بازدید 3018

المانیتور: چشم‌انداز توافق میان روسیه آمریکا در خصوص سوریه در حال نابودی است

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی درباره دیدارهای مکرر مقامات آمریکایی درباره سوریه تأکید کرد: چشم‌انداز توافق میان مسکو و واشنگتن در خصوص سوریه در حال نابودی است.
کد خبر: ۶۱۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 31 August 2016

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی درباره دیدار اخیر وزرای خارجه آمریکا و روسیه در ژنو با محوریت سوریه نوشت: با وجود اینکه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا اعلام کرده بودند که در مذاکرات 12 ساله خود در ژنو در تاریخ 26 آگوست به پیشرفت‌هایی دست‌ یافتند اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که آمریکا و روسیه پیش از دیدار احتمالی «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست جی-20 در چین در تاریخ 4 سپتامبر در خصوص توافقی درباره سوریه به اجماع برسند.

بنا بر این گزارش، مذاکرات روسیه و آمریکا در ژنو قرار است 31 آگوست از سر گرفته شود. یک دیپلمات مطلع از مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با المانیتور گفت: «این احتمالا آخرین فرصت قبل از دیدار روز یکشنبه اوباما و پوتین در چین خواهد بود».

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنفرانسی مطبوعاتی در تاریخ 29 آگوست در کاخ سفید گفت: «به نظر من پیام به روس‌ها باید این باشد که پنجره‌ای اینجا وجود دارد که در حال بسته شدن است، و ما باید ببینیم که آنها می‌توانند به توافق واقعی برسند و می‌توانند از آن حمایت کنند.»

وی افزود: «حتی اگر ما بتوانیم به توافق نیز برسیم، اما این امر تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما مطمئن باشیم دسترسی لازم به کمک‌های انسانی برای حلب فراهم خواهد بود. بنابراین، من بر این باورم که الان در زمانی بحرانی قرار گرفته ایم. در روزهای آتی، فرصتی وجود خواهد داشت تا ببینیم که آیا روس ها می‌توانند به توافقی برسند که این الزامات را نیز در بر بگیرد».

«مایکل راتنی» نماینده آمریکا در امور سوریه به دنبال دیدار لاوروف و کری در ژنو، از گزارش‌ رسانه‌ها در خصوص توافق میان روسیه و آمریکا در خصوص حلب با زبانی بسیار تند انتقاد کرد و گفت که این اخبار صحت ندارد و اوضاع در حلب برای آمریکا «غیرقابل قبول» است.

وی در بیانیه مطبوعاتی خود در تاریخ 29 آگوست گفت: «آمریکا هنوز هیچ هماهنگی با روسیه در سوریه آغاز نکرده است. اصلا معنا ندارد که درباره همکاری صحبت کنیم بدون اینکه روسیه به تعهدات خود در سوریه عمل کند. این بدان معناست که حملات علیه غیرنظامیان سوری پایان یابد و رژیم سوریه مجبور به انجام تعهدات خود تحت پیمان آتش‌بس گردد.»

نماینده آمریکا در ادامه تأکید کرد: «آمریکا و روسیه به توافق نرسیده‌اند اما ما در حال کار روی مواردیهستیم که بتوانیم ضمن حفظ آتش‌بس، خشونت‌ها را کاهش داده و جان‌ها را نجات دهیم. این گام‌ها بر اساس اعتماد پایه‌گذاری نشده و ما سقف بسیار بلندی برای روسیه، رژیم سوریه و متحدان آنها در نظر گرفته‌ایم».

بنا بر این گزارش، تحلیلگران بر این باورند، عدم اعتماد میان روسیه و آمریکا در خصوص سوریه به نظر می‌رسد طی هفته‌های پس از توافق اولیه جان کری با پوتین و لاوروف در مسکو در تاریخ 15 جولای بیشتر نیز شده است. اولویت‌های آنها در سوریه به نظر می‌رسد فاصله بیشتری گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار