بازدید 14536
۱

وزیر علوم:همه دانشجویان دکتری پژوهانه می گیرند

به دنبال انتشار مشکلات مالی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه های سراسری کشور و عدم تحقق صد در صدی وعده های مسئولین در پرداخت وام پژوهانه وزیر علوم در مقام پاسخ قول داد تا از سال تحصیلی جدید به صد در صد دانشجویان دوره دکتری ماهانه 750 هزار تومان وام پرداخت شود.
کد خبر: ۶۱۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 31 August 2016
در هفته جاری «تابناک» در خبری با عنوان " تبلیغات وزارت علوم در مورد وامی که به دانشجویان نمی­دهد" به بررسی آخرین وضعیت تسهیلات اعطایی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویان دوره دکتری روزانه پرداخت. در این بررسی مشخص شد میان وعده های مسئولین و واقعیت موجود یک تناقض اساسی وجود دارد و علی رغم وعده های مکرر مسئولین در مورد پرداخت وام پژوهانه به دانشجویان دوره دکتری آنهم با شرایط پیچیده، بسیاری از دانشجویان دارای شرایط از دریافت وام مذکور محروم هستند.

در همین رابطه و در خبر مذکور برخی از دانشجویان دوره دکتری روزانه دانشگاه تهران به «تابناک» گفتند: علی رغم دارا بودن شرایط دریافت وام ویژه دکتری، این تسهیلات ماهانه به آنها پرداخت نمی شود و از سویی نیز با توجه به تبلیغات گسترده انجام شده از سوی مسئولین، آنها در برابر انتظارات خانواده و افکار عمومی جامعه با دشواری هایی رو به رو هستند.

پس از انتشار خبر مذکور بسیاری از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه های سراسر کشور با ارسال نظرات خود ضمن تأیید مطالب منتشر شده، از عمل کرد مسئولین به وعده های خود گلایه کردند.

در همین رابطه و در پی موج خبری ایجاد شده و انتقادات وارده به عملکرد مسئولین وزارت علوم «محمد فرهادی» وزیر علوم چهارشنه در گفت و گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» اعلام کرد: خوشبختانه برای پرداخت هزینه وام ویژه دکتری، اعتبارات از طریق سه نهاد سازمان مدیرت و برنامه، صندوق رفاه دانشجویی و یک بانک تامین شده است و از سال تحصیلی جدید به ۱۰۰ درصد دانشجویان هزینه ماهانه ۷۵۰ هزارتومان پرداخت می شود، چرا که اعتبارات لازم تامین شده و در اختیار صندوق قرارگرفته است.

فرهادی تأکید کرد: از آنجا که میزان تسهیلات و وامهای دانشجویی صندوق رفاه در سال تحصیلی جدید با افزایش ۱۱۰ درصدی روبه رو بوده به طبع آن وام ویژه دانشجویان دکتری نیز افزایش پیدا می کند و قطعا پرداخت وام ویژه به دانشجویان دکتری برای اولین بار، در سال تحصیلی جدید محقق می شود.

بر اساس گفته های مسئول ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می رود همراه با آغاز سال جاری این قول وزیر ( پرداخت وام 750 هزارتومانی به 100درصد دانشجویان دکتری) در دستور کار مسئولین قرار گیرد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱
ایا این ماهانه به دانشجویان دکتری دانشگاه ازاد هم تعلق میگیرد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر