بازدید 23592

آریا ترانسفو کشور را از واردات بی نیاز می کند

کد خبر: ۶۱۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 31 August 2016
با حضور معاون اول رئیس جمهور جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری شرکت آریا ترانسفو دارنده بزرگ ترین کارخانجات تولید ترانسفورماتور در کشور و منطقه افتتاح شد. این کارخانجات علاوه بر تولید مورد نیاز کشور قادر است حدود 70 درصد از تولیدات خود را به کشورهای منطقه صادر کند و یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این شرکت توجه به تولید داخل و جلوگیری از واردات این محصول بوده است. با بهره برداری از این کارخانجات کشور در زمینه تولید این محصول خودکفا شده که این مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است. 

کارخانه‌های آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت توان تولیدی ترانسفورماتورهای توزیع و پست تا توان 4 هزار کیلوولت آمپر و تا ولتاژ 36 کیلوولت و نیز طراحی و تولید انواع ترانسفورماتور قدرت و رآکتور شانت تا توان 1200 مگاولت آمپر و 800 کیلوولت را دارد.

مهندس فرج‎الله معماری رئیس هیئت مدیره این واحد بزرگ تولیدی در این آئین‎ از راه‎اندازی این مجتمع تولیدی به عنوان فعالیتی منطبق با اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار داشت: همه مشخصات این واحد تولیدی منطبق با مولفه‎های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است. 

وی با برشمردن دلایل این انطباق بیان داشت: نخست اینکه این واحد یک واحد صنعتی تولیدمدار است دوم اشتغال پایدار را برای کشور و استان به ارمغان می‎آورد.

ایشان نگرش به توسعه صادرات را دلیلی دیگر بر انطباق این واحد تولیدی با مولفه‎های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با ایجاد این شرکت علاوه بر بی‎نیاز شدن کشور از واردات زمینه صادرات نیز فراهم میشود و علاوه بر ارزآوری از خروج ارز نیز جلوگیری می‎نماید . ضمن اینکه توسعه کارآفرینی و توانمندسازی نیروی انسانی و مولفه دانش بنیان بودن را نیز در دل خود مستتر دارد.

معماری در خصوص چشم‎اندازهای این واحد صنعتی برای حضور موثر در بازارهای جهانی گفت: در گام اول ما برای صادرات 50 درصد تولیدات خود برنامه‎ریزی نموده‎ایم اما در گامهای بعدی این رقم را به 70درصد هم خواهیم رساند. 

این کارآفرین توامند صنعت کشور با اذعان به این مهم که در این کارخانه کوشیده‎ایم اصولی مبتنی برعلم روز داشته باشیم؛ خاطرنشان ساخت: هر واحد صنعتی و تولیدی در اقتصاد امروز دنیا از اصولی مبتنی بر علم و فناوری فاصله بگیرد نمیتواند در بازار به رقابت بپردازد. رئیس هیئت مدیره شرکت آریا تراسفو استان از برنامه‎ریزی این واحد بزرگ برای حضور در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: از همین رو همه ماشین‎آلات ما که عمدتا در دوران تحریم و از دو کشور آلمان و سوئیس با مجوز قانونی و رسمی وارد شدند چرا که بنای ما برحضور رسمی و با نشان در بازارهای جهانی و معتبر است. 

مهندس معماری از تسهیل در ورود ماشین‎آلات و مواد اولیه در دوران پسا برجام خبرداده و گفت: البته در طول مذاکرات و در روزهای آغازین برجام سختگیریها تشدید شد اما در مجموع روند رو به رشد و بهتر شدن است و این نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت مسائل زیست‎محیطی گفت: تولید ما کاملا سبز است و هیچگونه آلودگی زیست‎محیطی را به همراه نخواهد داشت. معماری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح نمود: آغاز به کار رسمی این واحد تولیدی، کشورمان از واردات انواع ترانسفوماتورهای کوچک، متوسط و بزرگ بی‎نیاز خواهد شد. 

ایشان اظهار داشتند: در حال حاضر و با راه‎اندازی این واحد تولدی ما علاوه بر اینکه جوابگوی نیاز داخلی فعلی ما است . زمینه برای صادرات مازاد تولدی ما به خارج کشور نیز فراهم است.

این فعال اقتصادی با اظهار امیدواری اینکه ای کاش صنعت ما به سمتی برود که نیاز کشور به این تولید بیشتر شود تا تولید نیز افزایش بیابد، تصریح نمود: با ایجاد و توسعه واحدهای دیگر کشور ما میتواند به یک نام آشنا در این صنعت در جهان تبدیل شود. 

ایشان بیان داشتند: درحال حاضر تولید ترانسفورماتور ما تقریبا دو برابر نیاز داخل کشور است لذا فرصت خوبی برای صادرات داریم. رئیس هیئت مدیره شرکت اریا ترانسفو با بیان این مطلب که نیازهای کشور در شرایط و بازه‎های زمانی متغیر است گفت: امیدواریم با رونق تولید در ایران شاهد افزایش نیاز به این ماشین‎آلات نیز در کشور زیاد شود و توامان شاهد افزایش تولید و صادرات نیز باشیم. این تولیدگر و سرمایه‎گذار ایرانی، در خصوص کشورهای هدف این واحد تولیدی اظهار داشت: تولیدات ما کم‎کم جای خود را در بازار باز می‎نماید اما در گام اول کشورهای هدف ما برای صادرات، کشورهای منقطه و برخی کشورهای آفریقا و آسیای میانه است. وی با بیان این مهم که این واحد تولیدی در حال حاضر در برگیرنده دو شرکت آریا ترانسفو شرق و شرکت آریاترانسفو قذرت است، بیان داشت: در این واحد تولیدی انواع ترانسفوماتورهای توزیع روغنی، خشک رزینی و فوق توزیع برق، ترانسفورماتورهای قدرت و... تولید و به بازار عرضه میشود.

وی با اشاره به واردات ترانسفورماتورهای مختلف از کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر تولید ایران پاسخگوی نیاز داخلی است و مسئولان باید هر چه زودتر جلوی واردات این کالاها را بگیرند تا تولیدکننده ایرانی بتواند در تولید رونق ایجاد نمایند.

کارآفرین پیشکسوت صنعت کشور در ادامه سخنان خود برضرورت حمایت از تولید داخل تاکید نموده و گفت: خوشبختانه دولت یازدهم در حال برداشتن گامهای خوبی است که امید است به رونق تولید و پیروز شدن ما در این جنگ اقتصادی بیانجامد. 

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که ما توان تولید و دانش ساخت ترانسفورماتورهای مختلف را بومی کردیم تصریح نمود: هرساله ارز بسیاری از کشور برای خرید این تولیدات از کشور خارج میشود . وی با اشاره به این مهم که آمار رسمی و دقیقی نمی‎توان از میزان خروج ارز از ایران برای واردات ترانسفورماتورهای مختلف به دست آورد افزود: دلیل آن هم این است که ترانسفورماتورهای مختلف گاه در قالب ماشین‎آلات تولید و گاه تحت عناوین دیگری وارد میشوند. ایشان یادآور شدند: اما آنچه مسلم است سال قبل هشت میلیون یورو واردات رسمی ترانسفورماتور در گمرکات کشور به ثبت رسیده است که البته رقم واقعی به دلایلی که عرض شضد بسیار بیشتر از این رقم میباشد.

معماری با تاکید براین مهم که خاکریز امروز ما در بخش تولید است گفت: در زمان 8 ساله دفاع مقدس جوانان ایرانی با اهدای خون از مرزهای ایران دفاع کردند و امروز مرز و خاکریز جنگ ما با دشمنان نظام در بخش تولید است لذا باید همه به آن کمک کنیم.

مدیر ارشد شرکت آریا ترانسفو در بخش پایانی سخنان خود اظهار میدارد: کارخانه‎های آریاترانسفو قدرت توان تولیدی ترانسفورماتورهای توزیع و پست تا توان 4 هزار کیلووات آمپر و تا ولتاژ 36 کیلووات و نیز طراحی و تولید انواع ترانسفورماتور قدرت و رآکتور شانت تا توان 1200 مگاولت آمپر و 800 کیلوولت را دارد. دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز در این آئین گفت: سیاست اقتصادی مقاومتی این است که هر تولیدکننده با کیفیت و قیمت بهتر، باید ماندگارتر باشد و مورد حمایت قرارگیرد. 

جهانگیری با اشاره به افتتاح شرکت آریا ترانسفو بیان داشت: طبق گفته مدیران این شرکت 6 هزار میلیارد ریال سرمایه داشته است که چهارهزار و 500 میلیارد ریال از این مقدار اعتبار از تسهیلات بانکی استفاده نموده است . وی با تاکید بر این مهم که بخش خصوصی باید مدار و محور توسعه اقتصاد کشور قرار گیرد، گفت : این فکر اشتباهی است که با اعتبارات دولتی کشور رلا باید توسعه بخشید. وی خاطرنشان ساخت: تاکید آشکار اقتصاد ماقومتی  بر مردمی نمودن اقتصاد است و اقشار جامعه باید در حد توان در توسعه کشور مشارکت داشته باشند و بخش خصوصی به معنای واقعی برای توسعه فعالیت کند که این مهم در اقتصاد مقاومتی نیز مورد تاکید قرارگرفته است. ایشان با تجلیل از مدیران شرکت آریاترانسفو تصریح نمود: باید کارهایی از این دست در کشور بیشتر شود. باید شرکای خارجی معتبر جذب کنیم . دولت آمادگی دارد در این زمینه بخش خصوصی را کمک کند. باید کیفیت تولیدات ایرانی را روزبه‎روز بهتر کنیم تا سهم کشور از صادرات افزایش بیشتری بیابد.

محمدرضا نعمت‎زاده ، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این آئین افتتاحیه طی سخنانی اظهار داشت: امروز در طراحی، مهندسی طراحی، تجهیزات و طراحی آن در کشور تقریبا خودکفا هستیم.

وی با اشاره به تولید توربین ژنراتورهای برق در کشور، خاطرنشان ساخت: نیمی از نیروگاههای برق کشور با تجهیزات ایرانی ساخته شده است . وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این مهم که در صنعت برق توانمندی لازم را داریم تا با کشورهای مشابه خود در دنیا رقابت کنیم، تاکید نمود: امروز باید تولیدات صنعت برق کشور صادرات محور شود. نعمت‎زاده افزود: امروز نجات اقتصاد کشور در این است که به بازارهای جهانی متصل شده و سهمی در این بازارها داشته باشم.

ایشان با اشاره به این مطلب که باید شرایط پس از برجام را قدر بدانیم بیان نمود: امروز مقام معظم رهبری از روند اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی رضایت دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مهم که سیستم بانکی کشو حمایت ویژه‎ای را از تولید داشته است ، افزود : تا به امروز 4700 فقره تسهیلات بانکی به صنایع دارای مشکل از سوی سیستم بانکی کشور اعطا شده است. نعمت‎زاده با اشاره به میزان تولید شرکت آریا ترانسفو و تاثیر آن بر میزان تولید ترانسفورماتور در کشور خاطرنشان ساخت: با افتتاح شرکت آریا ترانسفو در سمنان، کشور در تولید انواع ترانسفورماتور خودکفا شده است.

ایشان با اشاره به این مطلب که باید به منظور توسعه صادرات غیرنفتی به سمت توسعه دانش فنی و ارتقای آن باشیم گفت: امروز کشورهای خارجی برای سرمایه‎گذاری در کشور علاقه‎مندند و ما نیز باید با هدف توسعه صادرات به صورت مشترک با این کشورها همکاری نماییم.

محصولات شرکت آریا ترانسفو شرق: 

ترانسفورماتورههای کنسرواتوری: بصورت دیواره کنگره‎ای و یا رادیاتوری تا ولتاژ 36 کیلو ولت و توان 4000 کیلوولت آمپر 
ترانسفورماتورهای هیرمتیک :بصورت دیواره کنگره‎ای و یا بالشتک گازی تا ولتاژ 36 کیلو ولت و توان 4000 کیلو ولت آمپر 
ترانسفورماتورهای خشک رزینی: تا ولتاژ 36 کیلوولت و توان 10000 کیلو ولت آمپر 
پست‎های پیش‎ساخته: تا ولتاژ 36 کیلو ولت  و توان 1600 کیلو ولت آمپر 

محصولات شرکت آریا ترانسفو قدرت:

ترانسفورماتورهای قدرت نیروگاهی و انتقال شبکه:ولتاژ 420 کیلو ولت و توان 550 مگاولت آمپر 
راکتورهای موازی: تا ولتاژ 420 کیلو ولت و توان 100 مگاولت
ترانسفورماتورهای قدرت :تا توان 1200 مگا ولت آمپر و تا ولتاژ 800 کیلو ولت،
 راکتور شانت :تا توان 200 مگاوار و تا ولتاژ 550 کیلو ولت، 

ترانسفورماتورهای خاص: 

ترانسفورماتورهای دو و چند ولتاژ 
ترانسفورماتورهای پست موبایل 
ترانسفورماتورهای کوره و یکسوساز 
ترانسفورماتورهای شیفت فاز

محصولات شرکت آریا ترانسفو قدرت:

ترانسفورماتورهای شیفت فاز
ترانسفورماتورهای افزاینده نیروگاهی 
ترانسفورماتورهای شبکه انتقال 
ترانسفورماتورهای کمکی- زمین 
راکتورهای موازی 
ترانسفورماتورهای خاص 
ترانسفورماتورهای شیفت فاز 
ترانسفورماتورهای کوره و یکسوساز 
ترانسفورماتورهای دو و چند ولتاژ 
ترانسفورماتورهای پست موبایل


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس