بازدید 6600

دلارهای نفتی علیه ایران هزینه می‌شود

کد خبر: ۶۲۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 06 September 2016
عربستان بعد از توافق هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5 و اجرای صادقانه برجام، روی دیگری از دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. این کشور که در تولید و پرورش گروه های تروریستی در صدر جدول قرار گرفته است و در کشت و کشتار منطقه دست دارد همواره تلاش دارد نشان دهند این ایران است که باعث ناامنی در منطقه خاورمیانه است.

اخیرا عربستان با کمک منافقین گزارش 400 بندی علیه ایران تهیه کرده است و تلاش دارد این گزارش را در پارلمان اروپا قرائت کند تا روابط ایران با کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار دهد. بعد از برجام کشورهای اروپایی از همکاری با ایران در زمینه های مختلف اقتصادی استقبال کردند و ایران توانست سهم  فروش خود از نفت در بازار جهانی را تا حدودی پس بگیرد و عربستان از این مسئله به خشم آمده است.

به گفته سیدمحود علوی وزیر اطلاعات عربستان از هیچ کاری برای نا امنی کردن ایران فروگذار نیست. وی با اشاره به اینکه یکی از تشکل‌های اطلاعاتی سعودی 12 تیم 10 نفره را تشکیل داده‌ است، گفت: این سرویس برای هر عملیات 500 هزار دلار اختصاص داده و ماهانه برای هر فرد 2 الی 3 هزار دلار را در نظر گرفته و در صورت کشته شدن این افراد 10 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت می‌کند.

از سوی دیگر براساس اظهاراتی که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده است؛ عربستان‌سعودی با همکاری گروهک تروریستی منافقین یک گزارش 400 بندی علیه ایران تهیه کرده و بزودی در پارلمان اروپا قرائت می‌شود. گزارشی که هدف آن جلوگیری از مراودات اقتصادی اروپا با ایران است و گزارش آتی احمد شهید، علیه موضوع حقوق بشر در ایران را تقویت می‌کند. به عبارتی عربستان‌سعودی در موضوع حقوق بشر در حال نسخه پیچیدن برای ایران است.

محسن رضایی در این‌باره گفت: احمد شهید در آخرین گزارش حقوق بشری خود دروغ‌هایی علیه ایران منعکس کرده است که قرار است در روزهای آینده در پارلمان اروپا مطرح شود و حکمی برای ایران صادر شود و به واسطه آن مبادلات تجاری کشورهای غربی با ایران قطع شود. عربستان و منافقین هم در ده‌ها صفحه و ۴۰۰ بند مطالبی علیه ایران تهیه کرده‌اند که می‌خواهند به اتحادیه اروپایی دهند که آقای روحانی و ظریف باید در مقابل این توطئه افشاگری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران امروز اعلام کرده است با اتحادیه اروپایی می‌تواند وارد مذاکره شود و با آنها گفت‌وگو کند اما برخی در فضای رسانه‌ای علیه ایران فضاسازی می‌کنند که ما می‌خواهیم آنها را فریب دهیم. گفت‌وگو به جای بمب و مناظره به جای سلاح‌های شیمیایی درخواست ایران است. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون صدها هزار نفر مورد عفو قرار گرفته‌اند و 20 هزار نفر از منافقین به دلیل توبه کردن از گذشته‌شان آزاد شدند که به این چهره رحمانی ایران اسلامی کسی توجه نمی‌کند.

با توجه به تلاش عربستان برای مخدوش کردن جایگاه سیاسی و اقتصادی ایران در جهان و در بین کشورهای اروپایی با برخی نمایندگان گفت و گویی انجام شد که در ادامه می خوانید:

گزارش ۴۰۰ بندی عربستان علیه ایران برای اروپا محلی از اعراب ندارد

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش عربستان برای ایجاد نا امنی در ایران و کاهش روابط اقتصادی بین تهران و اروپا اظهار داشت: عربستان تلاش دارد که در سطح بین المللی جایگاه ایران را تضعیف کند و از نفوذ مالی خودش برای این کار استفاده خواهد کرد اما در نهایت موفق نمی شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش 400 بندی عربستان برای پارلمان اروپا اهمیتی ندارد گرچه این احتمال وجود دارد تاثیری منفی داشته باشد اما دور از شأن پارلمان اروپاست که به استناد گزارش کشوری مانند عربستان مراودات اقتصادی خود را با ایران کاهش دهد.

وی گفت:عربستان تلاش دارد روابط اقتصادی ایران را با غرب به خصوصو اروپا قطع کند که البته این نشان دهند قوت و قدتر ایران است چرا که تاکید می کند جمهوری اسلامی نه تنها در سطح منطقه بلکه در اروپا از جایگاه قابل توجهی برخوردار است که کشوری مانند عربستان تلاش دارد با ابزارهای غیر منطقی تاثیر منفی بر این جایگاه بگذارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:البته دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه باید مسئله و تلاش عربستان را تعقیب کند و جواب مناسبی به ادعاهای واهی آل سعود بدهد اما تصور نمی کنم حکام سعودی موفق به تضعیف جایگاه ایران بشوند.

عربستان نمی تواند روابط ایران و اروپا را مخدوش کند

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص گزارش 400 بندی عربستان و منافقین علیه ایران در پارلمان اروپا اظهار داشت: عربستان با چنین اقداماتی در نهایت به انزوا خواهد رفت، این کشور سالهای سال از محل فروش نفت به پول های هنگفتی دست پیدا کرده که در کشورهای مختلف، پاکستان، افغنستان، مصر، اردن، سوریه، عراق و حتی کشورهای آفریقا هزینه کرده و تخم کینه، نفاق و وهابی گری را کاشته و کشورها منطقه را دچار نا امنی کرده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: حضور عربستان در اجلاس منافیق در فرانسه پرده برداری از حمایت حداقل 30 ساله عربستان از این گروه بود چون پیش از این در خفا به صورت منافقانه از این گروه حمایت می کرد و طوری جلوه می داد که غربی ها از منافقین حمایت می کنند.

وی گفت: اگر پیش از این نشان داده می شد که سیاست های کشورهای غربی از جمله آمریکا و رژیم اشغال قدس از کروه منافقین حمایت می کنند اما اکنون مشخص شد کشوری که اقدام عملی و کمک مادی به منافقین ارائه می کرد، آل سعود بوده است.

این نماینده با بیان اینکه عربستان با پول رسانه های بیگانه را به نفع خود خریداری کرده است، توضیح داد: عربستان به این راه و روش خود پافشاری می کند و با پول زیاد اساتید دانشگاهی را گمراه می کند حتی مقامات سیاسی کشورهای غربی را می خرد تا سیاست های غلط خود را به نوعی درست جلوه دهد.

دهقانی افزود: عربستان چند صباحی می تواند در پارلمان و دانشگاهها، رسانه های مطلب غلطی را  منتشر کند اما با گذشت زمان دست عربستان برای همگان رو می شود، چرا که سیاست آن به طور ذاتی اشتباه است. امروز نتیجه بذرهایی که سالهای پیش کاشته به صورت ترور، افراطی گرایی و تروریسم مشخص شده است.

وی با بیان اینکه عربستان کشورهای را غربی سال های سال گمراه کرد، گفت: دنیای غرب اکنون متوجه شده است القاعده و بوکوحرام، داعش و گروه های تروریستی نتیجه سیاست های نادرست عربستان است.

این نماینده عنوان کرد: همه می دانند که گروه منافقین دشمن نظام و مردم ایرا است و سرسپردگی این گروه به صدام را می دانند و خیانتی که به ایران در جنگ داشتند را همه دنیا متوجه شد. الان این گروهمجبور شد از عراق فرار کند و تنها کشوری که از آنها حمایت مادی و معنوی می کند عربستان سعودی است.

دهقانی تاکید کرد: دیر یا زود برای کشورهای غربی مشخص خواهد شد عربستان کشوری است که با پول می خواهد ایدئولوژی وهابی گری خود را که مبدا و منبع تروریست است را به همه جا صادر کند و امنیت خود را به قیمت ناامن کردن کشورهای همسایه و مختلف بر قرار کند.

وی با اشاره به گزارشی که علیه ایران در پارلمان اروپا قرائت خواهد شد، گفت: انتظار داریم دستگاه دیپلماسی و تمایم دیپلمات های ایران در کشورهای جهان بای خنثی کردن این اقدام فعال شوند البته عربستان هرگز نمی تواند بر رابطه ایران و اروپا تاثیر منفی بگذارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عربستان برای دستگاه های اطلاعاتی غرب اشباع شده است و همه  سیاست عربستان سعودی را متوجه شدند و به نظر می رسد تنها حکام سعودی است که متوجه نشده غرب در ازای پول برای حفظ منافع کوتاه مدت با آنها همراهی میکنند و مطمئنا بعد از بازه زمانی غرب موضع گیری سرسختانه ای در مقابل آل سعود اتخاذ خواهد کرد.

عربستان با گزارش ۴۰۰ بندی ذات دشمنی خود را نشان داد

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احتمال قرائت گزارش 400 بندی عربستان و منافقین علیه ایران در پارلمان اروپا اظهار داشت: گزارشی که آل سعود با همکاری گروه منافقین تهیه کرده است ذات دشمنی عربستان با ایران را نشان می دهد. البته دشمنی و عداوت خود را به ما نشان داده بود اما این گزارش نهایت خوی نابخردانه حاکمین سعودی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:عربستان با ثروت بادآورده نفتی تلاش دارد با توطئه چینی علیه ایران، جایگاه جمهوری اسلامی را در روابط خارجی از جمله اروپا کاهش دهند. عربستان در گذشته نیز نشان داد با پرداخت پول به کشورهای و ارگان های بین المللی سعی در تغییر مسیر های صحیح بین المللی دارد و در مورد ایران هم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید در برابر اقدامات نابخردانه دو راه کار اقدام قاطعانه و پیشگیرانه را در پیش بگیرد، ابتدا باید اقدام قاطعانه در برابر آل سود اتخاذ کرد و در نهایت باید رفتار پیشگیرانه داشت به نحوی که با کشورهای مرتبط با ایران در ارتباط باشیم تا همراه ما شوند حتی باید با کشورهایی که هنوز درگیر توطئه چینی‌های عربستان نشده اند مراوده داشته باشیم تا با رفتارهای نابخردانه آل سعود آشنا شوند.

این نماینده در خصوص پذیر گزارش عربستان از سوی پارلمان اروپا اظهار داشت: گاهی شاهد بودیم که اروپا به عربستان چراغ سبز نشان داده است اما این چراغ سبز برای منافع کوتاه مدت اروپایی ها بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: اروپا از قدرت عاقله برخوردار است و به خوبی می توانند مسائل را تحلیل کنند و در مسیر توطئه چینی عربستان قرار نمی گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل