بازدید 4210

آنکارا: ترکیه فروشی نیست

وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه با هشدار درباره امکان تبدیل شبه نظامیان مرد باقی مانده در غرب فرات به تهدیدی خطرناک تر از داعش گفت: ترکیه فروشی نیست.
کد خبر: ۶۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 31 August 2016

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه در واکنش به اظهارات یوهانس هان، رئیس کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه "ترکیه به پول اتحادیه اروپا نیاز دارد" گفت: ترکیه هیچ نیازی به این پول‌ها ندارد. ترکیه فروشی نیست. توافقی میان اتحادیه اروپا و ترکیه انجام شده است. باید اتحادیه اروپا بداند که این اظهارات ممکن است باعث خرابکاری در روند توافق شود.

وی با اشاره به عملیات "سپر فرات" که توسط ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته در شمال سوریه آغاز شده، گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از نیروهای کرد سوریه به شرق فرات عقب نشینی کردند اما تعدادی باقی مانده‌اند، این مساله غیر قابل قبول است. ممکن است فردا این نیروها به شکل یک تهدید تبدیل شوند وحتی خطرناک‌تر از داعش شوند. اگر تفاوتی میان گروه‌های تروریستی قائل شویم در این صورت این مساله باعث افزایش تفاوت‌های مذهبی و قومی در سوریه می‌شود.

چلیک با اشاره به اظهارات فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه گفت: آنها حرف از اعمال رفتار معتدل در قبال کودتاچیان می‌زنند اما آیا می‌توان در برابر کسانی که می‌خواستند ما را بکشند رفتار  متعادل داشت.

همچنین چلیک با انتقاد از آزادی رسانه‌های غربی و مواضع آنها در قبال مساله سوریه گفت: به طور مثال روزنامه ایندیپندنت به معنای یک روزنامه مستقل است اما قتل عام انجام شده در سوریه را به ارتش ترکیه نسبت می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار