بازدید 2995

دیدار هیأت ژاپنی با عراقچی

معاون وزیر خارجه ژاپن که به تهران سفر کرده، روز شنبه با «عباس عراقچی» همتای ایرانی‌اش، دیدار کرد.
کد خبر: ۶۲۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 04 September 2016
معاون وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای ژاپنی‌اش، این نشست را «بسیار خوب» توصیف کرد و گفت دو کشور برای ارتقا روابط اقتصادی در دوران پسا برجام تلاش می‌کنند.

به گزارش فارس، «کنتارو سونورا» معاون وزیر خارجه ژاپن که به تهران سفر کرده، روز شنبه با «عباس عراقچی» همتای ایرانی‌اش، دیدار کرد.

وی پس از این دیدار، که با هدف توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور انجام شد، به خبرگزاری «کیودو» ژاپن گفت: «امروز دیدار بسیار خوبی داشتیم و بیش از همه در مورد نحوه توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه برای مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به اهداف اقتصادی و مالی در دوران پسابرجام، بحث کردیم.»

به نوشته پایگاه «ژاپن تایمز»، سونورا هم بعد از این نشست یک ساعته که در وزارت خارجه ایران برگزار شد، گفت که طرفین در مورد راه‌های انجام نقل و انتقال مالی به نحوی که شرکت‌های ژاپنی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا درگیر نشوند، هم صحبت کرده‌اند.

در این نشست همچنین در مورد تاریخ سفر «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن به ایران، بحران در سوریه و همچنین اوضاع ترکیه بعد از تلاش نافرجام برای کودتا، بحث شده است.

عراقچی در مورد همکاری‌های دو کشور گفت: «ایران از ژاپن به دلیل تخصیص خط اعتباری 10 میلیارد دلاری متشکر است. اطمینان داریم که این اقدام ژاپن به شکوفایی روابط مالی دو کشور منجر می‌شود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان