بازدید 7302

اصولگرایان می خواهند به نحوی با روحانی به توافق برسند

ریسک حمایت اصول گریان از یک کاندیدای خاص در انتخابات آتی بالاست، از طرف دیگر اصول گرایان نمی خواهند از دولت بعدی بی نصیب بمانند برای همین هم به دنبال راه‌حل های آسان‌تری هستند.
کد خبر: ۶۲۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 10 September 2016

حدود نه ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باقیست، ولی از مدتها قبل تکاپوی جریانهای سیاسی کشور برای به دست آوردن قدرت در چهار سال آتی آغاز شده است، این موضوع جریان های سیاسی کشور از اصولگرا تا اصلاح طلب را بر آن داشته که به بررسی گزینه های مورد نظر خود بپردازند.

به گزارش تابناک، در این میان به نظر می رسد که اصلاحطلبان تصیم خود را گرفته اند و قرار است در انتخابات بعدی نیز از روحانی حمایت کنند، اما اصول گریان هنوز به راهکار مشخصی در مورد انتخابات دست نیافته اند و به نظر می رسد که چهره مطرحی نیز برای مقابله با روحانی در دست ندارند.

با این حال جبهه اصول گرایی بی تحرک نیست و هر از گاهی برخی از چهره های اصول گرایی از جمله، احمدی نژاد، قالیباف و باهنر به عنوان گزینه های احتمالی اصول گریان در انتخابات فضای مجازی مطرح می شوند در این میان اما برخی از چهره های اصول گریایی از احتمال حمایت خود از روحانی صحبت هایی به میان آورنده و آن را مشروط به اما و اگر هایی کرده اند.

در همین ارتباط غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نایب رئیس کمیسیون مستقلین مجلس در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اصول گرایان در حال برنامه ریزی برای انتخابات آینده هستند، اما به نظر می رسد که یک سردرگمی عجیبی در اردوگاه اصول گریان وجود دارد، و نتوانسته اند کسی را برای این کار پیدا کنند.

وی گفت: اصول گرایان کسی را ندارند که در انتخابات ریاست جمهوری 96 توان رقابت با روحانی را داشته باشد، البته افراد مختلفی از اصول گرایان هستند که بشود آنها را برای انتخابات معرفی کرد اما این ریسک وجود دارد که فرد معرفی شده برای انتخابات آتی از سوی جبهه اصول گریان با شکست مقابل روحانی بسوزد، به همین دلیل ترجیح می دهند که خیلی در این رقابت جدی وارد نشوند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که اصول گریان بخواهند از احمدی نژاد حمایت کنند گفت: واقعیت این است که احمدی نژاد دیگر خیلی به دل اصول گریان نمی چسبد، احمدی نژاد در گذشته اشتباهات زیادی داشته و این ریسک دوباره وجود دارد که بعد از برگشتن به قدرت بار دیگر سرکشی کند.

جعفر زاده گفت: احمدی نژاد برای اصول گریان حکم تف سربالا را دارد، اصولگرایان هنوز از یاد نبرده‌اند که احمدی‌نژاد در چهار سال دوم دوران ریاست‌جمهوری‌اش واقعا برای آنها دردسر شده بود. اصولگرایانی از او حمایت کرده بودند اما در مواجهه با دردسرآفرینی‌های احمدی‌نژاد نمی‌توانستند رفتارهای او را برای خودشان توجیه کنند. احمدی نژاد سرکشی‌هایی دارد که اصولگرایان در مواجهه با آن نمی‌دانند باید چه رفتاری داشته باشند و چگونه آن را تحت کنترل خود در آورند.

در اواخر مجلس هشتم و در اوایل مجلس نهم به یاد دارم که اصول گریان فقط وی را تحمل کردند و منتظر بودند که دوسال آخر وی به اتمام برسد و به همین خاطر بود که با وی کاری نداشتند والا در همان زمان صحبت های زیادی برای اعمال نظارت های بیشتر بر دولت مطرح بود.

این نماینده مجلس گفت: ریسک حمایت اصول گریان از یک کاندیدای خاص در انتخابات آتی بالاست، از طرف دیگر اصول گرایان نمی خواهند از دولت بعدی بی نصیب بمانند برای همین هم به دنبال راه‌حل های آسان‌تری هستند.

وی گفت: اطلاع دارم در حال حاضر اصولگرایان به دنبال این هستند که به نحوی با حسن روحانی به توافق برسند. اما این موضوع به تصمیم روحانی بر می‌گردد که بخواهد اصولگرایان را داشته باشد یا اصلاح‌طلبان را. یا اینکه با هنرمندی بخواهد هر دوی این طیف را برای خودش حفظ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس