهان علتش همین است. حج یک کنگره جهانی است که از همه کشورها می‌آیند. در خود حجاج، روسای جمهورها می‌آیند، نخست‌وزیرها می‌آیند، وزرا می‌آیند، استاندارهای جهان اسلام می‌آیند، علما می‌آیند، دانشمندان می‌آیند. این حوادث و وقایع نشان داد که ما این مسئله را حتما باید از حاکمیت در عربستان جدا کنیم. این یک هیات مدیره می خواهد؛ مثل سازمان ملل مدیریت حج باید جهانی باشد.
 
محسن رضایی تاکید کرد: یک هیاتی در جهان اسلام باید راه بیافتد و برخورد بکند و حرف بزند در مورد ماهیت عربستان سعودی. دلیل اصلی این است که رویای رهبری جهان عرب در این‌ها شکل گرفته. الان فکر می‌کنند که مصر را با خودشان کردند؛ در حالیکه مصر این‌طوری نیست. حتی خود آقای السیسی هم بعد از مدتی جلوی عربستان خواهد ایستاد. در حادثه کودتای ترکیه آمدند گفتند سوار موج شویم، حالا ارتشی‌هایی که دارند در ترکیه می‌آیند را با خودمان بکنیم و در این دو قدرتی که در جهان اسلام بودند، از طرف دیگر کشورهای دیگر را هم با زور، با حمله، با دخالت کردن که چکار کنند؟ کسی هم از بیرون دارد این آتش را باد می‌زند. اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها هستند که جاهلیت و وحشی‌گری این‌ها را باد می‌زنند. انگار که در رقص شمشیر، جو گیر شده‌اند ولی بادشان خالی می‌شود. به نظر من پیام رهبر انقلاب سرآغاز شکستن سکوت بهت‌آمیز جهان اسلام است و امیدوارم جهان اسلام حکام سعودی را بر سر عقل بیاورد.
 
تعداد بازدید : 21
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر