بازدید 2921

لاوروف: تحقیقات بیولوژیکی آمریکا صلح‌آمیز نیست

کد خبر: ۶۱۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 02 September 2016
سرگئی لاوروف گفت مخالفت واشنگتن با افزایش نظارت بین المللی بر تسلیحات بیولوژیکی ممکن است به این دلیل باشد که تحقیقات بیولوژیکی این کشور «فاقد جنبه صلح آمیز است.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی،‌ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه می گوید که مخالفت واشنگتن با افزایش نظارت بین المللی بر تسلیحات بیولوژیکی ممکن است به این دلیل باشد که تحقیقات بیولوژیکی این کشور «فاقد جنبه صلح آمیز است».

لاوروف در سخنرانی سالانه خود در «مؤسسه دولتی روابط بین الملل مسکو» اظهار داشت که «مخالفت بی شائبه آمریکا با تلاشهای روسیه برای ایجاد یک مکانیزم نظارت بر اجرای پیمان تسلیحات بیولوژیکی و سمی (بی تی دبلیو سی) نشان می دهد که آمریکا احتمالاً در حال انجام تحقیقات بیولوژیکی [برای مقاصد] نظامی است».

لاوروف همچنین گفت که روسیه در حال بسط و توسعه یک مکانیزم نظارتی برای رعایت مفاد «پیمان تسلیحات بیولوژیکی و سمی» است و تأکید کرد که اکثر کشورها از این اقدام روسیه حمایت می کنند؛ در حالیکه آمریکا مصرانه با آن مخالفت می ورزد.

وی در ادامه افزود که امتناع آمریکا از ایجاد یک مکانیزم نظارت بر اجرای این پیمان نشان می دهد که «برخی از پروژه های تحقیقات بیولوژیکی آمریکا کاملاً صلح آمیز نیستند» و تأکید کرد که آمریکا  همواره از بحث درباره این موضوع سرباز می زند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو با همکاری پکن اصول اساسی برای انعقاد پیمانی در جهت مبارزه با تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی را تدوین کرده است و افزود که این ایده از حمایتهای گسترده ای برخوردار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل