بازدید 11148

اخذ مالیات ۷۰ درصدی از پزشکان با درآمد نجومی

اگر درآمد پزشکی تا 30 میلیون تومان در ماه بود، درصدی از آن به عنوان مالیات اخذ شود، اگر درآمد او بین 30 تا 50 میلیون تومان بود این درصد بیشتر شود و اگر بین 50 تا 80 میلیون تومان بود، 70 درصد آن به عنوان مالیات کسر شود
کد خبر: ۶۲۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 04 September 2016
رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت:باید مالیات پلکانی از درآمد پزشکان اخذ شود به طوری که متخصصانی که درآمد ماهانه آنها بین 50 تا 80 میلیون تومان است، 70 درصد درآمدشان را مالیات بدهند.

به گزارش ایرنا، علی نوبخت حقیقی در نشستی در محل بیمارستان مهر در جمع برخی متخصصان این بیمارستان افزود: برای جلوگیری از این که افرادی خارج از جامعه پزشکی برای درآمد پزشکان سقف بگذارند، خودمان باید اقدام کنیم.
 
وی ادامه داد : مدتی است که بعد از اعلام درآمدهای نجومی، مدیران، درباره درآمد پزشکان در رسانه ها و در محافل مختلف صحبت می شود، شورای عالی حقوق و دستمزد سقف درآمد معاونان رئیس جمهوری و وزرا را 10 میلیون تومان اعلام کرده و گفته است که درباره سقف درآمد پزشکان به زودی تصمیم می گیرد.
 
وی افزود: اگر صبر کنیم و اجازه دهیم این شورا درباره سقف درآمد پزشکان عددی را اعلام کند و اگر پیش دستی نکنیم و حرفی نزنیم و نسبت به این موضوع حساس نباشیم، ممکن است عددی را اعلام کنند که مشکل ساز باشد و کل نظام سلامت مختل شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ممکن است عدد اعلام شده، طوری باشد که یک متخصص با هفت روز کار کردن آن سقف را به دست آورد و دیگر انگیزه ای برای ادامه خدمت نداشته باشد و به این ترتیب بیماران پشت نوبت بمانند.
 
نوبخت افزود: پیشنهاد ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این است که مالیات پلکانی به درآمد پزشکان بسته شود. این مالیات می تواند به خزانه برود یا خرج بیمارستان شود، پیشنهاد من بر خلاف آنچه در برخی رسانه ها به اشتباه به نقل از بنده اعلام شده این نیست که از همه پزشکان 70 درصد مالیات گرفته شود بلکه این مالیات باید به صورت درصدی و پلکانی باشد و با افزایش درآمد درصد آن افزایش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر درآمد پزشکی تا 30 میلیون تومان در ماه بود، درصدی از آن به عنوان مالیات اخذ شود، اگر درآمد او بین 30 تا 50 میلیون تومان بود این درصد بیشتر شود و اگر بین 50 تا 80 میلیون تومان بود، 70 درصد آن به عنوان مالیات کسر شود، به این ترتیب نظمی در زمینه درآمد پزشکان ایجاد می شود و مشابه روشی است که در کشور همسایه ترکیه نیز ایجاد می شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: به این ترتیب درآمد پزشکان به درآمد پرستاران، متخصصان علوم آزمایشگاهی که با مواد مختلف سر و کار دارند و با متخصصان تصویربرداری که در معرض اشعه هستند، نزدیک تر می شود و این موجب برقراری عدالت می شود.
 
وی گفت: البته شرط لازم برای این کار، اجرای دستورالعمل ها یا راهنماهای بالینی و گایدلاین های درمانی است تا نظم و استانداردی برای ارائه خدمات درمانی در کشور اجرا شود.
 
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود از بی توجهی طرح تحول سلامت به پزشکان عمومی گلایه کرد و گفت: حقوق پزشکان عمومی در نظام سلامت نادیده گرفته شده است، یکی از علل کسری بودجه طرح تحول سلامت نیز بی توجهی به پزشکان عمومی و اجرا نشدن، نظام ارجاع است.

سرگردانی 40هزار پزشک عمومی
 
وی افزود: بیش از 40 هزار پزشک عمومی در کشور سرگردان هستند و مجبورند با گوش سوراخ کردن، ختنه کردن یا متادون درمانی معتادان امورشان را بگذرانند و محوریت پزشکان متخصص در طرح تحول سلامت باعث شده که هزینه های این طرح گران شود و اکنون وزارت بهداشت و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی(بیمه ها) با کسری حدود هشت هزار میلیارد تومانی مواجه شده اند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: وزارت بهداشت برای جبران این کسری، لایحه فروش اوراق مشارکت 5 هزار میلیارد تومانی را برای اصلاح لایحه بودجه امسال به مجلس آورد که در گام اول کمیسیون برنامه و بودجه آن را رد کرد اما بعد توانستیم با همکاری هیئت رئیسه مجلس، استدلال بیاوریم و متوجه شدیم که کسری واقعی حدود هشت هزار میلیارد تومان است و سرانجام پیشنهاد فروش هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای جبران این کسری در کمیسیون برنامه و بودجه، صحن علنی مجلس و شورای نگهبان تصویب شد.
 
نوبخت ادامه داد: یکی از مشکلات نظام سلامت این است که نظارتهای آن بیشتر روی تعرفه ها و مسائل مالی تنظیم شده است و مسائلی مانند تکریم بیماران و مردم و موضوعاتی مانند هزینه های القایی جدی گرفته نمی شود، یکی دیگر از علل کسری بودجه طرح تحول سلامت نیز این بود که ناگهان 10 میلیون نفر بیمه نشده، زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: به هر حال این که طرح تحول سلامت با کسری بودجه مواجه شد، نشان می دهد که در جایی اختلالی وجود دارد و باید بر طرف شود. اگر می خواهیم به مردم خدمات ارزان و رایگان بدهیم و این خدمات ادامه دار باشد باید این اختلالات را بر طرف کنیم.
 
نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود به کج سلیقگی در قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: در برخی از مواد این قانون برای پزشکانی که به هر دلیل طبابت آنها باعث مخاطراتی برای بیماران شود، مجازات زندان در نظر گرفته شده است. این مسئله به قداست و جایگاه پزشکان آسیب می زند و با وجود دستور رئیس قوه قضاییه برخی قضات بر مبنای این قانون در مواردی برای پزشکان حکم زندان صادر کرده اند.
 
وی گفت: امیدواریم با فعالیت دیوان عالی کشور، وحدت رویه ای در دستگاه قضایی ایحاد شود که برای پزشکان حکم زندان صادر نشود و برای قصور پزشکی از مجازات جایگزین استفاده شود. این مسئله با حکم دیوان عالی کشور در تیر امسال ابلاغ شده است و امیدواریم همه قضات به این ابلاغیه عمل کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲۱
بهتر نیست به جای برخوردهای موردی، ساز و کاری فراهم شود تا جلوی فرار مالیاتی در همه اقشار گرفته شود؟ امروز موضوع روز درآمد پزشکان است، بقیه چی؟ دیگر کسی درآمد نجومی از رانت خواری و ضعف نظارت ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
يكي حرفي از درآمد نجومي معلم ها چرا نمي زند كه با كم كاري دانش آموزان را به سمت كلاسهاي تقويتي سوق داده و از همه چيز بدتر با اين كنكور بازي ها كيسهء مردم را خالي كرده اند.
بسیار کار خوبیه.ما مهندسایه دانشگاههای خوب که از اونا بیشتر درس خوندیم باید این اختلاف بین ما و پزشکا باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
کاری نداریم

ولی فکر نکنم کسی بیشتر از پزشکا تو سیستم اموزشی مادرس خونده باشه
اونوقت چجوری می خواهند میزان کسب درآمد را بررسی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبه این مالیات پلکانی شامل همه اقشار شود (منجمله مدیران چندصد میلیونی یا بازاریان و .... ).
ضمنا برای کسانی که از مبلغی معین (خط فقر) درآمد کمتری داشتند کمک هزینه واریز شود
زندان به قداست و جایگاه پزشکان آسیب نمی زند بلکه ترس از زندان موجب عدم تمرکز پزشک و عدن امکان انجام وظیفه صحیح توسط پزشک می شود
پزشکان حاصل زحمت خود را می گیرند نه مثل برخی که پول های باد آورده پارو می کنند
سقف مالیات طبق بانون 25% درآمد افراد است. نمی توان به دلیل درآمد بالا که نشان از نوآوری یا ابتکار یا توانمندی یک فرد است و به طور سلیقه ای مالیات را تا 70درصد بالا برد!
خدا خیرتان بدهد کار حق و واجب خبرش هم خوب است چه رسد به عملش
آره حتما این کار رو بکنید. دکتر بیچاره زحمت بکشه درآمد کسب کنه شما 70% رو بگیرین
خوبه یادی کنیم از بازاریانی که صدها و بعضا هزاران برابر یک فرد تحصیل کرده و زحمت کشیده درآمد دارند و پشیزی مالیات نمی دهند ، از اونها جالبتر طلا فروش ها هستند که مالیات ارزش افزوده رو هم از مردم میگیرن میزارن جیبشون .
دولت هم که قربونش برم از کارمندان مفلس تا میتونه مالیات میگیره و زورش به کس دیگری نمی رسه !!!
مگر درآمد پزشکان جایی ثبت می شود؟
پزشکی عشق به مردم و عشق به علم پزشکی می خواهد. تا زمانی که در بر این پاشنه می چرخد و پزشکان به اندازه کافی تامین نیستند و هدفشان مثل سایر اقشار کسب درآمد بیشتر از حرفه شان است نظام سلامت جان نمی گیرد. من دوست داشتم جراح چشم شوم. البته قبول نشدم اما دنبال اینکه در رشته دیگری تلاش کنم هم نرفتم. آن سالها به راحتی می توانستم در رشته جراحی زنان و زایمان قبول شوم ولی آن رشته را دوست نداشتم و لذا پزشک عمومی باقی ماندم. حالا همه فکر می کنند که من بیسواد بودم اما برای خودم پرداختن به کار پزشکی عمومی که بسیار دشوار است خیلی لذت بخش تر از پرداختن به رشته ای بود که پول بیشتر دارد اما من به آن علاقه ندارم. البته ما دانشجوهای خیلی سال پیش بودیم و الان جوانها اینگونه فکر نمی کنند. حتی در بین تعداد زیادی از آنها می بینم که از پزشک عمومی بودن خود شرمنده اند و البته حق هم دارند. طرف بیسواد است اما وقتی وارد مطب پزشک عمومی می شود ذره ای احترام برای علمی که او در این سالها کسب کرده احترام قائل نیست و گاهی در چهره شان می خوانم که هنگام خروج با خودشان می گویند این ویزیت که به تو دادیم کوفتت شود. خودمان هم همین ها را می دانستیم. مسئله خیلی عجیب و غریب شده.هیچ چیزی در جای خودش نیست. علاقه به پزشکی هم معطوف به پول شده.
پزشکهابرای درآمد بیشتربرخلاف استاندارد به تعداد نامحدود عمل انجام میدن وبخشی ازاین درآمدهای کلان بخاطر همین موضوع هستش.
به نظر این حقیر به هیچ وجه نباید یک پزشک بیش از تعدادی مشخصی عمل انجام بده ... هر چند میخواد مشهور باشه ...
یکی از آشناهای من دچار این قضیه شد ... چون پزشک معالجه ایشون سرش شلوغ بود، بعد چندین عمل، ساعت یک بامداد ایشون رو عمل کرد و متاسفانه نتیجه اون عمل فاجعه بار بود ... هیچ معنی نداره یک پزشک توی یک روز 20 عمل رو انجام بده ... مگه جون مردم اینقدر کم ارزشه ...!؟
با این اقدام پزشکان مملکت را فراری خواهید داد و سیل فرار مغزها آغاز خواهد شد.
توزیع عادلانه در آمد و کاهش شکاف طبقاتی امری پسندیده و مبارک است که خیلی پیش از اینها باید به آنها پرداخته می شد.، اما به این نکته نیز باید توجه کرد که گروهی از پزشکان (البته ته همه) صرفا به سبب دارا بودن عنوان "متخصص" و یا "فوق تخصص" سهوا یا عمدا علاوه بر ارائه درمان های "نادرست"، در پاره ای موارد مبادرت به تحمیل اقدامات تشخیصی و درمانی (حتی جراحی) "غیر لازم" به بیماران ناآگاه می نمایند. نظارت بر عملکرد اینان بر عهده کیست؟ آیا می دانید حذف اقدامات تشخیصی و درمانی "غیر لازم" چه تاثیری بر شکوفایی اقتصادی کشور دارد؟
بنده به عنوان یک پزشک حاضر به مالیات دادن هستم؛اما مالیات تنها شامل من نباید بشه که،هر کسی که توی این مملکت درآمد داره باید مالیات بده و در قبال مالیات بیشتری هم که میده باید براش تسهیلات در نظر گرفته بشه...اگه قرار به پلکانی کردن باشه باید برای همه اینجور باشه...متاسفانه مدتیه که رسانه ها گیر دادن به پزشکان و درآمد اونها؛مخارج توی کشور ما به دلاره و اگه درامده یه پزشک رو به دلار محاسبه کنید میبینید نسبت به کشور های دیگه چقد کمتره؛ضمنا یه پزشک هم یه شبه به این جایگاه نرسیده،بنده سه بار کنکور سراسری دادم تا قبول شدم،سه سال وقت گذاشتم....ضمنا عزیزانی که مهندسی خوندن:آیا علت وضعیت امروز جامعه مهندسی پزشکان هستند؟؟؟؟یا رانت ها و پارتی بازی ها و دانشگاه آزاد وپذیرش های الکی ...هستش؟؟؟واقعا جامعه ما اینقد مهندس نیاز داشته؟؟وقتی شغلش نباشه و الکی فقط دانشجو بگیرن نتیجش میشه وضع امروز...حالا هم از انصاف به دوره که بجای بالا کشیدن خودمون بخوایم بقیه رو بکشیم پایین
دستمزد بسیاری از پزشکان توسط بیماران به شکل نقدی به آنها داده میشه و آنها هم به حسابهایی با نام دیگران واریز می کنند. میزان اصل درآمد در جایی معلوم نمیشه.
این چه کاریه که پزشک از بیمار هزینه زیادی دریافت کنه و دولت هم اون هزینه رو به شکل مالیات از پزشک بگیره ملت بیچاره هم این وسط باید متضرر بشن
اين طرحها كارشناسي نشدس ،به نظرم آخرش هم حرف اول پرداخت ماليات رو كارمنداي بيچاره ميزنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار