بازدید 18077

داستان فیش‌های نامتعارف در هلال احمر در حال تکرار است

غلامعلی جعفرزاده
کد خبر: ۶۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 31 August 2016
غلامعلی جعفرزاده در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: الگوی داعش برای قتل عام مردم مظلوم منطقه روش منافقین است،‌ ما عاملین شهادت 230 هزار شهید جریان تکوین انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را صرفا منافقین می‌دانیم. این گونه نیست که بگوییم منافقین فقط 17 هزار نفر را شهید کردند این خائنین مزدور ستون پنجم دشمن،‌ صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بودند و قطعا می‌بایست به سزای اعمالشان برسند.

این نماینده مجلس همچنین خطاب به رییس جمهور گفت: روند مصوبات سفر بسیار کند است،‌ راه آهن و آزاد راه  استان تمام نشده و نهایتا وعده رییس جمهور تحقق پیدا نمی کند.

وی افزود: اعلام می‌کنیم حتی یک پیچ از دخانیات گیلان نباید خارج شود، مسئولین باید ورود کنند. در صورت خروج دستگاه‌ها از دخانیات گیلان قطعا مشکلات کارگری و امنیتی به وجود می‌آید.

نماینده مردم رشت در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با مورد خطاب قرار دادن رییس جمهور بیان کرد: اوضاع هلال احمر مناسب نیست، خواهش می‌کنیم شخصا ورود کنید،‌ داستان فیش‌های نجومی در حال تکرار است، در هلال احمر افراد چند فیشه وجود دارند، داروهای فاسد تاریخ گذشته و دست دلالان در هلال احمر مشاهده می‌شود. تقاضایم از رییس جمهور این است که در رابطه با هلال احمر اقدامات لازم را انجام دهند؛ در غیر این صورت مجلس وارد تحقیق و تفحص می‌شود.

جعفرزاده در ادامه با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: گیلان به لحاظ موقعیت آب وهوایی و فضای طبیعت بکر از مواهب کوه و دریا برخوردار است و پوشش گیاهی در مناطق کوهستانی بستر زیبایی را برای گردشگران فراهم کرده لذا در صورت بستر سازی و ایجاد امکانات تفریحی می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: حداقل هفت مرکز گردشگری مجهز به هتل و سایر تجهیزات در مناطق ماسوله، فومن، قلعه رودخان، دیلمان و آستارا با هزینه 1000 میلیارد تومان مورد نیاز است که می ‌تواند علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی در جذب مسافرین خارجی و ارزآوری در کشور نقش بسزایی را داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: دریای خزر از توانمندی بالایی در جذب توریست برخوردار است، تاکنون سرمایه‌گذاری جدی صورت نگرفته در حالی که اگر سرمایه‌گذاری شود می‌تواند سیمای اقتصادی گیلان و ایران را متحول کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌هایی که در باغات و تولید محصولات این استان وجود دارد، ‌گفت: تاکنون تنها از ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت باغات گیلان استفاده شده است، در حالی که برای بهینه سازی باغات نیاز به اعتبارات لازم داریم که می تواند حداقل 7۵۰۰ شغل برای بیکاران ایجاد کند.

جعفرزاده با بیان این که ۲.۵ میلیون تن محصولات تولیدی کشور سهم گیلان است، ‌اظهار کرد: با توجه به این که گیان کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارا است حدود ۳ درصد تولید کل کشور را در خود جای داده است اما اگر به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها توجه شود گیلان قادر است حداقل ۱۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص دهد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان این که در مجموع ۱۲ درصد تولید بخش کشاورزی در حال حاضر به گیلان مربوط است، افزود: در سال ۹۴ از منابع آبی گیلان ۸۰۰  میلیون متر مکعب آب برداشت شده است و ارزش میزانی که هدر رفت هم وجود داشته سالانه 2000 میلیارد تومان برآورد شده است در حالی که در صورت ذخیره‌سازی می‌تواند ده‌ها نیروگاه برق را راه اندازی کند.

وی همچنین در پایان یادآور شد: با این شرایط طرح انتقال آب دریای خزر و تصفیه و شیرین کردن آن به مراتب گران‌تر است و عقلانی و اقتصادی به نظر نمی ‌رسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر